Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:45:31 GMT

مشهد، پیشرو در توسعه کشت گلخانه‌ای مدرن

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۹۴۹

مشهد، پیشرو در توسعه کشت گلخانه‌ای مدرن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جعفری مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مشهد از شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، حاصلخیزی اراضی، فراهم بودن زیر ساخت‌ها و دسترسی به بازار فروش مناسب داخلی و خارجی در زمینه توسعه گلخانه‌ها برخوردار است.

او افزود: نقش مهم و موثر در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، امکان کنترل عوامل محیطی موثر در تولید محصول و همچنین کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی، افزایش راندمان تولید، امکان تولید و عرضه محصول خارج ازفصل با قیمت مناسب و اشتغالزایی بالا از عوامل توجه جدی مسئولان به موضوع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در حال حاضر مشهد با حدود ۴۷۶ واحد گلخانه‌ای فعال به مساحت بیش از ۱۳۰ هکتار و تولید سالانه بیش از ۱۶ هزار تن محصول سبزی و صیفی و گیاهان دارویی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان دارا می‌باشد.

بیشتربخوانید

کشت گلخانه ای، نیازمند مانع زدایی/ گلخانه داران با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؟


جعفری بیان کرد: به ازای هر هکتار از  اراضی گلخانه‌ای برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد شغل می‌شود. میزان صرفه جویی در مصرف آب در کشت‌های گلخانه‌ای در حدود ۳۵ می‌باشد که با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و بحران کم آبی حاکم در کشور و استان بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه عوامل محیطی نظیر دما، تغذیه، آب، نور و همچنین آفات و بیماری‌های گیاهی در کشت‌های گلخانه‌ای قابل کنترل می‌باشد، محصول تولیدی علاوه بر عملکرد بالا، دارای کیفیت و مرغوبیت بالا و مناسب صادارات است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: در محصولات گلخانه‌ای مشهد برای دفع آفا‌ت از روش‌های تلفیقی از جمله تله ها‌ی نوری، کارت‌های زرد و همجنین روش‌های بیولوژیک برای مبارزه و دفع آفات و بیماری‌ها استفاده می‌شود و امکان تولید محصول سالم فراهم می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشت گلخانه ای مصرف آب خشکسالی اخیر گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.
وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی