Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:44:33 GMT

مسیر تربیت دانش آموزان با فداکاری معلمان هموار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۶۲۵

مسیر تربیت دانش آموزان با فداکاری معلمان هموار می‌شود

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم تکریم از مقام معلمان جهادی و مشغول در مناطق کم برخوردار و صعب العبور ضمن تأکید بر جایگاه مهم معلم در تربیت نیروی انسانی انقلاب اسلامی اظهار داشت: معلمان مهمترین و اساسی‌ترین جایگاه‌ها را در کشور دارند و اگر قرار باشد معلمی را در تراز پیامبران بدانیم، این شکوهمندی دور از دسترس نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معلمان اساساً با فداکاری مسیر تربیت دانش آموزان و نسل آینده این کشور را پیش می‌برند و وظیفه ما تکریم این از خود گذشتگی‌ها و ایثارها است.

وی با بیان این که روایت تلاش معلمان مهم‌ترین شیوه تکریم از آن‌ها است، عنوان کرد: ما وظیفه روایت ایثار و تلاش معلمان را بر عهده داریم و این روایت‌ها مصداق تواصی به حق و تواصی به خیر در جامعه است تا بزرگی، مجاهدت و تلاش معلمان به‌عنوان نمونه‌ای از انسان‌های بزرگ ثبت شود. نیروی انسانی مهمترین سرمایه جامعه ما به شمارمی‌رود و وظیفه تربیت و ساخت نسل آینده نیروی انسانی را بر عهده دارد.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم و باور داریم که معلمان از بهترین مبلغان به شمارمی‌روند و برای ایجاد باورهای جامعه معلمان نقش مؤثری بر عهده دارند.

وی ادامه داد: معلمان مهمترین رکن اساسی تبلیغ است که همان نشان دادن خوبی‌ها و تشویق به آن و به تصویر کشیدن بدی‌ها و جلوگیری از آن است. رسیدگی به وضعیت معلمان نکته بسیار مهمی است که نیاز به توجه خاص دارد. چراکه هر دانش آموزی که با این معلمان ارتباط دارد سرمایه و یک پروژه مهم برای آینده نظام اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هدف ما خدمت به جامعه فرهنگی است و برای شناساندن خوبی ها و تلاش‌های معلمان؛ تلاش خواهیم کرد و پشتیبان جامعه معلمان خواهیم بود.

در ادامه این جلسه معلمان دعوت شده که به صورت حضوری و مجازی در این جلسه حضور داشتند، به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. سعید حاجی زاده از قزوین، شعبان متولی‌زاده از مازندران، آیت اصلانی از رباط کریم و زهرا رستمی از شهریار افرادی بودند که به صورت حضوری در این جلسه شرکت کردند و معلمان دیگری نیز به صورت مجازی و برخط در این جلسه حاضر بودند.

اهدا و نذر تبلت و تلفن همراه به دانش‌آموزان برای سهولت در آموزش مجازی، تدریس در مناطق صعب العبور، آموزش به دانش آموزان محروم از جمله فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه معلمان حاضر در این جلسه بود.

برچسب‌ها مناطق محروم محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی روز معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی مناطق محروم محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی روز معلم دانش آموزان اخبار کنکور سازمان تبلیغات اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نوری در آیین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد گفت: مسئولان می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کار‌های تولیدی هدایت کنند و با حمایت‌های لازم زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز کار و کارگر تأکید کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است و کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند، بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیاز‌ها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.
خطیب جمعه بجنورد در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آنها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.
امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم بداند که برای تربیت این دانش آموز کاری نکرده است.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد