Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان لیسبون‌ پرتغال نمایندگان کاراته کشورمان توانستند از ۶ فرصت کسب مدال به یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز این رقابت‌ها دست یابند.

ذبیح الله پورشیب، کاپیتان  باتجربه کاراته کشورمان به مدال طلا، بهمن عسگری، المپین کاراته کشورمان به مدال نقره، سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی، کاراته کا‌های سنگین وزن کشورمان نیز به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح الله پورشیب، امیرمهدی زاده، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده در قالب ترکیب تیم ملی آقایان زیر نظر سید شهرام هروی به عنوان سرمربی و حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار و طراوت خاکسار نفراتی هستند که در قالب ترکیب تیم ملی کومیته و فاطمه صادقی نیز به عنوان ملی پوش کاتای بانوان در این مسابقات شرکت کردند.

تا به این جا، حمیده عباسعلی به عنوان اولین بانوی کاراته ایران توانسته به المپیک توکیو برسد و در بخش آقایان هم بهمن عسگری بلیت المپیک توکیو را رزرو کرده است. جذابیت این مسابقات رقابت سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب برای بالا بردن امتیازات خود در اوزانشان بود تا در نهایت یک نفر راهی المپیک شود.  

با مدال طلای کاپیتان پورشیب، حالا کار سهمیه وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم المپیک به رقابت‌های قهرمانی اروپا کشیده شده است تا اوکتاش، بلیت المپیک را به پورشیب یا گنج زاده هدیه دهد. در صورت ناکامی اوکتاش، رقیب اصلی پورشیب، کاپیتان ایلامی تیم ملی راهی المپیک توکیو می‌شود.

پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم در دیدار فینال به دلیل غیبت ریوتارو آراکا از ژاپن صاحب مدال طلا شد. او در دور نخست استراحت داشت. او در دور دوم در دیداری یک طرفه ۱۰ بر صفر مقابل ولید ایورگا از رومانی برنده شد. کاپیتان ایران در دور سوم به نتیجه یک - یک مقابل آندره تروشانکو رسید و در هانتی به برتری رسید تا گامی بلند به سوی طلا بردارد. پورشیب در دور چهارم مقابل والری چوبتار از اوکراین در سنشو (۳-۳) برنده شد. او در دیدار قبل از فینال ۵ بر صفر از سد فاروق عبدالسلام گذشت.

در دور دوم توانست با نتیجه قاطع ۸ بر صفر از سد رواری داگال از ایرلند عبور کند. آلکسی ودچیتس از بلاروس در دور سوم رقیب گنج زاده بود که این دیدار با نتیجه ۷ بر ۳ به سود  نماینده ایران به پایان رسید. گنج زاده در دور چهارم با نتیجه ۲ بر یک آنجلو کواسیک از کرواسی را برد و  بازی نیمه نهایی  برابر گوگیتا ارکانیا از گرجستان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۳ - ۳ دست نیافت. او در نهایت در دیدار رده بندی برابر مهدی فیلالی ۳ بر ۲ پیروز شد و مدال برنز را کسب کرد.

از طرفی بهمن عسگری که سهمیه المپیکش قطعی شده بود، محک خوبی در این مسابقات خورد و بعد از این مسابقات مصمم برای درخشش در توکیو آماده می‌شود. نماینده  وزن منفی ۷۵ کیلوگرم آقایان ۳ بر  صفر از لوئیجی بوسای ایتالیایی باخت و صاحب مدال نقره این مسابقات شد.

پیش از این عسگری در دور دوم ایوان کوربائو از بلاروس را ۳ بر ۲ شکست داد. او در دور سوم هم ۵ بر صفر از سد توماس سیلوا از پرتغال گذشت. عسگری در دور چهارم با نتیجه یک بر صفر مقابل گابور هارسپاتکی به پیروزی رسید. او با پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر مقابل استانیسلاو هورنه از اوکراین به فینال رسید.

در جایی که سارا بهمنیار و رزیتا علیپور در کسب مدال برنز این رقابت‌ها ناکام ماندند، برای حمیده عباسعلی، نماینده وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم کاراته ایران بعد از مصدومیت طولانی مدت خود، لیسبون اولین چالش پیش از المپیک بود.

عباسعلی دور اول به قرعه استراحت خورد. او در دور دوم به دلیل حاضر نشدن اکیلا شعبان از مصر ۸ بر صفر پیروز شد. عباسعلی در دور سوم مقابل ماریا تورس گارسیا از اسپانیا یک بر صفر شکست خورد.

با راهیابی تورس به فینال، عباسعلی وارد جدول شانس مجدد شد. او در این مرحله ابتدا شارلوت گریم از آلمان را ۴ بر یک برد و برای رسیدن به دیدار رده بندی فابیان کوفمن از سوئیس را از پیش رو برداشت. کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در دیدار رده بندی  با پیروزی ۳ بر یک برابر الینا چاتزیلادو از یونان صاحب مدال برنز شد. عباسعلی نشان داد بعد از مصدومیت هم همچنان آماده درخشش است و برای رقبا در المپیک توکیو خط و نشان خواهد کشید.

در این رقابت‌ها البته سارا بهمنیار هم سهمیه المپیک خود را از طریق رنکینگ قطعی کرد. در صورتی که بهمنیار به دیدار رده بندی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم نمی‌رسید، طراوات خاکسار با رسیدن به رده بندی می‌توانست به جای او به المپیک برود که البته ناکام بود و حذف شد. امیر مهدی زاده و فاطمه صادقی (کاتا) نیز که چشم اندازشان مسابقات کاراته وان پاریس است، در این مسابقات نتوانستند روی سکو بروند.

رقابت‌های کاراته وان پاریس چند هفته دیگر، اگر شرایط شیوع ویروس کرونا تغییری در برگزاری اش ایجاد نکند، برگزار خواهد شد. باید دید رزیتا علیپور، امیر مهدی زاده و فاطمه صادقی چه کسی به المپیک توکیو می‌رسد. سرنوشت سهمیه گنج زاده و پورشیب هم به مسابقات قهرمانی اروپا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت موکول شد.

بیشتر بخوانید

عسگری به دیدار فینال راه یافت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاراته وان لیسبون المپیک دیدار رده بندی حمیده عباسعلی المپیک توکیو رقابت ها بهمن عسگری دور سوم دور دوم مدال برنز او در دور گنج زاده مدال طلا تیم ملی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا