Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت افزود: بسیج مردمی که در طرح شهید سلیمانی رقم خورد توانست از توان و ظرفیت های مردمی برای مبارزه و کاهش آسیب ها بهره گیری کند که خوشبختانه مردم هم در اجرای طرح نقش بسیار موثری ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بسیج بر اساس ماهیت و وظایف ذاتی خود همواره در مقاطع مختلف در کنار مردم بوده گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، بسیج با انجام غربالگری های وسیع، توانست دستاوردهای بسیاری ایجاد کند که پس از اجرای طرح جامع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اقدامات مبارزه و کاهش آسیب ها را به شکل فراگیرتر انجام داد.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: وجود ۱۳۴ هزار سفیر سلامت در استان مرکزی نشان از استقبال و مشارکت مردم استان برای اجرای طرح شهید سلیمانی بود.
سرهنگ گودرزی تاکید کرد: در خصوص اجرای واکسن کرونا نیاز است تعداد مبتلایان کاهش یابد که طرح شهید سلیمانی می تواند با رصد، شناسایی، بیمار یابی و مدیریت قرنطینه ها بسیار در این راستا موثر باشد.
وی بیان داشت: بسیج برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در کنار مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: پیوند کادر درمان، مدافعان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی با بسیج و تفکر بسیجی یک پیوند ناگسستنی و جدانشدنی است و کادر درمان در این روزها  با روحیه بسیجی و جهادی توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند و خوش درخشیدند.
دکتر" سید محمد جمالیان" افزود: طرح مزین به نام مبارک شهیدحاج قاسم سلیمانی که در راستای مقابله و کاهش آسیب های همه جانبه بیماری کرونا اجرا شد توانست موفقیت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کند و با اقدامات هدفمند و محله محوری توسط بسیجیان  توانست بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند.
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی کارکردهای مختلف بسیج را به منصه ظهور رساند گفت: اکنون  در گام پنجم طرح شهید سلیمانی علاوه بر توجه به ظرفیت های طرح که در گذشته بهره گیری شد، در صدد هستیم برای اجرای واکسیناسیون عمومی نیز از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی علاوه بر دیگر دستاوردها توانست کمبود نیرو در حوزه بهداشت را جبران کند و فعالیت مراکز بهداشت افزایش چشمگیری داشت.
جمالیان ادامه داد: شاخصه رصد، شناسایی با رویکرد بیمار یابی فعال، قرنطینه های هدفمند، شاخصه حمایتی با پشتیبانی هایی که از بیماران شد و شاخصه نظارتی از نقاط بسیار برجسته طرح شهید سلیمانی است.
وی  تصریح کرد: نهضت کمک مومنانه از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور انجام شد توانست بخشی از آسیب های خانواده ها را کاهش دهد که جای تقدیر دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در فاز پنجم طرح شهید سلیمانی تیم های رصد و شناسایی با شدت بیشتری فعالیت می کنند و این فعالیت در مناطق حاشیه نشین و پر تراکم با قوت بیشتری ادامه دارد.
جمالیان یادآور شد: وضعیت استان مرکزی اکنون به وضعیت پایداری رسیده و بیماران سرپایی تاحدودی کاهش یافته اما میزان بستری ها در این هفته کاهش پیدا نکرده که انتظار می‌رود در هفته آتی اعداد بستری ها کاهش پیدا کند و باید اذعان داشت که تعداد فوتی ها حدود ۹ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: اکنون ظرفیت بیمارستان ها کمی خالی تر شده و  امکان ارائه خدمات درمانی بیشتر در سطح استان وجود دارد هر چند کادر درمان همچنان با روحیه و انگیزه کافی برای خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان داشت: بسیج و سپاه از ابتدای شیوع بیماری در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوده و بسیجیان توانسته اند با نقش آفرینی های گسترده بسیاری از خلاها را جبران کنند.
دکتر " علی علی‌محمدی" تاکید کرد: گام پنجم طرح شهید سلیمانی به مراتب با قوت تر از گذشته با نقش آفرینی بسیجیان و مراکز بهداشت ادامه دارد و به طور حتم در این گام خدمات و اقدامات گسترده تر می‌شود.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با رعایت پروتکل ها توسط آحاد مردم و همچنین تلاش و هم افزایی بیشتر مسئولان در سطح استان بتوانیم در هفته های آتی از بحران فاز چهارم بیماری کرونا نیز عبور کنیم.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح شهید سلیمانی استان مرکزی کادر درمان اجرای طرح آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع، توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی در توضیح برنامه‌ای این هفته، اظهار کرد: ۳۳۰ برنامه برای هفته بسیج از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی شده که تعدادی اجرا و تعدادی دیگر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی طی دو سال اخیر، افزود: بسیج در کنار سایر وظایف و مأموریت‌ها در راستای حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است با محوریت بسیج سازندگی و با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در مناطق محروم و کم‌برخوردار اقدامات خوبی در بحث خدمت‌رسانی بی‌منت و باافتخار داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سازمان در استان با به‌کارگیری ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع توانسته خدمات خوب و ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشد.

خزایی اضافه کرد: احداث و مرمت بیش از ۱۳۰۰ پروژه منازل نیازمندان، مساجد، غسالخانه‌ها، خانه‌های عالم روستایی، ساخت و مشارکت در ترمیم ۲۰۰ واحد کمیته امداد، آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت اداره کل راهداری استان، ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل نیازمندان و سایر امکان مورد هدف انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، اهدای بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی بیش از ۱۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد، تهیه بیش از ۹۰۰۰ متر فرش سجاده‌ای برای مساجد روستایی و محلات کم‌برخوردار، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی با هدف اشتغال پایدار به عنوان بخشی از خدمات این سازمان در حوزه غیر عمرانی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی استان طی سال گذشته برای بیش از ۱۸۶۰ نفر شغل‌های خرد، خانگی و کارگاه‌های تولیدی پایدار ایجاد می‌کند.

خزایی در خصوص سهم بسیج سازندگی استان با اشاره به اعتبارات سال ۱۴۰۲ مربوط به جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶، گفت: تاکنون با پرداخت بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات توانستیم برای بیش از یک‌هزار نفر در استان شغل‌های پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: ایجاد ۱۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۸۹ تعاونی بسیج از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان انجام شده است.

کد خبر 751078

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز