Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیل مکانیکی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مرودشت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق اقدام به حفاری غیر مجاز می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده متواری که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سردار حبیبی ضمن تأکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق کالا، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف بولدوزر ۳۰ میلیاردی در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در محور بوشهر-کازرون به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی کازرون در بررسی اولیه مطلع شدند که بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش بولدوزر مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری مزاحم سایبری در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: مزاحم سایبری که فضای مجازی را برای تسویه حساب شخصی انتخاب کرده بود توسط پلیس فتا این شهرستان شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی توسط شخصی ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران آن پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، کاربر مزاحم که با سوء استفاده از خطوط ناشناس برای شاکی مزاحمت ایجاد می‌کرد را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم در تحقیقات انگیزه خود را اختلاف شخصی و انتقام جویی از شاکی عنوان کرد، گفت: وی پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ قسام به کاربران فضای مجازی هشدار داد هرگونه تهدید و ایجاد مزاحمت از طریق ارسال پیامک و ... برابر قانون جرم است و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

صاعقه در داراب یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت

فرمانده انتظامی داراب از فوت یک شهروند و مصدومیت فردی دیگر بر اثر اصابت صاعقه در بخش "قلعه بیابان" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: روز گذشته در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برق گرفتگی به علت صاعقه در زمین‌های کشاورزی بخش قلعه بیابان، بلافاصله نیرو‌های امدادی و مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعدادی از اهالی محل حین کار در زمین‌های کشاورزی بوده‌اند که بر اثر برخورد صاعقه دختری ۱۴ ساله و پسری ۱۷ ساله مجروح و سریعا توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این حادثه دختر فوت و پسر تحت درمان می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد هنگام بارندگی و هوای ابری به ارتفاعات و فضای باز نروند و افرادی که دچار رعد و برق زدگی شده‌اند نباید بدون رعایت اصول اولیه پزشکی حرکت داده شوند.

متهم قبل از ارتکاب جرم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی شیرازی و ارائه مرجوعه قضایی مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در واتساپ و اینستاگرام قصد اخاذی به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال را دارد که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: در بازجویی اولیه مشخص شد که متهم خواستگار سابق شاکی بوده که به دلیل شنیدن جواب رد اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

از نگهبان در ساختما ن‌های نیمه کاره استفاده کنید

فرمانده انتظامی جهرم گفت: شهروندانی که در حال ساخت و ساز هستند نسبت به رعایت هشدار‌های پلیسی توجه و سعی کنند از نگهبان جهت حفظ اموال در ساختمان نیمه کاره خود استفاده کنند.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان داشت: مشارکت و همراهی شهروندان با پلیس نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد و می‌توان گفت که توجه به هشدار‌ها و آموزش‌های انتظامی، بیشترین تاثیر و نقش را در پیشگیری از سرقت دارد.

او، عدم رعایت نکات ایمنی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و با هشدار به پیمانکاران و کسانی که درحال ساخت ساختمان جدید هستند، افزود: با رعایت نکات حفاظتی و امنیتی از اموال خود در مقابل سارقان محافظت کنند و این امر افزایش احساس امنیت و کاهش وقوع جرم را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: در صورتی که محوطه ساختمان‌های نیمه کاره فاقد روشنایی کافی است، روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب‌ها به ویژه درب ورودی از قفل‌های مطمئن استفاده کنید.

او ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم با پلیس، از مالکان ساختمان‌های نیمه کاره درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی مراقب اموال خود باشند و از وقوع بسیاری از جرایم به ویژه سرقت جلوگیری کنند و ناکامی مجرمان را رقم بزنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک مراتب رابه مراکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف نیسان حامل ۲ تن مرغ فاقد مجوز در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف دو دستگاه وانت نیسان حامل ۴ تن مرغ فاقد مجوز حمل خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به دو دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودروها، ۴ هزار کیلوگرم مرغ گرم فاقد مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص دو نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موارد را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی استان بیل مکانیکی قاچاق میلیارد ریال فضای مجازی استان فارس نیمه کاره فاقد مجوز یک دستگاه پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله مرغ زنده در تالش

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش گفت: مأموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی نیسان در حال تردد در محور آستارا مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروی باری ۲۰۸ قطعه مرغ زنده به وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم بدون مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

فرمانده انتظامی تالش از تحویل طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی و معرفی متهم ۴۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا خبر داد. 

سرهنگ رستمی تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر