Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی برکمک مومنانه گفت: از فرصت ماه رمضان برای انفاق، احسان وکمک به یکدیگر استفاده کنیم و خانواده هایی که به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا دچار آسیب شده اند را مورد توجه وحمایت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا حسینی مازندرانی» در درس اخلاق حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری گفت: به دلیل شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کلاس های درس اخلاق به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسس و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: آیات زیادی در زمینه روزه داری داریم که در آنها گفته شده آنها که اهل ایمان و تقوا هستند، روزه بر آنها واجب است و روزه مقدمه تقوا است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و در شب های قدر نازل شده است، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن و ادعیه ای که در این شب ها وارد شده است، آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی گفت: شب های قدر در ماه مبارک رمضان قرار دارد و همچنین شهادت امام علی (ع) نیز همزمان با شب قدر می باشد. همان طور که ولادت ایشان در خانه خدا انجام شد، شهادت امیرالمومنین (ع) نیز در خانه خدا در ماه رمضان و ماه نزول قرآن بوده است.

 

استاد اخلاق با تاکید بر اینکه باید درباره فضایل ماه رمضان بیندیشیم، گفت: در ماه رمضان نباید از انجام کارهای خیر غافل شویم.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت شب قدر گفت: هیچ کس به جز ائمه معصوم (ع) نمی داند شب قدر چه شبی است؛ بنابراین شب های 19، 21 و 23 رمضان به عنوان شب قدر احیا می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با اشاره به اعمال شب قدر گفت: شب قدر از غروب آفتاب آغاز می شود و مستحب است انسان غسل کند، وضو بگیرد و پس از نماز مغرب و عشا دو رکعت نماز شب قدر بخواند. در این نماز در هر رکعت یک حمد و هفت بار سوره توحید باید قرائت شود و پس از سوره حمد 70 بار استغفار کند.

 

استاد اخلاق گفت: قرائت جوشن کبیر، دعای مستحب کمیل، زیارت امام حسین (ع)، به سر گرفتن قرآن، اقامه 100 رکعت نماز، 100 مرتبه استغفار، شب زنده داری و عبادت و قرائت دعا و قرآن و استغفار تا نماز صبح از جمله اعمال مورد تاکید در شب قدر است.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت های آن گفت: ویروس منحوس کرونا سراسر دنیا را فرا گرفته است و جان انسان ها را به خطر انداخته است. با توجه به اینکه حفظ جان انسان تا آنجا که ممکن است، واجب می باشد؛ بنابراین برای حفظ سلامتی می توانیم اعمال شب های قدر را در خانه به جا بیاوریم تا هم خود و هم دیگران از این بیماری مصون بمانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با بیان اینکه خداوند بندگان خود را دوست دارد و به آنها توجه دارد، گفت: باید به آنچه که دستور خدا و ائمه اطهار است، عمل کنیم. خداوند به افرادی که در شب های قدر به عبادت می پردازند و به خدا نزدیک می شوند، توجه خاصی دارد.

 

وی با اشاره به آثار روزه و توجه به احوال افراد کم بضاعت و مستمندان گفت: یاد مستمندان و افراد کم بضاعت یکی از آثار روزه است که انسان را برای کمک به این افراد ترغیب می کند.

 

استاد اخلاق با تاکید بر توسعه و افزایش کمک های مومنانه به ویژه در شرایط سخت کرونا و مشکلات معیشتی موجود و تورم تصریح کرد: در شرایط سخت و روزهایی که بسیاری از خانواده ها دچار مشکل هستند، باید بیشتر از گذشته به فکر همنوعان و کمک به هم باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه گفت: از فرصت ماه رمضان برای انفاق، احسان و کمک به یکدیگر استفاده کنیم و خانواده هایی که به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت های کرونا دچار آسیب شده اند را مورد توجه و حمایت قرار دهیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مومنانه مدرسه علمیه امام حسین ع شب های قدر حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی شب های قدر امام حسین ماه رمضان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شازده کوچولو به روایت عکس

نمایش موزیکال شازده کوچولو برگرفته از کتابی به همین نام اثرِ آنتوان دوسنت اگزوپری است که این روزها در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایش موزیکال «شازده کوچولو» با ترکیبی 50 نفره از بازیگران، خوانندگان و نوازندگان جوان و نوجوان از 29 فروردین 1403 در تالار وحدت روی صحنه رفته است.

این اثر، داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است.

ماهان حیدری شاعر، دراماتورژ و کارگردان این موزیکال است و النا خلیلی و الی حیدری نیز به عنوان تهیه‌کننده در این نمایش حضور دارند.

در خلاصه داستان این اثر نیز آمده است: شازده کوچولو برای یافتن دوست، اخترکش را ترک کرده و راهی سیارات و اخترک‌های دیگر می‌شود و سرانجام به سیاره زمین می‌رسد؛ او در زمین با روباهی آشنا شده که می‌خواهد اهلی شود.

رکورد تاریخی علیرضا قربانی برای موسیقی ایرانی

 

در ادامه عکس‌های مسعود شهرستانی از نمایش موزیکال «شازده کوچولو» را می‌بینید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • شازده کوچولو به روایت عکس
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند