Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:21:44 GMT

«کارواندر» خاش با ۶۵ میلی متر رکوردار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۱۳۲۴

«کارواندر» خاش با ۶۵ میلی متر رکوردار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته از ۸۱ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان گزارش بارندگی دریافت شد که بیشترین بارش با میزان ۶۵ میلی متر در کارواندار از توابع خاش گزارش شده است.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت از عصر جمعه بر شدت بارش های همرفتی در نقاط مختلف استان افزوده شد و بارش های قابل توجهی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین بارش های این سامانه تا پیش از ظهر امروز مربوط به ایستگاه های « کارواندر» در خاش با ۶۵، «ابتر» در ایرانشهر با ۴۱، « سرمیچ میانی شهر لاشار» نیکشهر با ۳۰ و شهر «فنوج» و ایستگاه «تمندان» در تفتان با ۲۷ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع تا پیش از ظهر امروز بارش های این سامانه در ۱۰ ایستگاه بین ۲۰ تا ۶۵ میلی متر و در ۲۸ ایستگاه بیش از ۱۰ میلی متر ثبت شده است.
حیدری اضافه کرد: شدت بارش ها در برخی مناطق شهرستان های خاش، تفتان، فنوج و ایرانشهر سبب جریان یافتن رودخانه های محلی و آبگرفتگی موقتی معابر شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه تا هفته نخست اردیبهشت وضعیت بارش های استان در شرایط بسیار نگران کننده ای قرار داشت به طوریکه جمع بارش هفت ماهه استان ۵.۲ میلی متر بود اما با فعالیت این سامانه قدری از فشار کم بارشی در استان کاسته شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: البته بارش های این سامانه نمی تواند کم بارشی انباشته استان را برطرف کند چراکه هم بارش ها از نوع رگباری بود و هم پراکندگی آن ها زیاد بود به طوریکه در جریان فعالیت این سامانه در برخی نقاط استان هیچ بارشی دریافت نشده است.

حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان انتظار ادامه فعالیت سامانه بارشی برای امروز بعدازظهر در مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات شمال غرب و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری و از رفتن به مناطق مرتفع و صعود به ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب  به شدت پرهیز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي بارش باران سيستان و بلوچستان استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان