Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:19:29 GMT

برداشت چغندرقند پاییزه در کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۱۰۰۲

برداشت چغندرقند پاییزه در کرمانشاه آغاز شد

ایسنا/کرمانشاه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.

محمدسعید هوشیار در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 1150 هکتار چغندرقند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان کرمانشاه کشت شده، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته که 390 هکتار چغندر قند پاییزه در استان کشت شده بود، افزایش سه برابری کشت این محصول را در استان شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشیار اضافه کرد: هم اکنون تنها در دو شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب کشت پاییزه چغندرقند انجام می‌شود و در دیگر شهرستانها این کشت را نداریم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس متوسط عملکرد چغندر قند پاییزه در استان را 60 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال 69 هزار تن چغندر قند پاییزه از مزارع این دو شهرستان برداشت شود.

 هوشیار با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در مناطق گرمسیر استان، گفت: هم اکنون محصول تولیدی به بهای هر کیلوگرم 1200 تومان از کشاورزان چغندرکار خریداری می‌شود.

هوشیار سپس با بیان اینکه توسعه کشت پاییزه چغندرقند به منظور استفاده از آب بارندگی های فصل های پاییز و زمستان و نیز تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال در برنامه استان است، گفت: در برنامه داریم تا در سنوات آتی کشت چغندر پاییزه را در مناطق گرمسیر استان توسعه دهیم.

 وی با بیان اینکه برداشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیر استان شروع شده، گفت: برداشت محصول این مناطق تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت چغندرقند کشت پاییزه كرمانشاه چغندرقند پاییزه مناطق گرمسیر استان قند پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه