Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی آمارها افزایش ۶۲ نفری تعداد متوفیان ناشی از بیماری کرونا را درکشور نشان می‌دهد که بسیاری از کارشناسان براین باورند آتش زیرخاکستر کرونا در کانون‌های پراکنده ویروس منحوس با یک نسیم عادی‌انگاری دوباره شعله‌ور و مشکل ساز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتشار آمار رسمی تعداد متوفیان روز گذشته به این واقعیت مُهر تایید زد که هنوز پیک‌چهارم در سراشیبی قرار نگرفته و به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت باید منتظر افزایشی شدن مجدد تعداد متوفیان در دو هفته آینده هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش حدود 19 درصدی تعداد متوفیان کرونایی در 24 ساعت گذشته در نگاه اول پرده از این واقعیت پایین می‌کشد که پیک‌چهارم کرونا همچنان در کشورمان ادامه دارد و درصورتی عادی‌انگاری به کاهش آمار مبتلایان در سراسر ایران یکباره سیاه‌چاله‌ کرونایی قرار خواهیم گرفت و اینبار بدون تردید تجربه‌های نگران‌کننده‌تری از دوره همه‌گیری در کشور ثبت می‌شود.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه می‌گویند: عادی‌انگاری و بی‌توجهی هموطنان به محدودیت‌های تعیین شده در سراسر کشور آنهم زمانی که به گفته مسئولان، ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران تثبیت شده و امروز بیش از 80 درصد ابتلاهای ثبت‌شده با این ویروس بوده؛ عاملی شد تا امروز در آمارها تغییرات معناداری را تجربه کنیم.

این گروه تاکید می‌کنند: اگرچه در برخی استان‌ها سیر نزولی تعداد ابتلا آغاز شده یا در شرایط ثابتی قرار گرفته نباید به این باور باشیم که موج چهارم خاتمه یافته و اکنون می‌توانیم دوباره مثل اسفند گذشته محدودیت‌ها را کاهش دهیم، چون براساس بررسی‌ها و همچنین تحقیقات میزان سرایت ویروس جهش یافته بسیار بیشتر و البته شدت بیماری آن بالاتر است.

در این زمینه جای تردید نیست که توجه به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین کاهش تردد شهری و بین‌شهری با شرایط کند واکسیناسیون بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز بحران است و اگر نسبت به این نکته طلایی بی‌توجهی شود ایجاد موجی تازه از همه‌گیری در دل موج چهارم دور از انتظار نیست.

میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور 61 درصد

نکته نگران‌کننده‌تر اینجاست که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور هنوز 61 درصد است که به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، عدد بسیار پایینی است و ادامه این روند با توجه به تثبیت ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور می‌تواند مشکلات عمده‌ای را برای مدیریت پیک‌چهارم ایجادکند. به عنوان مثال طبق اعلام وزارت بهداشت، 37 درصد مردم ایران هنوز ماسک استفاده نمی‌کنند و در فاصله گذاری‌ها به ویژه در مترو و حمل و نقل عمومی به میزان 40 درصد دچار مشکل هستیم.

این درحالی است که نباید فراموش کنیم جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

اجرای فازجدید  طرح شهید سلیمانی

در همین حال سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفته است که امروز به رغم فشارهای ویروس جهش یافته در قله پیک چهارم و سرازیری هستیم .

وی همچنین از آغاز  فاز جدید طرح سردار سلیمانی از امروز با اضافه شدن، خدماتی مانند نطارت بسیج، قرنطینه مبتلایان و همکاری بسیج در واکسیناسیون کرونا خبر داد .

نمکی گفت : در این مرحله چند حرکت جدید به مجموعه فعالیت‌های قبلی اضافه می شود. اول اینکه در بعد نظارت از بسیج کمک بیشتری می‌گیریم. دوم اینکه در قرنطینه مبتلایان مثبت از ظرفیت بسیج کمک می گیریم تا مبتلایان سرگردان نباشند و بقیه را مبتلا نکنند و از همه مهمتر به شکل گسترده از توان بسیج برای واکسیناسیون انبوه کرونا چه با واکسن وارداتی و چه تولید داخلی استفاده کنیم و همه گروه‌های هدف را واکسینه می کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح برای بیماریابی خانه به خانه اقدام می شود و برای قرنطینه و مراقبت در منزل و واکسیناسیون، محل هایی مشخص می شود که تجمع کمتری داشته باشد و حتی برای افرادی که قادر به آمدن برای واکسن زدن نیستند نیز از ظرفیت مجاهدانه بسیج استفاده می‌کنیم تا مشکلی نداشته باشند.

آخرین اخبار کرونا در ایران| 48000 کرونا مثبت قرنطینه‌را نادیده گرفتند/ 40 درصد از موارد فوت در پایتخت/ برخی استان‌ها همچنان در تب کرونا می‌سوزند + نقشه و نمودارآخرین اخبار از شناسایی ویروس‌های جهش‌یافته در ایران/ آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا/ جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها + نقشه و نمودارآخرین اخبار کرونا در ایران| ردپای ویروس آفریقایی در جنوب کشور/ چگونه برای ثبت‌نام واکسن اقدام کنیم؟ / عادی‌انگاری عامل اصلی بحران + نقشه و نمودار


33 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 25 هزار و 146 بیمار مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.

نوید دانائی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 33 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

وی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد پنج هزار و 912 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

دانائی به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد چهار هزار و 959 نفر بهبود یافتند.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، در روز یازدهم اردیبهشت‌ماه نیز تعداد 202 بیمار مبتلا به کرونا با تست مثبت PCR در مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌های استان سمنان شناسایی شدند تا آمار ابتلا به کووید 19 همچنان افزایشی بماند.

روند بستری‌های کرونایی در قم ثابت‌شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به روند تاحدودی ثابت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: خوشبختانه در یک هفته گذشته تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌ها تاحدودی روند صعودی قبل را ندارد.

محمدرضا قدیر با بیان اینکه در حال حاضر 561 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند، ابراز کرد: 108 نفر در 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی بستری و 86 نفر نیز ترخیص شده‌اند.

قدیر با تأکید بر اینکه متأسفانه در 24 ساعت گذشته 7 نفر از بیماران کرونایی در قم فوت کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر 111 بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم بستری هستند.

وی با اشاره به انجام 858 تست روزانه و مثبت اعلام شدن 237 تست در 24 ساعت گذشته، از آخرین وضعیت واکسیناسیون در قم خبر داد و یادآور شد: در 24 ساعت گذشته واکسن کرونا به 1087نفر تزریق‌شده است.

قدیر تمدید واکسیناسیون سالمندان در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: حال حاضر واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در حال انجام است که به دلیل اهمیت واکسیناسیون این عزیزان، تا 15 اردیبهشت‌ماه، نوبت واکسن این عزیزان تمدید شد.

وی ادامه داد: در این مرحله سالمندان بالای 80 سال قمی می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز واقع در میدان روح‌الله، جنب دانشکده بهداشت، بلوار کارگر، مرکز امام موسی بن جعفر(ع) و یا نیروگاه، روبروی امامزاده سیدمعصوم، مرکز الزهرا(س) نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

 

 

خبردرحال تکمیل است... .

انتهای پیام /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مبتلا به کرونا ویروس جهش یافته 24 ساعت گذشته تعداد متوفیان بیماری کرونا استان سمنان عادی انگاری پیک چهارم استان ها بستری شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی