Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد بازرگانی جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین جزئیات تخصیص ارز نهاده‌های دامی اظهار کرد: برای نهاده دامی که تا تاریخ ۱۹ اسفند به بانک مرکزی ارسال شده، در هفته گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد دلار تخصیص ارز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی که پشتیبانی امور دام به منظور ذخایر استراتژیک وارد می‌کند، انجام شده است.

عباسی معروفان با اشاره به اینکه مشکلی در ارتباط با تامین کالا به ویژه نهاده‎های دامی نداریم، بیان کرد: هم اکنون نهاده به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون میزان ذرت، جو و کنجاله در بنادر به حدی است که برای یک تا ۲ ماه آینده مشکلی نخواهیم داشت، همچنین برخی کالاهای رسیده در بنادر منتظر تخصیص ارز هستند‌.

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی واردات نهاده دام و طیور به صورت اعتباری در اولویت است، بیان کرد: افرادی که بتوانند با اعتبار شرکت به صورت اعتباری سه ماهه نهاده وارد کنند تا تامین کالا دچار مشکل نشود، در اولویت قرار دارند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد با بیان اینکه واردات نهاده به صورت اعتبار سه ماهه در دستور کار است، گفت: نظر بانک مرکزی بر تامین کالا به صورت ۹۰ روز اعتباری است و تا اطلاع ثانوی ارز نخواهد داد.

او در پایان با بیان اینکه قیمت مصوب نهاده‌های دامی در هفته گذشته افزایش یافت، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلو جو یک هزار و ۸۰۰ تومان، ذرت یک هزار و ۹۰۰ تومان و کنجاله سویا ۳ هزار و ۴۰۰ تومان است که قبلا این افزایش قیمت در قیمت محصول دیده شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نهاده های دامی تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین