Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@10:48:21 GMT

کمبود ۱۵۷۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۹۰۲

کمبود ۱۵۷۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش اساسی در آموزش و پرورش سیستان‌ و بلوچستان به شمار می‌رود، اظهار داشت: برای رفع این چالش‌ها  سند چشم‌انداز پنج ساله ‏تدوین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حمیدرضا رخشانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش اساسی در آموزش و پرورش سیستان‌ و بلوچستان به شمار می‌رود، اظهار داشت: برای رفع این چالش‌ها  سند چشم‌انداز پنج ساله ‏تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به‌ اینکه نیروی انسانی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مبنای کار به شمار می‌رود، این امر بیش از پیش بررسی شده و سندی برای آن تدوین شد.‏

وی در مورد فضای آموزشی موجود در استان عنوان کرد: در این راستا رشد دانش‌آموزی و وضعیت ‏آن مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به شرایط استان سند رشد دانش‌آموزی پنج ساله تا سال 1405 تدوین و بر اساس آن سند ‏نیروی انسانی و فضای آموزشی تنظیم شد.‏

شبکه برق "تار عنکبوتی" پدیده خاص چابهار/ منطقه‌ای در دل شهر که برق استاندارد ندارد + فیلمهشدار نماینده زاهدان در مجلس به وزیر بهداشت؛ وقوع فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان قطعی استکوهنوردی دانش‌آموزان برای استفاده از سامانه "شاد" + تصاویر

رخشانی گفت: در سال تحصیلی جاری ‎تعداد دانش‌آموزان سیستان‌ و بلوچستان به 825 هزار و 152 نفر رسید که بر اساس ‏فضای موجود 37 هزار و 144 کلاس درس داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 15 هزار و 716 کمبود کلاس درس گزارش شده همچنین نیروی انسانی موجود 31 هزار و 330 نفر بوده که براساس برآوردها کمبود نیروی انسانی 10 هزار و ‏‏248 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی در استان سیستان و بلوچستان از طریق حق‌التدریس شاغلین و آزاد، خرید خدمت، سرباز معلم و ماده 28 ‏برطرف شده است.

رخشانی اضافه کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی از اواخر سال 1397 تا 1400 پیگیری های لازم انجام شده که طی هفته‌های ‏اخیر از سوی وزیر آموزش و پرورش دستور خاص مبنی بر تشکیل کمیته برای بررسی نیازها و توسعه آموزش و پرورش ‏سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌ و بلوچستان اضافه کرد: نتیجه این پیگیری در جذب سهمیه نیروی انسانی در سه سال اخیر برای دانشگاه فرهنگیان، ‏ماده 28، حق‌التدریس آزاد که نیروهای نهضتی و سرباز معلم بودند و نیروهای خرید خدمات حدوداً بیش از ‏‏20 هزار نفر مجوز جذب بوده است.

انتهای پیام/‏394/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش سیستان کمبود نیروی انسانی سیستان و بلوچستان فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید