Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در  برنامه تیتر امشب، اظهار کرد: وظیفه دارم صمیمانه از تلاش و کوشش معلمان قدردانی کنم. سال‌های سال، این سال کرونایی در خاطر دانش‌آموزان و خانواده‌ها باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان با وضعیتی روبرو شدند که تجربه نکرده بودند و به یکباره همه آن روش‌ها و ساختارهایی که قبلاً مورد استفاده قرار می‌دادند از کار افتاد اما معلمان کارشان را رها نکردند. با اینکه تجربه‌ای در این عرصه نداشتند به سرعت توانمندی‌های لازم را کسب کردند و به عنوان امین جامعه و دلسوز دانش‌آموزان به میدان آمدند. خانواده‌ها می‌توانند گواه صادقی باشند که معلمان در این یکسال تحصیلی چه سختی‌هایی کشیدند و چه تلاش‌هایی کردند و بنده وظیفه دارم که صمیمانه قدردانی کنم و بگویم خدا یاورتان باشد.

وی ادامه داد: استمرار آموزش، یک کارکرد ضروری برای سلامت جامعه و رشد دانش‌آموزان است و معلمان نگذاشتند آموزش تعطیل باشد و صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم و در برابر عظمت تلاش، خلاقیت و نوآوری آنها احترام می‌گذارم.

حاجی‌میرزایی درباره ضرورت درک جایگاه والای معلم به عنوان فرهنگ عمومی، گفت: علم آموزی و توسعه یادگیری و افزایش ظرفیت آدم‌ها شاید یکی از مهم‌ترین کارکردهای نظام هستی باشد یعنی در نظام خلقت که انسان‌ها به دنیا می‌آیند، آن چیزی که باعث می‌شود انسان به کمال برسد، آگاهی است؛ آن چیزی که تمایز ایجاد می‌کند، آگاهی است و آن چیزی که انسان را می‌شود ملائک می‌کند، آگاهی است بنابراین آگاهی عمود زندگی انسان‌هاست و متناسب با حجم آگاهی‌ها و فایده‌مندی آکاهی‌های‌شان می‌توانند در زندگی نقش‌آفرینی کنند. ما نباید در برابر عظمت این جایگاه چیزی بگوییم چون این جایگاه والاست چون خداوند خودش را معلم می‌داند و اولین معلم انسان، خداست.
 اصولاً هیچ تحولی پایدار  در هیچ جامعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد مگر از طریق یادگیری باشد. به میزانی که جامعه آگاهی بیستری نسبت به این نقش پیدا کند و موقعیت معلم را آنطور که لارم هست درک کند جامعه استعداد پیشرفت پیدا می کتد؛ معلمان هستند که باید قدر ببینند و بر صدر بنشینند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف آموزش و پرورش دانش آموزان معلمان مشرق برنامه تیتر امشب محسن حاجی میرزایی امتحانات آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است