Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار نمایندگان معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، اظهار کرد: روز معلم را به تمامی معلمان، مدرسان و اساتید سخت کوش و فداکار که مجاهدانه در عرصه‌ آموزش‌وپرورش نسل آینده کشور تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اهتمام اصلی بنده در آستان قدس رضوی کار فرهنگی است، عنوان کرد: در نخستین جلسه‌ای که به‌منظور توفیق خدمت در آستان قدس خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، تأکید ایشان بر کار فرهنگی بود بنابراین با توجه به امکانات و مقدورات اولویت نخست آستان قدس ابتدا عمق بخشی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و سپس رسیدگی به احسان‌جویان و نیازمندان است.
 
وی در ادامه به تعیین چشم‌انداز فعالیت‌های آموزشی مراکز علمی آستان قدس پرداخت و عنوان کرد: هدف آستان قدس مدرسه داری در کنار بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیست، مراکز آموزشی این نهاد باید الگو برای مدارس و دانشگاه‌های کشور باشند و برای نظام مقدس اسلامی کادرسازی کنند.
 
مروی بر اهمیت برخورداری از همت بلند برای کسب توفیقات تأکید و به دست اندرکاران عرصه آموزش‌وپرورش آستان قدس توصیه کرد: در امور آموزشی همت‌بلند و خواسته‌های بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به اهداف متعالی با برنامه‌ریزی عزم خویش را جزم کنید، باید این‌گونه تصور کنیم که در کشور جز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس هیچ مدرسه و دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام وظیفه کادرسازی برای کشور برعهده مراکز علمی و آموزشی آستان قدس است.
 
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نگاه در دانشگاه‌ها و مدارس آستان قدس باید این باشد که وظیفه کادرسازی و تربیت مسئولان کشور از صدر تا ذیل را برعهده دارند، بنابراین باید فعالیت‌های علمی، آموزشی و تربیتی در این تراز دنبال شود و آستان قدس نیز به میزان توان از مراکز علمی و آموزشی خود برای تقویت و فراهم آوردن بستر تحقق این مهم، حمایت می‌کند.
 
وی به بیان چرایی تمرکز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس در سازمان علمی و فرهنگی پرداخت و توضیح داد: تقویت همکاری، همپوشانی و هم‌افزایی بخش‌های علمی و فرهنگی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سازمان علمی و فرهنگی در آستان قدس به عنوان حلقه وصل این مراکز، بوده است.
 
مروی اضافه کرد: اولویت جذب در دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی باید فارغ التحصیلان مدارس امام رضا(ع) باشند و از سوی دیگر کادر علمی و آموزشی مدارس امام رضا(ع) باید توسط دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) تأمین شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر توجه به کشورهای همسایه در تعاملات علمی و آموزشی، گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم، این کشور‌های بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.
 
وی ابراز کرد: آستان قدس دستگاه عالم آل محمد(ص) است و ظرفیت‌ علمی و فرهنگی بسیار قوی دارد و می‌تواند در سطح کشور و جهان تأثیرگذاری علمی و فرهنگی داشته باشد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مراکز علمی و آموزشی آموزشی آستان قدس آستان قدس رضوی علمی و فرهنگی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: با توجه به تعداد علاقه‌مندان هنر خوشنویسی متاسفانه مسئله فضای آموزشی در مشهد مرتفع نشده است و اگر قرار است هنرهایی از جمله خوشنویسی گسترش پیدا کند، مدیران فرهنگی باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت کنند.

محمدعلی فراستی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جایگاه خوشنویسی در خراسان رضوی اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و ما به این هنر افتخار می‌کنیم، زیرا آثار منسوب به ائمه اطهار(ع) در موزه‌های آستان قدس رضوی نیز موجود است.

وی با بیان اینکه خط‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) را داریم که آثار آن‌ها در موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه قرآن وجود دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند و به خلاقیت ائمه اطهار(ع) در این خصوص بپردازند. درنتیجه هرآنچه داریم از ائمه اطهار(ع) است و افتخار می‌کنیم که این هنر وجود دارد و ما از آن به عنوان هنر اسلامی یاد می‌کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم این هنر قدسی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم در واقع به انجمن خوشنویسان ایران کمک کرده‌ایم که منجربه گسترش کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها می‌شود، زیرا افزایش کلاس‌های آموزشی اقبال بیشتر علاقه‌مندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه نبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگ ما به شمار می‌رود که باید مرتفع شود، عنوان کرد: در حال حاضر اتاق‌های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد بلا استفاده است و به دلایلی نمی‌توانیم در این مکان کلاس برگزار کنیم و امیدواریم که مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامی کنند تا این کلاس‌ها احیا شود.

فراستی خاطرنشان کرد: ما مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی داریم که اگر مسئله فضای آموزشی در این حوزه مرتفع شود قطعا اتفاقات بهتری برای این هنر رخ می‌دهد. بنابراین اگر قرار است که هنرهای اسلامی گسترش پیدا کند، مدیران مربوطه باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت و بسترسازی کنند.

وی ادامه داد: حمایت مدیران مخاطبان بیشتری را به این سمت می‌کشاند و انجمن خوشنویسان مشهد این پتانسیل را دارد که بتواند جوابگوی اقبال مردم در این کلانشهر مذهبی به هنر خوشنویسی باشد، اما این در صورتی است که در این حوزه مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: کار فرهنگی باید عملیاتی شود و تنها به ظاهر مسائل اکتفا نکنیم و واقعا به سخنرانی‌هایی که می‌کنیم جامه عمل بپوشانیم. اگر ما کلاس‌های هنری سالم را تشکیل دهیم به مراتب جلوی کلاس‌هایی که نباید برگزار شوند را می‌گیریم. بنابراین زمانی که این کلاس‌های آموزشی برگزار شود قطعا آن‌ کلاس‌ها کمرنگ‌تر خواهند شد و مسئولان فرهنگی باید پاسخگو و نسبت به این مسائل نیز جدی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر