Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@19:06:19 GMT

۵۹ طرح‌ سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۲۷۳

۵۹ طرح‌ سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از تصویب ۵۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی اظهار داشت: ارزش این تعداد طرح سرمایه‌گذاری خارجی ۱۳۱ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه پارسال تعداد ۷۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی ارسال شده که ۵۹ مورد آن تا کنون موفق به دریافت مجوز شده و بقیه امسال مجوز خواهند گرفت، افزود: بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته در کشور رتبه اول را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی استان اظهار کرد: این تعداد طرح در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد رشد اما از نظر ارزش میزان سرمایه‌گذاری با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌های متوسط و پایین حدود هفت درصد کاهش دارد.

امیررحیمی گفت: در صورت صدور مجوز برای همه ۷۵ طرح ارسالی از استان به هیات سرمایه گذاری خارجی در ارزش سرمایه گذاری خارجی نیز شاهد ۲۰ درصد رشد بوده ایم.

وی افزود: پیش‌بینی می شود امسال بتوانیم ۱۰۰ طرح خارجی به ارزش حداقل ۲۰۰ میلیون دلار برای استان جذب کنیم که شاهد انقلابی در این زمینه خواهیم بود.

وی در خصوص کشورهای راغب به سرمایه گذاری در خراسان رضوی در سال گذشته گفت: کشور افغانستان با برخورداری از ۴۱ طرح به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار سهم ۷۰ درصدی در تعداد طرح‌های سرمایه گذاری سال گذشته را دارد.

امیررحیمی افزود: بالاترین ارزش طرحهای سرمایه‌گذاری مربوط به اتباع عراقی با ۴۹ میلیون دلار در حوزه ساخت هتل و مجتمع مسکونی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: دیگر کشورهای سرمایه گذار در استان در سال گذشته هندوستان، پاکستان، فرانسه، روسیه، ماداگاسکار، هنگ کنگ، سوییس و ترکیه هستند.

وی بدون اشاره به آمار و ارقام بیشتر گفت: از نظر ارزش سرمایه‌گذاری بیشترین حجم سرمایه در حوزه ساختمان و مسکن و از حیث استقبال در حوزه صنایع نیز بیشتر صنایع نساجی، پوشاک، چرم و صنایع مواد غذایی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

مجموعه ای با عنوان "فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی" با معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی استان به ۲ زبان در قالب الکترونیکی و کاغذی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تهیه و آماده ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری شده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی سرمایه گذاری خارجی طرح سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری خارجی میلیون دلار خراسان رضوی سال گذشته تعداد طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

او افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان سوخت قاطع است و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشور را به خارج از مرز‌های استان انتقال دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد