Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دست باز که دو هفته پیش توسط وزیر ورزش به عنوان سرپرست جدید مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش منصوب شد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه های پیش بینی شده برای این مرکز و اقداماتی که در راستای آنها باید انجام شود، توضیحاتی ارائه داد. 

وی گفت: برای مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش ماموریت ها و رسالت های مختلفی تعریف شده که همگی در راستای احیای اقتصاد ورزش یا همان صنعت ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع شناسایی مشکلات اقتصادی ورزش و حرکت در راستای مرتفع کردن آنها، اهم فعالیت ها و برنامه ریزی ها را به خود اختصاص می دهد. 

سرپرست مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش ادامه داد: طی دو سه سالی که از تشکیل و آغاز به کار این مرکز می گذرد، برنامه هایی در راستای اهداف مورد نظر انجام شده که بعضا به نتیجه رسیدند و برخی هم همچنان در حال پیگیری هستند. آنچه اهمیت دارد این است که در مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش حرکت رو به عقب نخواهیم داشت و در واقع پیگیر فعالیت و برنامه هایی قبلی خواهیم بود اما در عین حال اقداماتی هم که انجام آنها را برای تسریع احیای اقتصاد ورزش ضروری بدانیم در برنامه قرار می دهیم. 

دست باز تشکیل «کمیته اقتصاد» در فدراسیون ها را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش برای پیگیری فعالیت ها و اهدافش باید در ارتباط مستمر و مستقیم با فدراسیون ها باشد. این ارتباط باید از طریق کمیته اقتصاد در هر یک از فدراسیون ها انجام شود. بنابراین تشکیل این کمیته در فدراسیون ها را خواستار هستیم و پیگیر آن خواهیم بود تا زودتر به نتیجه برسد. 

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اقداماتی در جهت کمک به وضعیت اقتصادی ورزش کشور در مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش انجام شده است که همچنان در حال  پیگیری در نهادهای خارج از ساختمان وزارت ورزش هستند. پیگیر خواهیم بود تا این برنامه ها هم زودتر نهایی شوند چون اجرای هر یک از آنها گامی است در جهت نزدیکتر شدن به هدف. 

سرپرست مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش با بیان اینکه نهایی شدن «شرح وظایف» این مرکز هم به عنوان یکی از اولویت ها مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: ساختار مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش مشخص است اما شرح وظایف آن هنوز به صورت رسمی تعیین نشده است. البته که واضح است سیاست گذاری برای فعال شدن اقتصاد ورزش همراه با مشارکت و سرمایه گذاری ورزشی از وظایف کلی مرکز است اما اینها باید رسمی و مصوب شوند. شرح وظایف مرکز آماده شده اما باید تاییدیه لازم را بگیرد. 

دست باز تصریح کرد: اشتغال زایی و توسعه آن یکی از اهدافی است که مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش دستیابی به آن از طریق برنامه ها و اقداماتش را دنبال می کند. تولیدکنندگان البسه و اقلام وزشی از گروه مخاطبان در این زمینه هستند. باید از این تولید کنندگان در جهت تولید استاندارد حمایت شود و اینگونه تولید داخلی را گسترش دهیم. 

سرپرست مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش ابراز امیدواری کرد که این مرکز به زودی به دستاوردهای بزرگ و موثری بر وضعیت اقتصادی ورزش کشور دست یابد. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: عباس دست باز مرکز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش وزارت ورزش و جوانان سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش مرکز مشارکت ها فدراسیون ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه