Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@10:34:26 GMT

«معلمانی» که خود دانش آموز «آستان مقدس رضا(ع)» هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۸۸۶

«معلمانی» که خود دانش آموز «آستان مقدس رضا(ع)» هستند

معلمی شغل نیست که هنر است، هنر آموختن هر آن چه سال ها با سعی و تلاش فرا گرفته شده است. معلمی را می توان عشقی از جانب خدای متعال دانست که به بشر اعطا شده است تا با تلاش و کوشش خود روشنائی بخش راه سعادت انسانهای دیگر باشد.

به گزارش قدس آنلاین، معلمی، واژه ای آمیخته با عشق، هنر و ایثار است و معلم همان شمع فروزانی است که می سوزد و با نور خود رهروان طریق کمال و معنویت را رهنمون می شود و در این میان، معلمی در مدارس منسوب به عالم آل محمد(ص) حس وحال دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت هفته معلم، پای سخنان برخی از معلمان مدارس امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی نشستیم و آنان از احساسات خود در کسوت معلمی این مدارس برایمان سخن گفتند که در ادامه برش هایی از این گپ و گفت را می خوانید. ‌

معلمی را به قضاوت و وکالت ترجیح دادم

حجت اسعدی، دکترای رشته الهیات و معارف اسلامی است و حدود هشت سال سابقه تدریس دروس فلسفه، منطق، اصول عقاید و... در دانشگاهها و آموزش و پرورش دارد. او دارای طرح های آموزشی و تربیتی شاخصی برای دانش‌آموزان بوده و به عنوان معلم منتخب مدارس امام رضا(ع) در بنیاد فرهنگی رضوی برگزیده شده است. وی درباره تعریف  واژه معلم می گوید: معلم آن شخص دلسوز، مهربان و همیاری است که از جان و دل تلاش می کند تا یک یا چند نفر انسان را با تعلیم و تربیت صحیح، رشد دهد. معلم ایثارگری است که انسانها را از جهل ونادانی نجات می دهد و با خودگذشتگی به هدف نهایی یعنی تربیت انسانها می اندیشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شغل معلمی را انتخاب کرده است، بیان می کند: در آزمون سراسری دانشگاهها در سال۱۳۸۹ در مقطع کارشناسی رشته فقه و حقوق دانشگاه تهران قبول شدم و می توانستم با ادامه تحصیل در این رشته و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در مشاغلی مانند: قضاوت و وکالت مشغول کار شوم، اما همان زمان(سال۱۳۸۹) رشته فلسفه و کلام اسلامی را در دانشگاه فردوسی مشهد انتخاب کردم  تا با ادامه تحصیل در این رشته به عنوان یک معلم در دانشگاهها و مدارس و آموزش و پرورش به ترویج عقاید اسلامی بپردازم. رشته تحصیلی من به مباحثی در زمینه اصول عقاید  اسلامی و مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی با رویکرد الهی می پردازد و از این طریق تصمیم داشتم به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با آن دسته از مفاهیم و افکار الحادی و مادی گرایانه و منحرف فلسفه غربی که به عنوان افکار وارداتی باعث سقوط و انحراف جوانان می شود، لبیک گویم. هرچند که از دوران دبیرستان نیز با فعالیت در مساجد، مدارس و کانونهای فرهنگی هنری مساجد به رشته معلمی علاقه مند شدم.

انتساب به امام رضا(ع) هم افتخاردارد و هم مسئولیت آور است

اسعدی درباره اینکه معلمی در مدارس امام رضا(ع) چه حس و حالی برای او دارد اظهار می دارد: معلم هرجا باشد، معلم است و باید به تدریس و تعلیم و تربیت که البته از هم جدا نیستند بپردازد، این هویت و خصوصیت کار معلمی است، اما برخی انتسابات از لحاظ، مکانی، زمانی، شخصیتی، موضوعی، معنوی و... و. هم افتخار  می آورد و هم هشداردهنده بوده و مسئولیت آور است. شغل معلمی از جمله شغلهای با فضیلت از لحاظ معنوی است،   اما اگر یک نفر در مدارس امام رضا(ع) منسوب به تشکیلات بارگاه مطهر امام هشتم(ع) به عنوان معلم کار کند خیلی باید حواسش را جمع کند.

وی می افزاید: مدارس امام رضا(ع) انتسابش به عالم آل محمد(ص) حضرت امام هشتم(ع) است و معلم این مدارس باید دقیقا تصورش این باشد که در محضر امام رئوف(ع) است و مدیر  و رئیس مدرسه، خود امام رضا(ع) هستند. همین موضوع مسئولیت افرادی همچون من و سایر همکارانم در این مدارس را چندین برابر می کند. البته فرصت خدمت در این مدارس و در حریم علمی عالم آل محمد (ص) برای من و همکارانم توفیق بسیاربزرگی است، اما نباید از مسئولیتی که در پیشگاه خداوند، ساحت مقدس امام رضا(ع)، نزد خانواده ها و خود دانش آموزان و سرنوشت و آینده آنان داریم غفلت کنیم.

وی با اشاره به رسالت مدارس امام ر ضا(ع) مبتنی بر رویکرد تربیتی نسل جوان تراز اسلام و انقلاب بیان می کند: نظر شخصی من این است که خدمت در مدارس امام رضا(ع) که با لطف خداوند و عنایات امام هشتم(ع) نصیبم شده است، شاید در طول عمرم دیگر چنین توفیقی برایم تکرار نشود و باید قدر این لحظات و فرصتها را بهتر و بیشتر بدانم و از محضر پروردگار و ساحت امام رضا(ع) بسیار سپاسگزارم. البته من معلمی هستم که خودم نیز تجربیات تربیتی و فرهنگی  فراوان و ارزشمندی را از خدمت در حریم علمی عالم آل محمد(ص) تاکنون آموخته ام و امیدوارم امام هشتم(ع) این خدمات ناقابل من را به لطف وکرمش قبول فرماید.

برخورد مناسب یکی از معلمان باعث شد تا معلم شوم

اعظم حسن زاده دیگر معلمی است که با او هم سخن می شویم. وی دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی مدیریت آموزشی است و ۲۲سال سابقه در فعالیت های تربیتی و آموزشی دارد و هم اکنون معلم پایه سوم ابتدایی در مدارس دخترانه امام رضا(ع) است. او درباره تعریف واژه معلم می گوید: معلم کسی است که خود را وقف خدمت به انسانها می کند، برای اینکه ریشه و بنیان آنها در زمینه تعلیم وتربیت، استوار شود. تا عاشق انسانها و سعادت آنها نباشی نمی توانی معلم شوی.

وی درباره انتخاب شغل معلمی اظهار می دارد: از دوران نوجوانی و تحصیل در دبیرستان  علاقه شدیدی به بچه ها و کارکردن با آنها داشتم.   در زمانی که در دوره راهنمایی و در سن ۱۲ سالگی تحصیل می کردم، یک خانم معلم رشته پرورشی داشتیم که خیلی جدی و در عین حال مهربان و دوست داشتنی بود. او با بچه ها خیلی خوب ارتباط برقرار می کرد، آنها را خوب می شناخت و به آنها در کارهای پرورشی مدرسه مسئولیت و میدان می داد. او خیلی برای بچه ها ارزش قائل بود و همین برخورد مناسب او باعث شد تا در سنین بالاتر به شغل معلمی و کارکردن با بچه ها علاقه مند شوم.

هنگام کارکردن در مدارس امام رضا(ع) نیت خدمت به عنوان خادم می کنم

حسن زاده از احساساتش درباره کارکردن در مدارس امام رضا(ع) برایمان می گوید و می افزاید: من هر وقت در مدارس امام ر ضا(ع) حاضر می شوم نیت خدمت خادمی به امام هشتم(ع) می کنم. یادم هست که چندین سال قبل به یکی از استانهای کشور سفر کردم و اهالی آن منطقه ای که من به آنجا رفته بودم تا فهمیدند من از مشهد مقدس و از جوار حرم امام رضا(ع) و به عنوان معلم آمده ام، به من گفتند که خیلی باید حواسم جمع باشد چون همیشه در محضر امام رضا(ع) هستم و باید مراقب اعمال و رفتارم بیش از دیگران باشم.

کارکردن برای امام رضا(ع) درمدارسی که به نام امام هشتم(ع) است بسیار فرصت و توفیق بزرگی است، اما باید به مسئولیت مضاعفی که در این زمینه داریم هم توجه کنیم. ما همیشه باید احساس خدمت به عنوان یک خادم تشکیلات امام رضا(ع) را داشته باشیم چونکه خادمی تنها محدود به جغرافیای حرم مطهر نیست.

ما دانش آموز آستان رضائیم

وی معتقد است مدارس امام ر ضا(ع) برای او و همکارانش علاوه بر اینکه محل کار و تلاش است، آموزشگاهی است که معلم آن وجود مقدس امام رضا(ع) بوده و آنان نیز دانش آموزان این آموزشگاه هستند.

او ادامه می دهد: شاید باورتان نشود، اما ما معلمان مدارس امام رضا(ع) در اصل خودمان شاگردان حریم علمی منتسب به ساحت مقدس امام هشتم(ع) هستیم و باید از امام رضا(ع) خاضعانه تشکر کنیم که من و همکارانم توفیق حضور دراین حریم مقدس را پیدا کرده ‌ایم. به عنوان یک خدمتگزار در مدارس رضوی، بهترین درسی که در این سالها آموخته ام این بوده است که در همه شرایط و زمانها و مکانها و با هر پست و عنوان و مقامی که داریم، هدف نهایی این است که به دنبال کمال واقعی یعنی خشنودی خدا و رضایت اهل بیت عصمت وطهارت (ع) باشیم. سعادت حقیقی، این است و لاغیر.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معلم آستان مقدس رضا ع دانش آموز مدارس امام رضا ع عالم آل محمد امام هشتم ع شغل معلمی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)