Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن کریمی عصر امروز در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در استان مرکزی با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی در مکتب عاشورایی امام حسین(ع) پرورش یافت که با تاسی از سیره و نهضت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه افتخارات زیادی برای جهان اسلام آفرید چراکه حاج قاسم مرد میدان در تمامی صحنه‌ها بود و در حیات با برکتش درکنار حضور در میدان های نظامی و دفاعی در میدان های خدمت و مردم داری و دفاع از مظلوم مقدم و پیشتاز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی بیان کرد: شهید سلیمانی بهترین الگو برای اقشار مختلف جامعه است و امروز ملت ایران و سایر ملت های مسلمان باید قهرمان واقعی نسل خود را بیشتر بشناسند بنابراین تربیت و پرورش نسل‌های امروز با تاسی از مکتب ارزشمند این شهید بزرگوار می تواند کشور را از مقاطع مختلف نجات دهد و این مسئله باید مورد توجه باشد چراکه حاج قاسم نقش بسیار موثری در وحدت جهان اسلام و امت اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: فروتنی حاج قاسم در مواجهه با خانواده معظم شهدا برای همه ما باید درس مهمی باشد زیرا اگر اعتقاد داریم راه و مکتب شهدا را ادامه می دهیم باید به خانواده های معظم آنها احترام بگذاریم، البته شهید سلیمانی نماد «مامی‌توانیم» بود و با همین روحیه توانست بسیاری از توطئه ها را شکست دهد و در واقع نشان داد با روحیه ولایتمداری و انقلابی میتوان در برابر ابرقدرت ها ایستادگی کرد.

آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه مجازی قرآن کریم عرضه شد«پاسخ به نبرد مخفی با ایران»-18/ تلاش برای مخدوش کردن چهره دفاع مقدسبانک جامع اطلاعاتی نویسندگان دفاع مقدس منتشر می‌شود

کریمی با اشاره به فعالیت ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس در استان مرکزی گفت: تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی اقدامی مهم و لازم در استان به شمار می‌رود و این ستاد باید با تکیه بر فرمایشات ارزشمند فرماندهی معظم کل قوا و مکتب شهید سلیمانی نقش آفرینی خوبی در طول سال داشته باشد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی که باید با مشارکت همه جانبه دستگاه هاو نهادها رقم بخورد تبیین و معرفی مکتب شهید سلیمانی به نسل جوان است که باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: این شهید والامقام تجسم تحقق اراده ملت مسلمان ایران در تمامی صحنه‌ها بود و در طول حیات با برکت خود برای ملت ایران و نظام اسلامی عزت، اقتدار و سربلندی کسب کرد به طوری که باید شهید سلیمانی را بزرگترین معلم در جهان دانست که به همه درس شجاعت، غیرت، مردانگی و مقاومت داد و امروز تبیین و معرفی خط پر افتخار شهید سلیمانی برای نسل جوان امر مهم و ضروری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است