Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از عصر جمعه بر شدت بارش‌های همرفتی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان افزوده شد و بارش‌های قابل توجهی به ثبت رسید.
وی افزود: بیشترین بارش‌های این سامانه تا پیش از ظهر امروز مربوط به ایستگاه‌های « کارواندر» خاش با ۶۵، «ابتر» ایرانشهر با ۴۱، « سرمیچ میانی شهر لاشار» نیکشهر با ۳۰ و شهر «فنوج» و ایستگاه «تمندان» تفتان با ۲۷ میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع تا پیش از ظهر امروز بارش‌های این سامانه در ۱۰ ایستگاه بین ۲۰ تا ۶۵ میلیمتر و در ۲۸ ایستگاه بیش از ۱۰ میلیمتر ثبت شده است.
حیدری بیان کرد: شدت بارش‌ها در برخی نقاط شهرستان‌های خاش، تفتان، فنوج و ایرانشهر سبب جریان یافتن رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی موقتی معابر شد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ۹۹ تا هفته نخست اردیبهشت ماه جاری وضعیت بارش‌های سیستان و بلوچستان در شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای قرار داشت به طوریکه جمع بارش هفت ماهه استان ۵.۲ میلیمتر بود اما با فعالیت این سامانه قدری از فشار کم بارشی در استان کاسته شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: البته بارش‌های این سامانه نمی‌تواند کم بارشی انباشته استان را برطرف کند چراکه هم بارش‌ها از نوع رگباری بود و هم پراکندگی آن‌ها زیاد بود به طوریکه در جریان فعالیت این سامانه در برخی نقاط استان هیچ بارشی دریافت نشده است.
وی گفت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات شمال‌غرب و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود هم استانی های عزیز از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری و از رفتن به مناطق مرتفع و صعود به ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به شدت پرهیز کنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بارندگی خاش بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارندگی خاش سیستان و بلوچستان بارندگی خاش بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور سیستان و بلوچستان بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلیمتر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن حیدری اظهار داشت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون 121.8 میلیمتر بوده که 49.4 درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان 100.7 میلیمتر است که تاکنون 21 درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.

وی درباره بارش‌های مونسون عنوان کرد: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه  استان سیستان و بلوچستان 20 سال درگیر خشکسالی بوده، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهد. همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان 10 ساله 99.3 درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: میانگین دمای استان تا خرداد ماه 0.5 تا 1درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان 1 تا 2 درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی 0.5 درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، 19.5 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و از افزایش 1.3 درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟