Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:29:08 GMT

تشکیل «سازمان نظام صنفی معلمان» ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۰۹۹۲

تشکیل «سازمان نظام صنفی معلمان» ضروری است

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حمایت میرزاده مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مناسبت روز معلم و جهت ارج نهادن مقام والای معلمان اظهار کرد: با کسب اجازه از محضر بزرگواران، با پرهیز از روال مرسوم نگارش‌های آسمانی، عاطفی و ادبی که گاهی بیش‌تر بوی رفع تکلیف می‌دهد؛ از این مناسبت استفاده کرده و به زعم خود برخی از واقعیت‌های مربوط به معلمان شریف را جهت اقدام عملی مطرح می‌کن، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. رونمایی حقیقی ازواژه مقدس معلم

کنون زمان آن فرارسیده است که ازواژه بحق و مقدس (معلم) به نحواحسن رونمایی گرددزیرااگرمعلمی شغل نیست، عشق است وهنراست، ایثاراست وفداکاری.. (فلذا فقط معلم، معلم است) این واژه فخیم بایستی مختص شاغلین وزارت آموزش وپرورش باشدمختص کسانی باشدکه باوجود پایین بودن حقوق ومزایا، بارسنگین تعلیم وتربیت بچه‌های معصوم رابه عهده گرفته وباتمام وجودکمربه خدمت درمدارس بسته اندچه بساافرادی که ازاین واژه مقدس سواستفاده نموده انددریغ ازاینکه حتی یک گام عملی درراستای این هدف والاداشته باشندفی المثل درخواست انتقال دائم به وزارت آموزش وپرورش کرده باشند، البته مبرهن است که انتقال موقت برای اشتغال درپست‌های کلیدی وزارت آموزش وپرورش مدنظر نیست.

۲. ارج نهادن برمعلم ازدیدگاه والدین ودانش آموزان:

افرادی که برای تدریس واردکلاس درس می‌شوند چه درمدرسه دولتی چه غیردولتی معلم هستند وبایستی باهویت بخشیدن به افرادواجدالشرایط وشناسنامه دارنمودن افرادموردنیازجایگاهشان محفوظ وبا تعیین تکلیف نهایی، پرونده این قصه پرغصه بسته وامیدونشاط درعزیزان برای تربیت آینده سازان میهن ایجادگردد.

۳. تمایزمیان برخی پست‌های اداری و درون مدرسه ای:

درپنجمین دهه ازانقلاب تکلیف بخشنامه موقت صادرشده اول انقلاب موسوم به۲۳۰مشخص گرددهمانطوریکه دروزارت علوم، بهداشت قوانین خاص برای هیات علمی وکارمند وجوددارد که کماکان این قوانین دررابطه باآموزش وپرورش هم به دلیل ماهیت متفاوت معلم وکارمندمی تواندمصداق داشته باشد. تداخل پست‌های اداری ورسالت سنگین معلمی بویژه زمانی که مزایایی برای کارمنداداری است بافشار برخی سیاسیون، عده‌ای درپست‌های اداری قرارگیرندوبالعکس هرگاه به ندرت قدمی برای معلمان برداشته می‌شودبه فکرانتقال به مدرسه خصوصادردوسال آخرخدمت می‌افتند بدون اینکه برخی حتی یک روزسابقه دراین رسالت خصوصامدیریت ومعاونت مدارس داشته باشند.

۴. قطع سازماندهی ونقل وانتقال سالانه معلمان:

آنچه مسلم وبدیهی است بی ثباتی محل خدمت یک تشویش درونی واضطرابی مضاعف است که هرساله بادستورالعمل نقل وانتقالات منطقه‌ای وسازماندهی مدرسه‌ای برمعلمان عزیز ماتحمیل می‌گردد. مگروزارت علوم وسایردستگاه‌ها هرسال بابخشنامه‌ای محل خدمت افرادرامتزلزل وواحد‌های خودرابی ثبات ونیرو‌های خودرادچاراسترس وماه‌ها بلاتکلیف می‌کنند افتخارهرمدرسه به معلمان آن مدرسه می‌باشدفلذا محل ثابت خدمت واتاق خاص باامکانات تخصصی مربوطه برای هرمعلم (ابتدایی درکلاس خود متوسطه باموضوع بندی کلاس که قبلا تجربه شده) حداقل قدم برای حفظ شان معلمی خواهدبود. بدیهی است موارداستثنایی برای مثلا یک روستای کوچک یا درس خاص راه حل استثنایی تعریف شده دارد.

۵. پی گیری تشکیل سازمان صنفی نظام معلمی:

برای پی گیری سازماندهی شده مطالبات متعدد وبه حق معلمان تشکیل (سازمان نظام صنفی معلمان) که طرح پیشنهادی آن ازمجلس دهم ناتمام مانده، ضروری است، بدیهی است پی گیر‌های موردی بدون توجه به جوانب امر اصل کارراتحت الشعاع قرارداده وموجب شبهه و شائبه خواهد‌شد.
۶. ضرورت انتخاب مدیران مدارس توسط معلمان:

انتخاب مدت دارمدیران مدارس بانظرمعلمین که دردهه هفتاددستورالعمل آن ابلاغ شده وامروز درانتخاب روسای اکثردانشکده هادردانشگاه‌ها مورداستفاده می‌باشدضروری می‌نماید. واضح است درصورت تحقق این مهم نه تنهامدیران مدارس بلکه بامشارکت وآرامدیران، روسای مناطق نیزغیرمستقیم منتخب معلمان خواهندبود. بدیهی است به تدریج باارتقا افرادباتجربه و شایسته این جمع، می‌توان امیدوارشدآموزش وپرورش ازدست برخی میهمانان کارآموزناخوانده نجات یابد.


سخن آخر:

اگرواقعا می‌خواهیم مشکلات معلمان حل شودقبل ازمراجعات مکاتبات پیامک‌های ارسالی به مسوولین دولتی ومجلس وآدرس غلط سازماندهی شده دادن، در خودوزارت آموزش وپرورش به جای تشکیل ستاد‌های مختلف وصدور دستورالعمل‌های پیچیده وایجاد موانع مختلف وهردم ازاین باغی بری ارسال نمودن، می‌توان بدون رسانه‌ای کردن، کارشناسانه بامثبت نگری، قسمت پرلیوان رادیده و اقدام عملی هماننددستگاه‌های دیگربااستفاده ازاسنادومجوز‌های بالادستی متعدد موجود، بسیاری ازمطالبات به حق معلمان را به ثمررساند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز معلم برنامه بودجه تکریم معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، فرزاد سردارزاده از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و اظهار کرد: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار استان کشف شده است.

وی افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفان به ارزش ریالی هفت میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گران‌فروشی و کم فروشی را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم‌فروشی، گران‌فروشی و درج نشدن قیمت، واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 751144

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش