Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: مطابق دستورالعمل و شیوه اجرایی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هر شهر شورای برنامه‌ریزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به ریاست فرماندار و با حضور نمایندگان مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان تشکیل و دبیرخانه شهر خلاق فرهنگ و هنر آن شهرستان راه‌اندازی و اقدام به ارائه مستندات و تکمیل و امضای فرم‌های مربوطه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجد رموزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساختار اصلی شورای برنامه‌ریزی معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به ریاست فرماندار و نایب رئیسی شهردار هر شهر خواهد بود، در ساختار شورای برنامه‌ریزی علاوه بر این اعضای اصلی(فرماندار، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان) روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده صاحبان صنایع، کارخانه‌ها و موسسات بزرگ تجاری، نماینده سمن‌ها و نهادهای دواطلبانه غیر دولتی فعال حوزه فرهنگ و هنر و دو کارشناس متخصص رشته‌های مرتبط به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که می‌تواند حداکثر  13 نفر عضو داشته باشد، تشکیل شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد در خصوص معرفی شهرها توسط شورای برنامه ریزی هر شهر اینچنین توضیح داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور توجیه و آموزش شهرداران، نمایندگان فرماندار و روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای استان کردستان برای معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر سطح استان کارگاه آموزشی ویژه برنامه نویسی فرهنگی و هنری استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 20 ساعت با حضور دو کارشناس خبره از تهران برگزار و شرایط لازم برای انتخاب شهرهای در این کارگاه ابلاغ و اطلاع رسانی شد.

رموزی اذعان داشت: در این میان پس از برگزاری این کارگاه آموزشی تنها دو شهر قروه و دهگلان در زمینه موضوعی هنرهای تجسمی و ادبیات اقدام به امضای فرم‌های مربوطه توسط فرمانداران و شهرداران این سه شهر و با طی مراحل لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به دبیرخانه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران معرفی و مدارک لازم ارسال شد، ناگفته پیدا است هر شهر می توانست در حداکثر سه حوزه موضوعی اعلام آمادگی کند.

وی یادآور شد: شهرهای قروه و دهگلان با توجه به تصمیم هیات داروان و بر اساس شاخص های مشخص در مرحله اولیه از میان 367 شهری که مدارک لازم را ارسال کرده بودند به مرحله نهایی نرسیدند.

رموزی در پایان اظهار داشت: شهرهای استان کردستان هر کدام در حوزه های مختلف دارای توانمندی های فرهنگی و هنری بسیار قدرتمندی با وجود هنرمندان برجسته در هر رشته هنری و فرهنگی هستند، براین اساس ضروری است برای مراحل بعدی انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با همکاری فرمانداران و شهرداران و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه شوراهای برنامه ریزی ویژه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  تشکیل و مستندات لازم در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود.

 این کارگاه‌ها با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» در بوستان بهشت مادران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی و تست هوش کودکان از جمله مشاوره‌های انفرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی بررسی خواهد شد.

علاقمندان برای بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر