Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اتمام پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر (STEPS 2020) خبر داد.
به گزارش آریا؛ آقای ایاد بهادری منفرد گفت: به دنبال همه گیری بیماری کرونا بیم آن می‌رفت که کنترل و مراقبت از بیماری‌های غیر واگیر مورد آسیب جدی قرار گیرد.
وی افزود: از سوی دیگر بیماری‌های زمینه‌ای غیر واگیر عاملی برای افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه نیاز به انجام مطالعه‌ای قابل تعمیم در کل کشور احساس شد تا بر اساس آن میزان گستردگی ابتلاء به کرونا و درصد همراهی آن با بیماری‌های غیر واگیر مورد بررسی قرار گیرد.
آقای بهادری گفت: پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر که به دلیل شیوع کرونا به تعلیق افتاده بود، از 15 بهمن 1399 دوباره از سر گرفته شد تا علاوه بر انجام آزمایش‌های مربوط به گام سوم مطالعه، همه گیری شناسی ویروس کرونا نیز مورد مطالعه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و همکاران در این برنامه، تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و حفاظتی رعایت شد و وسایل حفاظت فردی نیز در اختیار مراکز و شبکه‌ها قرار گرفت.
آقای بهادری گفت: اجرای برنامه مذکور در این معاونت با 148 خوشه (شامل 140 شهری و 8 روستایی) آغاز شد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پس از هماهنگی گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر با وزارت کشور، استانداری، حراست، روابط عمومی و نیروی انتظامی، پرسشگری آغاز و همزمان پرسشنامه مطالعات سرمایه اجتماعی و ارزش زندگی نیز تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری جلسات آموزشی مربوطه، ملزومات طرح در اختیار تیم‌ها گذاشته شد یادآور شد: ورآور در هر خوشه شهری و روستایی، 9 فرد واجد شرایط مورد پرسشگری قرار گرفتند که دارا بودن کد ملی و تابعیت ایرانی، داشتن سن 18 سال یا بالاتر و عدم بارداری از جمله شرایط مذکور بود.
به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مصاحبه مذکور حدود 60 دقیقه به طول می‌انجامید و پس از تکمیل گام‌های 1 و 2، افراد بالای 25 سال برای انجام آزمایشات گام سوم در ساعت و روزی خاص، به آزمایشگاه همکار در پروژه STEPs در آن شهرستان معرفی می‌شدند.
وی افزود: به ازای هر سه خوشه، برای یک فرد بالای 25 سال درخواست انجام آزمایش ادرار 24 ساعته می‌شد.
آقای بهادری به تکمیل 1332 پرسشنامه پیمایش، 148 پرسشنامه سرمایه اجتماعی، 148 پرسشنامه ارزش زندگی و ارسال 628 نمونه آزمایشگاهی در این عملیات گسترده اشاره کرد که فایل‌های تکمیل شده تحت 73 نظارت حضوری و 128 نظارت صوتی با کیفیت قائل قبول تا هفتم اردیبهشت 1400 به پایان رسید.
وی اظهار امیدواری کرد، نتایج به دست آمده حاصل از این مطالعه بتواند در جلوگیری از صدمات این دو همه گیری جهانی کرونا و بیماری‌های غیر واگیر کارساز باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیماری غیرواگیر بیماری های غیر واگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو