Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@17:22:36 GMT

طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۹۲۸

طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان

آفتاب‌‌نیوز :

دسر «کاچی» همیشه یادآور زنانی است که تازه زایمان می‌کنند و برای تقویت خود از این دسر می‌خورند. دسری سرشار از ویتامین که می‌تواند جایگزین یکی از وعده‌های اصلی شود. این دسر در شهرهای مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارند. به عنوان مثال در تبریز و مناطق غربی کشور به آن قیماق می‌گویند و یا در مردم ارومیه آن را دوشاب می‌نامند و کرمانی‌ها هم برای افزایش انرژی و قوای بیشتر به آن چهار مغز اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه کاچی:

آرد گندم: ۱ پیمانه
کره: ۲۰۰ گرم
آب: ۳ پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
زعفران: ۱ قاشق چای خوری
خلال بادام: ۱ قاشق غذا خوری
خلال پسته: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت کاچی:

۱. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب شود و محلولی غلیظ به‌دست آید. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به اندازه غلظت شهد مربا باشد.

۲. در مرحله بعدی در قابلمه‌ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل شود.

۳. در گام بعدی شیره‌ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود ۱۵ دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد. سپس خلال‌های پسته و بادام را که از قبل تهیه کرده‌اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

۴. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش‌کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته شود. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاچی ماه رمضان آشپزی آن اضافه کنید اضافه کنید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی