Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان علی کاظمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای فرهنگی استان و ضمن تسلیت سالروز شهادت معلم مجاهد و ایثارگر شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک هفته معلم به آموزگاران و فرهنگیان توانمند، اظهار کرد: استان زنجان 49 شهید فرهنگی دارد که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، که از این تعداد شهید فرهنگی پنح نفر نیز جزو شهدای نهضت سوادآموزی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری یکی از شهدای الگو برای نسل جوان به شمار می‌رود، افزود: فرهنگیان با آشنا کردن دانش‌آموزان با شهدا و تربیت نسلی شهیدپرور به ویژه شهید مطهری، آثار و اندیشه‌های این شهید والامقام، گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه برمی‌دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه همه ما مدیون فرهنگیان هستیم، تصریح کرد: معلمان همواره در سنگر علم و دانش تلاش می‌کنند و شهدای فرهنگی نیز با نثار جان عزیزشان نام خود را جاودانه کردند.

وی با بیان اینکه زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان در قالب کتاب به چاپ رسیده است، افزود: کتاب مردان آفتاب در سال 1387 توسط بنیاد استان منتشر شده که روایتگر زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز کار و کارگر تصریح کرد:‌ قشر کارگر از ابتدای انقلاب و قبل از جنگ در خط مقدم انقلاب و گوش به فرمان امام راحل بودند و استان زنجان 212 شهید از قشر کارگری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق منویات رهبری انقلاب به ویژه شعال سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اضافه کرد: کارگران زحمت‌کش کشور در خط مقدم تحقق شعار سال، پیشرفت کشور و رونق تولید قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به اقدامات این اداره کل در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: همزمان با روز اکرام مصادف با ولادت کریمه اهل‌بیت(ع) مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بین خانواده‌های فاقد درآمد جامعه ایثارگر زنجانی توزیع شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در توسعه و تقویت مواسات و همدلی ابراز کرد: این مبلغ در قالب کارت خرید بین یک هزار و ۹۳۰ خانواده نیازمند جامعه ایثارگری و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

کاظمی پویش اهدای خون با نام «نذر لاله‌ها» را از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید دانست و افزود: پویش «شهید مهربان من» نیز برای اکرام ایتام در نظر گرفته شده و در آن خانواده شهدا سرپرستی یک یتیم را به نیت یک شهید برعهده می‌گیرند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید فرهنگ شهادت علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان شهدای فرهنگی استان زنجان بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود. او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بارها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی