Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نامه که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در روزهایی که شاهد قرمزپوشی سراسر سرزمین‌مان از حیث کرونا این ویروس منحوس هستیم  و در روزهایی که واکسن کرونا به مرحله کشف و تولید انبوه رسیده و وارد کشورمان نیز شده است، گروه‌های پُر خطر بیش از پیش محق به دریافت واکسن کرونا به صورت رایگان، آسان و قابل دسترس در محل زندگی خویش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه تصریح شده است: این امر نه یک ضرورت اخلاقی بلکه یک ضرورت حقوق بشری است که در چهارچوب مولفه‌های حق بر سلامت و مواد ۵ و ۲۵ قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت(مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی) برای آن وزارتخانه ایجاد تعهد می‌کند.

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در این نامه تاکید کرده است: یکی از گروه‌های پرخطر افراد دارای معلولیت هستند که بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا ویروس هستند. بنابراین شایسته است نظر به ضرورت واکنش به موقع در این برهه زمانی حساس، وزارت بهداشت، اقدامات لازم را جهت در اولویت قرار دادن و  بهره‌مندی حداکثری شهروندان دارای معلولیت از واکسن کرونا به شکل قابل دسترس را مبذول کند.

در این نامه توضیح داده شده است: نظر به آسیب‌پذیر بودن افراد دارای معلولیت، در بسیاری از کشور های جهان این گروه در اولویت واکسینه کردن در برابر کرونا هستند که شایسته است در ایران نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که مقصود از افراد دارای معلولیت صرفا گروه هایی نیستند که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند  بلکه سایر شهروندان دارای معلولیتی را نیز شامل می شود که خارج از این مراکز زندگی می کنند.

این نامه اضافه کرده است: نظر به شرایط بد اقتصادی و قرار گرفتن افراد دارای معلولیت در میان گروه‌های پرخطر از یک‌سو و دشواری در دسترسی فیزیکی به مراکز ارائه این خدمت و ضرورت ایمن کردن گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا از سوی دیگر، دسترسی رایگان به واکسن و ارائه خدمت در محل زندگی افراد دارای معلولیت از وزارت بهداشت مورد استدعا است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا واکسن سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون