Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع نظامی یمن امروز (یکشنبه) از شکست سنگین عملیات شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان «الضالع» در جنوب یمن خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، عناصر وابسته به دولت منصور هادی که تلاش داشتند دو منطقه «الفاخر» و «حبیل العبدی» در استان الضالع را به کنترل خود در آورند، با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و با تلفات بسیار سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته منابع آگاه نظامی در ضد حمله نیروهای یمنی، 40 تن از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته شدند. سه فرمانده مهاجمان به نام‌های «یحیی الشوبجی»، «ابو معاویه» و «طارق القحیف» نیز در بین کشته شدگان هستند.
رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی شب گذشته مدعی تسلط شبه‌نظامیان به منطقه «الفاخر» شده بودند که منابع محلی امروز این ادعا را تکذیب کرده و گفتند که پس از چند ساعت درگیری، مهاجمان مجبور به عقب‌نشینی شدند.
دولت مستعفی یمن تلاش دارد با انجام عملیات‌های متعدد در استان‌های اطراف مأرب، از جمله تعز، الحدیده و الضالع، فشار بر روی نیروهای خود در مأرب را کاهش دهد.

حمله پهپادی نیروهای یمنی به پایگاه ملک خالد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام خبر عملیات پهپادی علیه اهداف نظامی در پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط عربستان، گفت: هدف مذکور با دقت مورد اصابت قرار گرفته است.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه هوایی «ملک خالد» متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در «خمیس مشیط» با پهپاد «قاصف کی2» هدف قرار گرفته است.
شبکه «المسیره»‌ به نقل از سریع نوشت: «به لطف خدا، در عملیات تهاجمی علیه پایگاه هوایی ملک خالد، ضربات دقیقی به آن وارد شد و این عملیات ما پاسخی قانونی به تشدید تجاوزها و محاصره یمن است».
ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به هدف، رهگیری کرده است.
شبکه «اسکای‌نیوز» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که یک فروند پهپاد انتحاری توسط نیروهای یمن به سمت «خمیس مشیط» در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.
سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».

جنگنده‌های ائتلاف سعوی 24 بار مأرب یمن را بمباران کردند
جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته 24 بار استان مأرب واقع در مرکز یمن را بمباران کردند.
بنابر گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته 24 نوبت شهرستان صرواح استان مأرب را بمباران کردند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، این حملات در حالی صورت می گیرد که روز شنبه درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن با نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در ورودی غربی شهر مأرب ادامه داشت.
همچنین در حمله موشکی و توپخانه ای عربستان به روستایی در شهرستان مرزی شدا استان صعده واقع در شمال شرق یمن، یک زن کشته شد.
ائتلاف سعودی همچنین در ادامه نقض آتش بس در الحدیده مناطقی در این استان را هدف حملات توپخانه خود قرار داد.

شهادت بیش از 10 هزار و 900 کارگر یمنی در حملات ائتلاف سعودی
اتحادیه کارگران یمن نشستی خبری به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار کرد و در آن از اوضاع دردناک کارگران یمنی با توجه به حملات ددمنشانه ائتلاف سعودی و محاصره هفت ساله یمن پرده برداشت.
در جریان این نشست خبری به آماری از کارگران شهید یمنی که از سوی دشمن هدف قرار گرفته اند اشاره و اعلام شد که بیش از 10 هزار و 900 نفر شهید و 19 هزار و 498 کارگر هم زخمی شده است.
اتحادیه کارگران یمن به از کار بیکار شدن هزاران کارگر به علت حملات برنامه ریزی شده ائتلاف سعودی به مراکز حیاتی و کارخانه ها اشاره کرد.
این اتحادیه تاکید کرد که جنگ و محاصره سبب افزایش میزان بیکاری در یمن تا حدود 65 درصد و افزایش خط فقر تا 80 درصد شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن وابسته به ائتلاف سعودی نیروهای یمن ملک خالد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی