Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@06:25:01 GMT

اعلام آمادگی سازمان بسیج برای واکسیناسیون عمومی

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۱۱۹۶

اعلام آمادگی سازمان بسیج برای واکسیناسیون عمومی

به گزارش تابناک، سردار غلامرضا سلیمانی، در اجلاس مجازی مشترک روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فرماندهان سپاه استان ها که با حضور وزیر بهداشت در ستاد بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام پرفیض و برکت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)، بیان کرد: این جلسه به منظور بررسی وضعیت و چگونگی اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی با حضور وزیر محترم بهداشت و معاونین ایشان در سازمان بسیج تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت، گفت: از روزی که پاندمی کووید 19 در جهان و ایران منتشر شد، تمامی مجاهدان عرصه سلامت از مقامات وزارت بهداشت گرفته تا روسای دانشگاه ها، مسئولین بهداشت و درمان شهرستان ها و تمام مراکز درمانی و شبکه سلامت کشور و کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان، آماده مبارزه با این ویروس منحوس شدند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند که البته شهدای عزیزی نیز تقدیم شد.
سردار سلیمانی در ادامه افزود: طبعا، بسیج به واسطه وظیفه ای که بر دوش دارد از روز نخست احساس تکلیف کرد تا به موقع به کمک وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان کشور، ادارات بهداشت و درمان شهرستان ها در اقصی نقاط کشور که به کمک نیاز داشتند، بشتابد. از جمله این همکاری ها می توان به برنامه غربالگری که در مرحله اول آغاز شد و تکمیل یک طرح هوشمندانه مزیّن به نام طرح شهید سلیمانی، اشاره کرد.
وی عنوان کرد: ما از روز نخست از پشتیبانی های وزیر بهداشت برخوردار بودیم و تمام توافقاتی که تاکنون بین وزارت بهداشت و بسیج انجام شده، طرفین به آن عمل کرده و متعهد بوده اند. در این میان، مبارزه اصلی بر دوش وزارت بهداشت است و ما کمک کننده هستیم و هر مسئولیتی که در توافق نامه تعیین شده بود را به خوبی انجام دادیم و باید از پشتیبانی های به موقع نیز تشکر کنیم، از طرفی، روسای دانشگاه های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه استانی هم نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا اجرای شهید سلیمانی با هیچ مانعی روبرو نشود.
وی ادامه داد: در این راستا مردم نیز به خوبی مشارکت کردند، براساس گزارشاتی که برای وزیر بهداشت و همچنین سازمان بسیج ارسال شده، بیش از 7 میلیون سفیر سلامت از میان مردم عزیز در مرحله قبل از طرح شهید قاسم سلیمانی همکاری کردند و این همکاری مردمی مایه خرسندیست.
رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با توجه به نرخ ابتلا در کشور، لزوم مشارکت گسترده بسیج برای مدیریت بیماری که هدف اصلی وزارت بهداشت نیز هست، احساس می شود و امیدواریم با همکاری های همه جانبه مدیریت بیماری با سرعت بیشتری محقق و شرایط عادی تر و مناسب تری برای مردم مهیا شود.
وی عنوان کرد: همه شبکه بسیج و سپاه رسالت دارند هرگونه همکاری مورد نیاز را انجام دهند. در سه هفته گذشته جلساتی با فرمانده کل سپاه داشتیم که به گسترش طرح شهید سلیمانی و همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کردند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در آستانه دسترسی به مقادیر بالای واکسن در کشور هستیم و باید تلاش کنیم ابتلا به شدت کاهش یابد تا وقتی واکسیناسیون عمومی آغاز شد، کشور در آرامش باشد.
وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم در واکسیناسیون عمومی هم به وزارت بهداشت کمک کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در پایان خرداد ماه شاهد انتخابات هستیم و رهبری عزیز هم برای مشارکت گسترده دعوت کردند که این توجه می خواهد و باید در کنترل ویروس کرونا دقیق و سریع عمل کنیم، افزود: بسیج ظرفیت های اجتماعی فراوانی در اقشار و ظرفیت های عمومی فراوانی در پایگاه ها دارد و توجه و جهت دادن به آن اهمیت دارد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: ما در میانه این هیاهویی که در دنیا وجود دارد، وضعیتمان بهتر بوده است و ان شاءالله خداوند امسال را سال غلبه بر ویروس کرونا قرار دهد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر دعای روز نوزدهم رمضان روز معلم سردار غلامرضا سلیمانی بسیج واکسیناسیون ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر دعای روز نوزدهم رمضان روز معلم بهداشت و درمان بسیج مستضعفین وزارت بهداشت سازمان بسیج دانشگاه ها طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز با حنان حسن بلخی رئیس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان در دفترکارش دیدار کرد.

دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه ای نگاشت:‌ در این دیدار تاج الدین آویلا، رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نمایندگان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند.

در این دیدار در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته، ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه ها به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترل بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: پس از روی کار آمدن طالبان تحولی در سکتور صحت کشور به وجود آمده است.

سرپرست وزارت صحت‌عامه افزود: ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت تشخیص داده شود.

سرپرست وزارت صحت‌عامه همچنین خواستار همکاری های دوامدار مسئولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی افغانستان شد و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترل بیماری های ساری این وزارت همکاری نمایند. 

از سویی هم نمایندگان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تأکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟