Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@08:41:40 GMT

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۲۲۳۴

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از رویترز نوشت: هزاران نفر در اولین روز جشنواره موسیقی «Wuhan Strawberry»(توت‌فرنگی ووهان) در روز شنبه شرکت کردند.

در فضای گرم اولین روز از یک جشن پنج روزه اول ماه می در جشن ملی در این شهر مرکزی چین، جشنواره موسیقی با حضور هزاران نفر برگزار شد.

این جشنواره پس از اینکه در سال گذشته به دلیل محدودیت های کووید ۱۹ فقط مجبور به برگزاری به صورت آنلاین شد، حالا در حال بازگشت به ووهان است و درِ خود را به روی علاقمندان گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده برگزارکنندگان این رویداد به رویترز گفت که امسال تعداد شرکت کنندگان در سال جاری محدود شده است. وی افزود که حدود ۱۱۰۰۰ نفر در روز شنبه در این رویداد موسیقایی حضور یافتند. در مقابل هر استیج و صحنه موانعی قرار داده شده بود و پرسنل امنیتی تعداد حاضرین در آن مناطق را محدود کرده بودند. بعضی از تماشاگران ماسک زده بودند اما بسیاری از آنها بدون ماسک بودند.

مردم در ووهان، جایی که کووید ۱۹ برای اولین بار در آنجا ظهور کرد، بیش از دو ماه با محدودیت های شدید در اولین دوره قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در جهان زندگی کردند. طبق داده های رسمی، از آن زمان تاکنون این شهر تقریباً کاملاً بدون ویروس بوده است. این و روند کلی در ماه های اخیر در این کشور ، که تنها چند مورد پراکنده را گزارش کرده، ترس در مورد ویروس در چین را بسیار کاهش داده است.

«گائو یوچن»، دانشجوی ۲۳ ساله و ساکن ووهان گفت: سال گذشته ما در ووهان از ویروس کرونا در رنج و عذاب بودیم.

«گائو» گفت: رسیدن به جایی که امروز هستیم کار آسانی نبود. مردم اینجا تلاش زیادی کردند و هزینه زیادی پرداخت کردند (به دلیل ابتلا به ویروس). بنابراین من از حضور در اینجا (در جشنواره) بسیار هیجان زده ام.

این رویداد دو روزه خوانندگان و گروههای موسیقی مشهور و نه چندان مشهور داخلی را در سه مرحله در پارک باغ نمایشگاه ووهان گردهم می‌آورد. رویدادهای خواهر «جشنواره موسیقی توت فرنگی» در تعطیلات ملی در شهرهای دیگر از جمله پکن برگزار می‌شود. شرکت کنندگان مانند «ژانگ هونگ کای» ۲۹ ساله از «شیجیاژوانگ» در استان «هبی» از سراسر کشور به ووهان آمدند.

ژانگ گفت: این اولین بار است که در رویدادی مانند این که در فضای باز برگزار می شود، شرکت می‌کنم. من این فضا را خیلی دوست دارم.

یک مقام بهداشت ملی این کشور روز جمعه اعلام کرد که در چین ۱۶ مورد جدید کووید ۱۹ در روز جمعه گزارش شده که نسبت به روز قبل از آن ۱۳ مورد کاهش ابتلا ثبت شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای گفت، همه موارد جدید سرایت‌های وارداتی و از خارج از کشور بوده است.

تعداد کل موارد تایید شده ابتلا به کووید ۱۹ در سرزمین اصلی چین در حال حاضر ۹۰،۶۷۱ است، در حالی که تعداد فوتی‌ها بدون تغییر ۴،۶۳۶ نفر است که بسیاری از آنها ساکن ووهان بودند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کمیسیون ملی بهداشت در روز شنبه، چین روز جمعه حدود ۱۱.۶ میلیون واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ انجام داد و تعداد کل تجویز شده را به بیش از ۲۶۵ میلیون واکسن رساند.

کد خبر 598706 برچسب‌ها كروناويروس چین ووهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین ووهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند