Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صفحه توییتر شبکه الجزیره به نقل از ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره گزارش برخی رسانه ها مبنی بر توافق ایران و آمریکا در زمینه تبادل برخی زندانیان میان کشور نوشت: اخبار تبادل زندانیان با ایران صحت ندارند.

پیشتر شبکه لبنانی المیادین مدعی شده بود که ایران و آمریکا توافق کرده‌اند که برخی زندانیان خود را مبادله کنند و بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران هم آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره همچنین به نقل از دومینیک راب درباره موضوع نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی نوشت: تهران از پرونده زاغری برای کسب نفوذ دیپلماتیک استفاده می کند.

الجزیره به نقل از راب درباره بدهی کشورش به ایران مربوط به پرونده خرید تانک‌های چیفتن در چند دهه پیش ادامه داد: ما می خواهیم مشکل بدهی توافق تسلیحاتی با تهران را که مربوط به سال 1979 است، بدون ربط دادن آن به پرونده این زندانی انگلیسی حل کنیم.

خبرگزاری فرانسه اخیرا در این باره نوشته بود، انگلیس پذیرفته که به دلیل قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است اما ظاهرا به خاطر تحریم های آمریکا با محدودیت هایی برای پرداخت این بدهی مواجه است.

چندی پیش جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده برای بیش از دهمین بار به تعویق افتاد تا بار دیگر وضعیت شکایت ایران از انگلیس برای دریافت 400 میلیون پوند از این کشور برای قراردادی که متعلق به زمان پیش از انقلاب اسلامی است نامعلوم باقی بماند.

پرونده مربوط به این بدهی پس از آن شکل گرفت که لندن قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به تهران را پس از سقوط شاه به حالت تعلیق درآورد و هرگز این تانک ها را تحویل نداد.

پیش از این برای اولین بار در دولت انگلیس، بن والس وزیر دفاع این کشور بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک های چیفتن تایید کرد و با تلاش برای مرتبط کردن این موضوع به زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی در ایران، گفت که فعالانه به دنبال پرداخت این بدهی به دولت ایران است و این موضوع می تواند به اطمینان حاصل کردن از آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی از جمله نازنین زاغری کمک کند.

والس در گفت وگو با وکلای این خانواده ها مدعی شده است که دولت انگلیس به دنبال مجرایی قانونی برای پرداخت این بدهی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا برجام تبادل زندانیان انگلیس نازنین زاغری تحریم تانک های چیفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند