Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/تحولات خاورمیانه: واکنش آمریکا به توافق با تهران درباره تبادل زندانیان، حمله گسترده سایبری به شرکت های اسرائیلی، واکنش تخت‌روانچی به خبر توافق برای آزادی زندانیان، حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و درخواست رییس موساد از بایدن برای عدم بازگشت به برجام از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش آمریکا به توافق با تهران درباره تبادل زندانیان

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرگونه دستیابی به توافق با ایران درباره تبادل زندانیان را رد کرد.

پرایس اضافه کرد: «گزارش‌ها در این باره که توافق تبادل زندانیان (با ایران) حاصل شده، صحیح نیست. همانطور که ما گفتیم، ما همیشه موضوع زندانیان بازداشتی با مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. تا زمانی که آنها را به خانواده‌هایشان برسانیم، توقف نخواهیم کرد».

ساعتی پیش بود که منابع آگاه ایرانی به شبکه المیادین گفتند که طی توافقات اخیر با آمریکا، این کشور قصد دارد به زودی ضمن پرداخت هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، چهار شهروند ایرانی زندانی در خاک خود را نیز آزاد کند.

این منابع، بدون اشاره به نام و هویت این چهار شهروند ایرانی، گفتند که آن‌ها به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا در خاک این کشور زندانی هستند.

در مقابل نیز ایران قرار است چهار زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی در زندان به سر می‌برند را آزاد کند.

المیادین به نقل از این منابع نوشت که دولت جو بایدن تلاش می‌کرد تا مانع پرداخت هرگونه مبلغی از اموال مصادره شده ایران در مذاکرات میان تهران و اروپایی‌ها شود، اما موفق نشد و طرف ایرانی به ضرورت آزادی بخشی از اموال بلوکه شده خود اصرار ورزید.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع ایرانی خبر داد که مذاکرات امنیتی میان ایران و انگلیس انجام گرفته و دولت لندن به زودی ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های مصادره شده ایران را آزاد خواهد کرد و در مقابل نیز «نازنین زاغری» که به علت جاسوسی برای سازمان اطلاعات انگلیس مجرم شناخته شده است، آزاد خواهد شد.

همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که هنوز با ایران در وین به توافق نرسیدیم و مسافتی وجود دارد که باید طی شود تا از موانع عبور کنیم. وی همچنین گفت: «دیپلمات‌های ما در هفته‌های آینده برای بازگشت متقابل توافق به کار خود ادامه می دهند».

حمله گسترده سایبری به شرکت های اسرائیلی

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه از حملات سایبری گسترده به شرکت‌های صهیونیستی در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» یک گروه هکری با پست کردن لوگوی شرکت اسرائیلی «اچ اند ام» اعلام از هک شدن این شرکت خبر داد. این گروه هکری نام خود را «نت ورم» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت لجسیتکی «وریتاس» نیز از سوی این گروه هک شده است. این گروه مدعی شده که ۱۱۰ گیگابایت اطلاعات گروه اچ اند ام و ۹ گیگابایت اطلاعات شرکت وریتاس را منتشر خواهد کرد. یک شرکت اسرائیلی فعال در امور رایانه ادعا کرده که هکرهای ایرانی پشت این عملیات هستند.

«شای پینسکر» از شرکت دفاع سایبری او ام در فلسطین اشغالی در این زمینه گفت: «اعتقاد داریم این یک مهاجم ایرانی است، اما وانمود می‌کند یک روسی است».

برخی شرکت‌های صهیونیستی دیگر نیز از حملات سایبری و از کار افتادن رایانه‌های خود در ۴۸ ساعت گذشته خبر دادند.

پینسکر افزود که این گروه پیشتر نیز حملاتی را متوجه زیر ساخت‌های رایانه‌ای شرکت‌های اسرائیلی انجام داده بود، اما اینک نام خودر ا تغییر داده است. وی افزود، این حملات از ۱۸ آوریل آغاز شد و به نظر می‌رسد بیشتر انگیزه سیاسی داشته باشد.

هاآرتص نوشت، اسرائیل در بحبوحه موج جدیدی از حملات سایبری قرار گرفته و از حدود شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۸۰ شرکت هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. دست کم چهار شرکت در روزهای گذشته مورد حمله قرار گرفته‌اند و ممکن است یک سازمان غیر انتفاعی نیز مورد هدف قرار گرفته باشد. این حملات ممکن است حمله جدید گروه هکری ایرانی باشد که در هک‌های قبلی نیز نقش داشته است.

در ماه‌های گذشته نیز منابع خبری از حمله سایبری به شرکت‌های صهیونیستی خبر دادند. وبگاه «تایمز اسرائیل» اخیرا گزارش داد که مقام‌های «دانشگاه بن گوریون» در «نگب» واقع در فلسطین اشغالی هدف یک حمله سایبری قرار گرفت.

واکنش تخت‌روانچی به خبر توافق برای آزادی زندانیان

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خبر توافق برای آزادی متقابل زندانیان بین ایران و آمریکا را تایید نکرد.

 مجید تخت‌روانچی روز یکشنبه در واکنش به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق ایران و آمریکا برای آزادی متقابل هشت زندانی و آزادسازی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران، گفت: این خبر تایید نمی‌شود.

وی افزود ایران همواره بر تبادل جامع زندانیان دو کشور تاکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها طرح مبادله زندانیان دو طرف را مطرح کرده است اما طرف آمریکایی با بهانه‌های واهی از آن طفره رفته است.

برخی از ایرانی‌ها تنها به اتهام نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

این روزها و در پی مذاکرات وین برای بازگشت آمریکا به برجام، گمانه‌زنی و خبرهای ضد و نقیض از منابع آگاه منتشر می‌شود که در پاره‌ای از آنها با هدف تحریک مخالفان برجام در دو طرف ارزیابی می‌شود.

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در پایگاه نظامی ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

یک منبع عراقی نیز به شبکه خبری العربیه گفت که پایگاه نظامیان خارجی در نزدیکی فرودگاه با راکت‌های کاتیوشا هدف قرار گرفته شده است.

پایگاه «صابرین نیوز» نیز در پایگاه خود خبر داد که یکی از راکت‌ها به نقطه بازرسی وابسته به شرکت 4GS انگلیسی بیرون از پایگاه نظامی ویکتوریا برخورد کرده است.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، سه راکت 107 میلی متری نیز به پایگاه نظامی ویکتوریا آمریکا برخورد کرده است.

العربیه نیز گزارش داد که دست کم 5 راکت به سوی پایگاه نظامی ویکتوریا شلیک شده و سامانه‌های دفاع هوایی با این راکت‌ها مقابله کرده‌اند.

چند روز پیش نیز 3 راکت به پایگاه ویکتوریا، محل استقرار نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شده بود.

درخواست رییس موساد از بایدن برای عدم بازگشت به برجام

یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی موساد در ادامه کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بازگشت به برجام را یک اشتباه خواند و از بایدن خواست تا به این توافق بازنگردد.

به گزارش پایگاه صهیونیستی والا، کوهن روز شنبه در جریان دیدار با بایدن موضع تل آویو نسبت به توافق هسته‌ای با ایران را تکرار کرد و گفت که اسرائیل معتقد است بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بدون تغییر در آن یک اشتباه است.

یک منبع صهیونیستی مطلع از جزییات این دیدار مدعی شد که بایدن به کوهن گفته از شنیدن موضع تل آویو در مورد این موضوع خوشحال است اما تاکید کرده که همچنان راه بسیاری برای توافق با ایران وجود دارد.

به گزارش پایگاه والا، این جلسه که یک ساعت به طول انجامید فقط با حضور کوهن از جانب تل آویو و بایدن، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و ویلیام برنز رییس سازمان سیا از طرف واشنگتن برگزار گردید.

پیش از این کوهن با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کرده بود.

هراس در سرزمین اشغالی از پیشرفت مذاکرات وین باعث شده که این رژیم از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به مذاکرات و توافق احتمالی بر آید. حملات مکرر به کشتی های ایران و نیز عملیات خرابکارانه در تاسیسات هسته ای نطنز آخرین موارد از دسیسه های سران تل آویو بود.

از هفته گذشته که در جریان نشست مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی ، آنها بر ثمربخش بودن مذاکرات و بازگشت بایدن به برجام اعتراف کردند، آخرین تلاش های خود را در راستای ناکامی مذاکرات و منصرف ساختن رییس جمهوری آمریکا از الحاق به برجام به کار بسته اند. به تازگی بیش از دو هزار مقام عالی نظامی بازنشسته اسراییل به دولت بایدن در مورد توافق هسته‌ای با ایران هشدار داده و تاکید کرده اند که دستپاچگی برای مذاکره با تهران به طور مستقیم منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

بر خلاف آنچه این پایگاه صهیونیستی مطرح کرده، یک سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید امشب اعلام کرد که کوهن در یک جلسه در کاخ سفید با سالیوان و دیگر مقامات امنیتی آمریکا در مورد مسائل امنیتی در خاورمیانه گفتگو کرده است.

به گفته این سخنگو، بایدن برای ابراز همدردی در مورد حادثه در منطقه جبل الجرمق که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ یهودی شد، مدت کوتاهی در این جلسه حضور پیدا کرد.

یک مقام ارشد صهیونیستی ادعا کرد که این دیدار بین رییس موساد و بایدن به اندازه‌ای که کاخ سفید می‌گوید غیر رسمی نبوده بلکه از پیش برنامه ریزی شده بود. وی اضافه کرد که این دیدار بعد از تماس تلفنی صبح جمعه (به وقت واشنگتن) بایدن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عربستان سعودی اسرائیل ماه رمضان کارخانه ارج شب قدر جوشن کبیر روز معلم دعای روز بیستم رمضان نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایگاه نظامی ویکتوریا درباره تبادل زندانیان خبر توافق برای آزادی سایبری به شرکت شرکت های اسرائیلی پایگاه نظامی آمریکا به توافق پایگاه نظامیان حملات سایبری تخت روانچی شده ایران خبر دادند تل آویو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای اسرائیل در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای اسرائیل تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران