Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سردار آزمون و هم تیمی هایش برای سومین فصل پیاپی قهرمان لیگ روسیه لقب گرفتند.
به گزارش آریا، زنیت با غلبه بر لوکوموتیو مسکو در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روسیه، به فاصله دو بازی تا پایان فصل از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد تا جام قهرمانی در سن پترزبورگ ماندنی شود. شاگردان سرگی سماک با برد 6-1 خود در بازی امروز 61 امتیازی شدند و بالاتر از لوکوموتیو مسکو که با 52 امتیاز آن ها را تعقیب می کرد، قهرمان فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه نام گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هت تریک سردار آزمون در این مسابقه او را با 19 گل در صدر جدول گلزنان لیگ روسیه نگه داشت. گفتنی است که این هشتمین قهرمانی زنیت در بالاترین سطح فوتبال روسیه محسوب می شود.
دو تیم زنیت و لوکوموتیو مسکو در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ روسیه به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 4 بر 0 زنیت تا دقیقه 50 در جریان است. سردار آزمون 3 گل به ثمر رسانده است و شب درخشانی را رقم زده است. زنیت صدرنشین است و لوکوموتیو مسکو در رده دوم جدول جای دارد.
ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ تیمش را به قهرمانی در لیگ برتر روسیه رساند و خودش را در یک‌قدمی آقای گلی قرار داد. در مهم‌ترین بازی و دیدار ماقبل پایانی هفته بیست و هشتم فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال زنیت سنت‌پترزبورگ که مثل همیشه سردار آزمون را در خط حمله داشت، از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه گازپروم آرنا به مصاف تیم رده دومی لوکوموتیو مسکو رفت. یاران آزمون که تا پیش از مسابقات این هفته با 58 امتیاز صدرنشین بوده و فاصله 6 امتیازی با لوکومتیو مسکو داشتند، برای کسب پیروزی در دیدار حساس امشب پای به میدان گذاشتند تا به سه امتیاز برسند و قهرمانی‌شان را در فصل جاری لیگ برتر روسیه قطعی کنند.
آرتم زیوبا، مهاجم بلندقامت زنیت سنت‌پترزبورگ در دقیقه 19 دروازه لوکوموتیو مسکو را باز کرد و علاوه بر اینکه تیمش را در دیدار خانگی مقابل لوکوموتیو مسکو پیش انداخت،  15 گله شد و با تفاضل یک گل کمتر نسبت به سردار آزمون، در جایگاه دوم جدول برترین گلزنان قرار گرفت. اما سردار آزمون نیز پس از اینکه در دو هفته متوالی 3 گل به ثمر رساند و در دیدار اخیرشان بخاطر محرومیت حضور نداشت، با انگیزه بالایی مقابل لوکوموتیو مسکو ظاهر شده بود تا بتواند تیمش را به قهرمانی نزدیک کند و از سوی دیگر فاصله گل‌های خود با زیوبا را در صدر جدول گلزنان لیگ برتر روسیه افزایش دهد.
زنیت سنت‌پترزبورگ در دقیقه 39 صاحب یک ضربه کرنر در جناح راست زمین شد که بازیکنان این تیم کرنر را کوتاه کار کردند و در ادامه ارسال یاروسلاو راکیتسکی به مقابل تیرک دوم دروازه لوکوموتیو مسکو را سردار آزمون با پرش فوق‌العاده و ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد تا فریاد شادی در ورزشگاه گازپروم بلند شود. با وجود زدن دو گل، انگیزه بازیکنان زنیت برای زدن گل‌های بیشتر، یکسره کردن کار لوکوموتیو مسکو و قطعی کردن قهرمانی در فاصله دو هفته به پایان فصل ادامه داشت که حملات یاران آزمون منجر به اعلام پنالتی در دقیقه نخست وقت‌های اضافه نیمه اول شد.
پاس در عرض زمینی سباستین دریوسی به محوطه 6 قدم لوکوموتیو مسکو را پابلو، مدافع این تیم قصد داشت قبل از رسیدن توپ به آرتم زیوبا دفع کند که به اشتباه پای مهاجم زنیت را هم زد تا یک پنالتی به سود این تیم اعلام شود. سردار آزمون برخلاف همیشه که پنالتی‌زن دوم تیمش بود و با توجه به اینکه زیوبا نیز کمی احساس مصدومیت داشت، این بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و شوت خود را برخلاف جهت دروازه‌بان لوکوموتیو که به سمت چپ شیرجه رفته بود، زد تا گل سوم تیمش را به ثمر رساند و آتش‌بازی شدید با نمایش دودهای آبی‌رنگ در استادیوم گازپروم به راه بیندازد.
عطش ستاره ایرانی زنیت برای گلزنی پس از دبل مقابل لوکوموتیو مسکو همچنان ادامه داشت و تنها 17 ثانیه پس از شروع نیمه دوم، ارسال پای چپ مالکوم از سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم را سردار آزمون با ضربه بغل پای راست تبدیل به گل کرد و تیمش را با نتیجه 4 بر صفر پیش انداخت.
نمایش عجیب و سراسر هجومی زنیت در دقیقه 51 نیز همراه با گل بود؛ این بار ارسال مالکوم از پشت محوطه جریمه را بازیکنان لوکوموتیو برگشت دادند که در ادامه ضربه چیپ سردار آزمون پس از دفع ناقص گلر لوکوموتیو مسکو به تیرک افقی دروازه این تیم اصابت کرد تا در ریباند، آرتم زیوبا با شوت زمینی گل پنجم را به ثمر رساند.
لوکوموتیو مسکو در دقیقه 56 یکی از پنج گل خورده را جبران کرد، اما امیدهای اندک حریف زنیت خیلی ادامه نداشت و در دقیقه 67 مالکوم روی پاس آرتم زیوبا گل ششم را برای یاران سردار زد تا برتری قاطع این تیم ادامه داشته باشد. سردار آزمون که با نمایش استثنایی و هت‌تریک مقابل لوکوموتیو مسکو 19 گله شده و اختلاف خود با آرتم زیوبا که با دبل در این دیدار به 16 گل رسیده بود، افزایش داد،  در دقیقه 70 از زمین بیرون رفت. تعویض ستاره ایرانی زنیت در حالی صورت گرفت که او تشنه زدن گل‌های بیشتر و افزایش اختلاف گل‌های خود در صدر جدول گلزنان بود، اما سرمربی زنیت سنت‌پترزبورگ تصمیم گرفت او را از ترکیب خارج کند که این اتفاق فرصت بهتری برای افزایش گل‌های زیوبا، هم‌تیمی‌اش بود.
آرتم زیوبا در 20 دقیقه پایانی سردار آزمون را در کنارش نمی‌دید و بهترین فرصت را داشت تا فاصله سه گله در جدول گلزنان با ستاره ایرانی را جبران کند، اما در باز کردن دروازه لوکوموتیو ناکام ماند تا این اختلاف گل در فاصله دو هفته به پایان فصل پابرجا بماند و سردار در یک‌قدمی آقای گلی باشد. این بازی جذاب در نهایت با برتری 6 بر یک زنیت سنت‌پترزبورگ به پایان رسید و با توجه به اینکه اختلاف امتیازی دو تیم در پایان این دیدار به 9 امتیاز رسید و تنها دو هفته از فصل 21-2020 لیگ برتر روسیه باقی مانده، قهرمانی یاران آزمون همین امشب قطعی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شب درخشان آزمون لیگ روسیه مقابل لوکوموتیو مسکو لوکوموتیو مسکو زنیت سنت پترزبورگ لیگ برتر روسیه جدول گلزنان ستاره ایرانی ثمر رساند سردار آزمون آرتم زیوبا لیگ روسیه دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از تاس، وزارت کشور به اتهاماتی که به لیتویننکو وارد شده است تا در این فهرست قرار بگیرد، اشاره‌ای نکرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چندی پیش آلکسی دانیلوف را از ریاست شورای امنیتی و دفاع ملی این کشور برکنار و لیتویننکو را جایگزین وی کرد. لیتویننکو پیشتر رئیس سرویس اطلاعات خارجی اوکراین بود.

وزارت کشور روسیه پنجشنبه شب همچنین «والنتین نالیوایچنکو» قانونگذار اوکراین را نیز در فهرست تحت تعقیب قرار داد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ رئیس رئیس امنیت اوکراین بود. نالیوایچنکو به فراخوان برای خشونت علیه نیروهای نظامی روسیه متهم شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آلکنو سرمربی تیم والیبال زنیت شد
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فوق ستاره برزیلی به روسیه کوچ کرد!
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • واکنش سرمربی زنیت به احتمال جذب نیمار
  • ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس