Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: پسر نوجوان که در منطقه بیر شهرستان ابهر به منظور شنا وارد استخر یکی از باغات شده بود دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داد.

صفی الله کرامتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه این نوجوان که ۱۴ یا ۱۵ ساله بود وارد استخر آب باغ همسایه که دارای درب و حصار نیز می باشد شده و در حین شنا دچار حادثه تلخ غرق شدگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گفته می شود این نوجوان حادثه دیده به فن شنا نیز آشنا بوده است اما این دلیلی برای غرق شدگی نیست، اظهار داشت: افراد به ویژه نوجوانان و جوانان یقین بدانند که شنا در محل های نامطمئن و فاقد ناجی غریق به هیچ وجه جایز نیست.

کرامتی با اشاره به اینکه این استخر به شکل نایلونی بوده است، افزود: خطر غرق شدگی در محل هایی چون سدها، آبگیرها و رودخانه ها، همواره در کمین شناگران است و لازم است علاقه مندان به شنا در مکان های دارای ناجی غریق به این ورزش و تفریح بپردازند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در محل هایی که ناجی غریق وجود دارد خطر غرق شدگی بسیار پایین است چراکه اگر اتفاقی برای شناگر رخ دهد در این صورت بلافاصله ناجی غریق وارد آب شده و جان حادثه دیده را با بیرون کشیدن از آب نجات می دهد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان نیز پنجم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به شنا در محل های نامطمئن و فاقد ناجی غریق هشدار داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا و تعطیلی استخرها، امکان شنا در سدها، آبگیرها و رودخانه های زنجان، قوت می‌گیرد و از علاقه‌مندان به شنا انتظار می رود با این کار به استقبال غرق شدگی و مرگ ناباورانه نروند.

پرویز سلیمانی، تاکید کرد: خطر غرق شدگی در سدها، آبگیرها و رودخانه‌های زنجان به خصوص رودخانه قزل اوزن به جد در کمین شناگران بوده و بهتر است افراد از شنا در این مکان های حادثه آفرین و خطرناک خودداری کنند چراکه شنا در چنین مکان هایی حتی برای شناگران ماهر، زبده و حرفه‌ای نیز خطرناک است و بیم ایست قلبی، گرفتگی عضلات، تشنج، افت فشار و افت قند خون حین شنا کردن برای آنان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پارسال تعداد غرق شدگان در آب سدها و رودخانه‌های استان زنجان (۱۲ اردیبهشت تا ۴ مرداد ماه ۹۹ ) به پنج نفر رسید.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان ناجی غریق غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی