Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:05:35 GMT

رسوایی سایبری در فیلیپین با هک شدن صدها هزار فایل محرمانه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۲۴۱

رسوایی سایبری در فیلیپین با هک شدن صدها هزار فایل محرمانه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، موسسه امنیت سایبری ترگنسک در انگلیس اعلام کرده که فایل های یادشده از ماه فوریه هک شده و در فضای مجازی منتشر شده بودند.این شرکت در همان زمان با ارسال ایمیل برای دولت فیلیپین و دادستانی این کشور موضوع را افشا کرد. اما آنان واکنشی در این زمینه از خود نشان ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام این فایل ها در تاریخ 28 آوریل از فضای مجازی جمع آوری شدند، اما تا قبل از آن توسط اشخاص ثالثی بارگذاری و بررسی شده بودند.

محتوای این فایل ها شامل گزارش کار روزانه، اسناد آموزشی، کلمات عبور، سیاست گذاری ها دادستانی فیلیپین و جزئیات برخی پرونده های مهم قضایی این کشور بوده اند و انتظار می رود انتشار عمومی آنها موجب رسوایی و جنجال در این کشور شود.

در دسامبر سال گذشته هم وب سایت معاونت دادستانی فیلیپین توسط یک گروه هکری به نام فانتوم تروپ هک شده بود و اطلاعات محرمانه آن به سرقت رفته بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی فیلیپین هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه کلیات طرح نور فراجا مورد تایید است و از اقدامات قانونی آنان حمایت می‌کنیم، گفت: برای اجرای صحیح طرح، دستورالعملی از سوی دادستانی کل تهیه شده و به زودی به فراجا ابلاغ می‌شود.

 وی گفت: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی امروز در حوزه عفاف و حجاب در سطح جامعه، آثار همان قانون غلط کشف حجاب رضاخانی است که دشمن به دنبالش بود.

 دادستان کل کشور با تاکید بر در اولویت بودن جرایم سازمان‌یافته در فضای حقیقی و مجازی در حوزه عفاف و حجاب، گفت: لازم است در اجرای طرح نور؛ نکاتی به مانند تقویت نقاط ایجابی، سطح‌بندی درباره بدحجابی در نظر گرفته شود و تمرکز بر برخورد با جرایم سازمان یافته و درباره شل حجابی توصیه و تأکید ما انجام اقدامات ارشادی با رویکرد متنبه شدن افراد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور
  • دادستان کل کشور: دستورالعمل دادستانی درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!