Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:38:27 GMT

سردسته‌های خرید و فروش سوخت در تایباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۱۳۸۴

سردسته‌های خرید و فروش سوخت در تایباد دستگیر شدند

جعفر صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید و فروش سوخت در منطقه اقتصادی گمرک دوغارون و همچنین قاچاق این سرمایه ملی از طریق این معبر زمینی به سمت کشور افغانستان در سالهای گذشته به یک حرکت و اقدام عادی تبدیل شده بود که در این ارتباط عده زیادی از اراذل و اوباش این منطقه به کسب درآمدهای نامشروعی رسیده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی در بعضی از مواقع خرید، فروش و قاچاق سوخت در مناطق اقتصادی فعال از قبل پیش بینی شده منجر به وقوع برخی از درگیری ها با انواع سلاح های سرد و گرم در بین گروههای مختلفی شده بود که در این ارتباط نیز تعدادی از نیروهای کارگری این شهرستان مصدوم و یا جان خود را از دست داده اند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: باتوجه به حساسیت موضوع، دستگاه قضایی شهرستان تایباد باهدف جلوگیری از قاچاق سوخت، برای مبارزه با این پدیده شوم ورود کرد و به صورت جدی با سردسته ها و گروههایی که در گذرگاه رسمی دوغارون در حوزه قاچاق سوخت فعالیت داشتند برخورد کرد.

صدیقی افزود: این افراد با ایجاد دریچه ها و حفره هایی در یکی از دیواره های مناطق اقتصادی گمرک دوغارون در حوزه خرید و فروش سوخت به فعالیتهای روزانه خود ادامه می دادند که درآمدهای هنگفتی هم به دست می آوردند و با شناسایی و برخورد با این گروهها قاچاق سوخت به سمت کشور افغانستان کاهش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان این که مرز دوغارون اولین ورودی به کشور جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود گفت: قاچاق هرگونه کالا که به سرمایه های ملی ضربه بزند خط قرمز دستگاه قضاست که در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم و به طور قاطع برخورد خواهیم کرد.

او به نقش خانواده های مرزنشین در برقراری امنیت پایدار در مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: خانواده های مرزنشین در تامین و برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی نقش به سزایی دارند که باید با ایجاد و فراهم کردن ظرفیتهای اشتغال در حوزه های مختلف بتوان در حوزه معیشت این خانواده ها گام های مثبتی برداشته شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۹۰ درصد کشفیات سوخت در مرز دوغارون از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده است که ۸۲ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۱۲ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.

برچسب‌ها تایباد جمهوری اسلامی ایران افغانستان قاچاق سوخت دادستانی کل کشور گمرک دوغارون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد جمهوری اسلامی ایران افغانستان تایباد جمهوری اسلامی ایران افغانستان قاچاق سوخت دادستانی کل کشور گمرک دوغارون اخبار کنکور گمرک دوغارون قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

سردار مجید شجاع افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی