Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-08@23:41:40 GMT

مواهب دستیار مجیدی شدن/ آل کثیر لطفا طارمی نشود!

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۲۸۵۲

مواهب دستیار مجیدی شدن/ آل کثیر لطفا طارمی نشود!

* فراز کمالوند سرمربی سایپا شد

خوب دیگه اینم از مواهب دستیار شدن برای مجیدی تو استقلال بود!!

* درخشان: سطح فنی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به گذشته پایین تر بود

آره خب آمار ۲/۵ گل در هر بازی خیلی بده لابد!!

* آل کثیر در یک قدمی شکستن رکورد طارمی

عمرا بتونه رکورد سوتی های طارمی تو پرسپولیس رو بشکنه!!

* سهیل مهدی: برنامه‌های لیگ برتر به خاطر تیم ملی تغییر می‌کند

خب چرا از همون اول درست برنامه‌ریزی نکردید که حالا هی تغییر میدید!!

* عبداللهی: پرسپولیسی‌ها بهتر است روی تیم خود تمرکز کنند

خب تمرکز کردن که به عنوان تیم اول صعود کردن دیگه عمو نصی!!

* حسن روشن: استقلال می‌تواند تا فینال آسیا بالا برود

به شرطی که مجیدی مثل گذاشته یهو تیم رو ول نکنه بره امارات!!

* پرسپولیس از شجاع خلیل زاده به فیفا شکایت می کند

بابا ولش کنید بره دیگه آخه مگه کم برای قهرمانی های شما زحمت کشید؟؟!!

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه سرمربی‌سازی پپ گواردیولای بزرگ!

به گزارش ورزش سه، پپ گواردیولا علاوه بر جمع‌آوری 37 جام در بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی همواره با مربیان خوبی همکاری داشته و دستیارانش در رسیدن او به موفقیت‌های متوالی در این سال‌ها نقشی غیر قابل انکار داشته‌اند.
از طرفی کار کردن در کنار گواردیولا یک امتیاز برای هر تکنسین است و به عنوان پله ترقی در حرفه بسیاری از سرمربیان آینده محسوب می‌شود. انزو مارسکا آخرین دستیار مرد کاتالان بود که تنها چند روز پس از اینکه به منچسترسیتی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان و تکمیل سه گانه کمک کرد، قرار شد با پذیرفتن هدایت لسترسیتی خودش تبدیل به نفر اول کادرفنی شود و مسیرش را از پپ جدا کند و حالا مارسکا در اولین فصل مربیگری خود توانست به لسترسیتی کمک کند تا به عنوان قهرمان چمپیونشیپ و با کسب نتایجی که بسیار مقتدرانه بود، به لیگ برتر برگردد.

میکل آرتتا
آرتتا تقریبا یک ماه پس از بازنشستگی از فوتبال و به محض ورود پپ گواردیولا به لیگ برتر انگلیس، به عنوان یکی از سه دستیار او معرفی شد. گواردیولا برای دانش آرتتا نسبت به فوتبال انگلیس ارزش ویژه‌ای قائل بود و گفت که خرد او باعث شد تا به او کمک کند در لیگ برتر انگلیس موفق شود. بسیاری بر این باور بودند که گواردیولا آرتتا را به عنوان جانشین خود در اتحاد پروش دهد اما آرتتا نتوانست برابر پیشنهاد آرسنال، تیم محبوبش مقاومت کند. آموخته‌های آرتتا از پپ باعث شد آرسنال در نیمه‌نهایی جام حذفی 2020 منچسترسیتی را شکست دهد و پس از چند رقابت ناامیدکننده در شروع فصل 2020/21، آرسنال را احیا کرد و اگر روی نیمکت منچسترسیتی کسی به غیر از پپ گواردیولا می‌نشست، می‌توانستیم در این 2 فصل اخیر شاهد قهرمانی آرسنال در لیگ باشیم و شکسته شدن طلسم 20 ساله توپچی‌ها را مشاهده کنیم. البته که این احتمال هنوز وجود دارد اما آمار و ارقام به دست آمده تا اینجای کار، تمام دنیا به غیر از آرسنالی‌ها را ناامیده کرده!

انزو مارسکا
پس از دوران طولانی به عنوان یک هافبک همه‌کاره در تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی، با حضور در کنار خورخه سمپائولی در سویا کار خود را شروع کرد. او پس از آن وارد تیم جوانان منچسترسیتی شد و این تیم را برای نخستین بار به قهرمانی رساند و پس از یک دوره ناموفق در پارما، سال گذشته در قامت دستیار گواردیولا به شهر منچستر بازگشت. مارسکا علاوه بر اینکه بسیار مورد توجه گواردیولا است، دوستی دیرینه‌ای با سرمربی برایتون روبرتو دی‌زربی دارد و رابطی برای آغاز دوستی پپ و دی‌زربی به شمار می‌رود. او حالا با بازگردندان لستر به لیگ برتر انگلیس نشان داده که این توانایی را دارد  که فصل آینده در جدال با استاد خود نتایج خاصی رقم بزند.

تیتو ویلانووا
ویلانووا نخستین دستیار دوران مربیگری گواردیولا بود و در سال اول مربیگری او در بارسلونا مرد مورد اعتماد او بود. ویلانووا پس از کار در آکادمی لاماسیا، شناخت عمیقی از بازیکنان جوان بارسلونا بود. گفته می‌شود او مربی محبوب لیونل مسی است و به توصیه او بود که باشگاه بارسلونا، جرارد پیکه را در سال 2008 از منچستریونایتد به خدمت گرفت. این زوج در چهار سال حضور در نوکمپ تقریبا همه چیز را به دست آوردند و گواردیولا انتظار داشت ویلانووا همچنان در باشگاه بعدی خود دستیارش باشد اما باشگاه و شخص تیتو با جدایی‌اش مخالف بودند تا به نوعی مشکلات این دو نفر آغاز شود. بارسا تحت هدایت ویلانووا عنوان قهرمانی لالیگا را پس گرفت و رکورد 100 امتیاز را در لالیگا به نام خود ثبت کرد اما بدن تیتو در حال مبارزه با سرطان بود. این بیماری باعث شد تا او نتواند پس از پایان فصل به عنوان سرمربی در بارسلونا باقی بماند و در آوریل 2014 درگذشت.

خوانما لیلو
گواردیولا که شاگرد لیلو در مکزیک بود و دوران بازیگری‌اش را با آموخته‌های او خاتمه داد، لیلو را به عنوان یک سرمربی باتجربه به دنیا معرفی کرد. او در سال 2020 خوانما لیلوا را به عنوان دستیار خود در سیتی معرفی کرد ولی این تکنسین فقط دو سال در باشگاه ماند و درست پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، به قطر مسافرت کرد تا هدایت السد را برعهده بگیرد. گواردیولا ولی نتوانست این دوری را تحمل کند و در طول این مدت با این مرد باسکی در تماس بود و برای بازی برگشت مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا فصل قبل، لیلو را به شهر منچستر آورد تا بتواند برای شکست دادن لوس بلانکوس از او کمک بگیرد. پس از آن هم با توجه به جدایی مارسکا، پپ از او خواست تا او را در این فصل همراهی کند تا در منچسترسیتی به افتخار آفرینی ادامه دهد.

مانل استیارته
پیشینه استیارته در مقایسه با سایر دستیاران گواردیولا متمایز است. قبل از پیوستن پپ به بارسا در سال 2008، هیچ شناختی از فوتبال نداشت و یک واترپلویست مطرح بود که در سال 1996 با اسپانیا قهرمان المپیک شده بود. او همیشه از یکی از مشاوران قابل اعتماد پپ بود و در طول 14 سال  همراه او بود. پپ در کتاب خود به نوشته مارتی پرارنائو گفت: «مانل یک غریزه بسیار خوب دارد اما هرگز چیز خوبی نیست. خیلی خوب می‌داند که همه‌چیز درست پیش می‌رود یا خیر. به سرعت کوچکترین تغییر را حس می‌کند و می‌تواند از وضعیت رختکن به شما اطلاع دهد».

برایان کید
کید که در فینال جام اروپا در سال 1968 برای منچستریونایتد گلزنی کرد و دستیار دیرینه سرالکس فرگوسن بود و با ورود پپ به شهر منچستر، تغییر رنگ داد. گوارديولا علي‌رغم جذب دستيارانی كه اسپانيايي‌زبان بودند، كيد را به دليل دانش و تجربه تجربه‌اش در كنار خود نگه داشت. آنها پنج سال باهم کار کردند تا اینکه در سال 2021 در سن 72 سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد.

لیلو - استیاته - کید

رودولفو بورل
بورل بیش از یک دهه را به عنوان مربی جوانان در بارسلونا گذراند و بر پیشرفت لیونل مسی، آندرس اینیستا و سسک فابرگاس نظارت داشت. او قبل از رفتن به لیورپول برای کار در آکادمی آنها، مدت کوتاهی در کنار گواردیولا کار کرد و در سال 2014 به تیم جوانان سیتی رفت. دو سال بعد که گواردیولا مسئولیت هدایت منچسترسیتی را برعهده گرفت، قبل از تبدیل شدن به دستیار او در فصل 2021/22، به عنوان یکی از استعدادیاب‌های این باشگاه فعالیت می‌کرد.

دومنک تورنت
در سال 2007 کار با گواردیولا را در اسپانیا آغاز کرد و پس از همراهی پپ در آلمان و منچسترسیتی در سال 2018 با قبول هدایت نیویورک سیتی راهش را از پپ جدا کرد. او در سال 2020 هدایت فلامنگو برزیل را برعهده گرفت اما تنها چهار ماه بعد از این تیم اخراج شد و پس از یک دوره ناامید کننده و کوتاه مدت در گالاتاسرای، با رساندن این تیم به رتبه سیزدهم، اخراج شد و نزدیک به 2 سال است که خانه نشین شده است.

کارلوس وینس
مانند بسیاری از دستیاران گواردیولا، وینس به عنوان مربی در فوتبال جوانان کار خود را شروع کرد و یک سال پس از حضور در لاماسیا در سال 2017 به آکادمی سیتی پیوست. او در سال 2020 به عنوان سرمربی تیم زیر هجده سال ارتقا یافت و این تیم را به قهرمانی اتحادیه فوتبال رساند. موفقیت او با جوانان باعث شد که او در سال 2021 به عنوان دستیار گواردیولا معرفی شود و از آن زمان تاکنون در آنجا باقی مانده است.

وینس - تورنت - بورل

دیگر خبرها

  • کارخانه سرمربی‌سازی پپ گواردیولای بزرگ!
  • ثبت رکورد گرمای هوا از غرب کره زمین به شرق رسید
  • پیش بینی سردار از سرنوشت طارمی در اینتر
  • حقوق دستیار دندانپزشک
  • واکنش سردار به حضور طارمی در اینتر | من اینجا چیزی زیادی نمی دانم اما...
  • سردار: طارمی در اینتر موفق می‌شود
  • استقلال و پرسپولیس در انتظار الهلال و السد و رونالدو!
  • رکورد استقلال در آزادی دست نیافتنی‌تر شد
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد