Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:18:17 GMT

افزایش دوره انتظار فروش ملک

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۴۰۳۳

افزایش دوره انتظار فروش ملک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ نتیجه تحقیقات میدانی از وضعیت مدت انتظار برای فروش ملک حکایت از آن دارد که مدت انتظار طی مقطع فعلی، در بیشتر مواقع نسبت به ادوار مشابه در سال‌های گذشته کمی طولانی‌تر شده است.

بررسی‌ها از وضعیت مدت انتظار فروشندگانی که به تازگی (طی حدود یک ماه گذشته) ملک خود را برای فروش در بازار عرضه کردند، حاکی از آن است، در سال گذشته به طور میانگین یک ملک در مناطق میانی پایتخت و مناطق مصرفی حداکثر در مدت یک ماه غالبا به فروش می‌رسید، اما در سال جاری حتی مدت انتظار مالکان به دو ماه هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد برخی مشاوران املاک در حال حاضر تعداد فروشندگان در بازار بیش از خریدار است و با توجه به کاهش انتظارات تورمی و ریزش بازارهای موازی، بسیاری از خریدارانی که عجله‌ای برای خرید ملک ندارند، ترجیح می‌دهند فعلا برای خرید دست نگه دارند و آن را به تاخیر بیندازند.

در عین حال پیش‌بینی برخی فعالان بازار معاملات مسکن از آینده بازار نیز نشان می‌دهد، با توجه به ریزش همزمان بازارها طی هفته‌های گذشته و از طرفی انتظارات مثبت از تحولات سیاسی بین‌المللی، قیمت مسکن نیز متاثر از کاهش ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی کاهشی شود.

هر چند عموما بازار مسکن در غالب مواقع اثر زودهنگام ناشی از تغییرات قیمتی سایر بازارها نمی‌پذیرد، اما به اعتقاد برخی فعالان بازار خرید و فروش، با توجه به شوک و جهش قیمتی مسکن طی سال‌ گذشته، احتمال اثر زودهنگام فروریزش بازارها بر بازار مسکن نیز وجود دارد.

با این حال برآیند تحقیقات نشان می‌دهد، به دلیل انتظارات مثبت خریداران از کاهش احتمالی قیمت مسکن، خریداران چندان تمایلی برای خرید ندارند و غالبا خریدارانی نسبت به خرید قطعی اقدام می‌کنند که ریسک آینده را نمی‌پذیرند.

پربیننده ترین تا ۴۰روز آینده ثبت نام نکنید، از یارانه و حقوق شهروندی محروم خواهید شد! / همه آنچه باید در مورد سامانه املاک بدانید ارزان‌ترین خانه‌های تهران کجاست؟ خانه‌های دو خوابه غرب تهران چند؟ مرحله دوم خوداظهاری در سامانه املاک آغاز شد مخاطب خاص بازار رهن و اجاره

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فروش ملک مدت انتظار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن

حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پرداخت آورده متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه انجام می‌شود افزود: پیش از  این پرداختی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هر ۴ ماه یکبار بوده در صورتی که این موضوع مطابق ضابطه و قانون و یا بخشنامه‌ای نبوده و تنها  براساس پیشرفت های فیزیکی و طبق روال دریافت آورده در پروژه های گذشته پرداخت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:  برای تکمیل کارگاه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران و دریافت تسهیلات بانکی و انعقاد قرارداد مشارکتی نیاز به تزریق مالی داشته ایم که  تنها برای این دوره از طریق پیامک به متقاضیان اعلام کردیم که‌  آورده و اقساط خود را پرداخت کنند.

او اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی تنها در این دوره مدت زمان تکمیل آورده به دوماه کاهش یافت و در حال حاضر با رفع مشکل در کارگاه‌ پروژه های نهضت ملی مسکن  از دوره‌های بعد زمان پرداخت آورده متقاضیان ۲ ماهه نخواهد بود و متقاضیان نهضت ملی مسکن مهلت بیشتری برای پرداخت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در نهایت به نفع متقاضی است، گفت: تا دو سه ماه آینده به‌خاطر اینکه مشکل تسهیلات برطرف شده است نیازی به پرداخت سهم آورده متقاضی نباشد و از محل تسهیلات بانکی پروژه را مدیریت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول