Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@11:13:14 GMT

یک روز در سیاره زهره معادل چند روز زمینی است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۶۱۴

یک روز در سیاره زهره حدود ۲۴۳ روز زمینی است و یا به عبارتی دیگر دو سوم یک سال زمینی طول می‌کشد. خبرگزاری میزان _ آنا به نقل از دیجیتال ترندز نوشت: از آنجا که زهره در همسایگی زمین قرار دارد، ممکن است تصور کنید که ما همه‌چیز را در مورد همسایه خود در منظومه شمسی می‌دانیم. اما در حقیقت به دلیل عواملی مانند لایه ضخیم ابر‌های اسیدسولفوریک که بیشتر سطح آن را پنهان می‌کنند، چیز‌های زیادی در مورد این سیاره نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از سؤالات اساسی در مورد این سیاره وجود دارد که ما پاسخی برای آن‌ها نداریم؛ ازجمله اینکه مدت‌زمان یک روز زهره دقیقاً چقدر است.   اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا، پس از ۱۵ سال رصد دقیق، به این معما پاسخ دادند. آن‌ها از رادار برای پرتاب سیگنال‌های سطح سیاره استفاده کردند و توانستند موارد مختلفی را کشف کنند.   ژان لوک مارگوت، استاد علوم زمینی، سیاره‌ای و فضایی دانشگاه کالیفرنیا که هدایت این تحقیق را بر عهده داشت،  گفت: زهره سیاره خواهر زمین است و هنوز بسیاری از خصوصیات اساسی آن ناشناخته مانده است. یک روز در سیاره زهره ۲۴۳.۰۲۲۶ روز زمینی طول می‌کشد، یعنی تقریباً دوسوم سال زمینی. سیاره زهره بسیار آهسته می‌چرخد​، به همین دلیل روز‌های آن خیلی طولانی می‌شود و همچنین در جهت مخالف زمین و بیشتر سیارات می‌چرخد. از این گذشته سرعت چرخش آن در طول زمان تغییر می‌کند. این امر یافتن رقم دقیق برای مدت روز‌های آن را دشوار کرده است. بیشتر بخوانید: «ربات پاکبان» به فضا رفت انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: زهره فضا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زهره فضا سیاره زهره یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه

به گزارش خبرآنلاین، سحابی حلقه با فاصله ۲۵۰۰ سال‌نوری در صورت‌فلکی شلیاق (چنگ‌رومی) واقع شده و جزء سحابی‌های سیاره‌نما دسته‌بندی می‌شود. سحابی سیاره‌نما زمانی ایجاد می‌شود که ستاره‌ای خورشیدمانند عمرش به پایان می‌رسد؛ بدین‌ترتیب جو بیرونی خود را پرتاب می‌کند و هسته‌اش به کوتوله سفید تبدیل می‌شود.

این تصویر ترکیبی با داده‌های نور قرمز گسیل‌شده از اتم‌های هیدروژن و همچنین نورهای مرئی و فروسرخ ساخته شده و با داده‌های سه تلسکوپ فضایی هابل، دوچشمی بزرگ و سوبارو تهیه شده است. در این تصویر، حلقه مرکزی را به‌وضوح می‌بینید که حدود یک سال‌نوری وسعت دارد؛ اما در این نوردهی بسیار عمیق، جزئیات بسیار ظریف‌تر و گسترده‌تری آشکار شده است: رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان که بسیار دورتر از ستاره مرکزی سحابی گسترش یافته‌اند و یادگار بیرونی‌ترین لایه‌های جو ستاره در حال مرگ به شمار می‌آیند.

اعتبار تصویر: هابل، تلسکوپ دوچشمی بزرگ، تلسکوپ سوبارو؛ ترکیب و حق چاپ: رابرت گندلر

برای مشاهده عکس در ابعاد بسیار بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900745 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است