Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:12:08 GMT

۲ دانشگاه اصفهانی در لیست مؤسسات برتر رتبه‌بندی «رار»

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۷۳۱

۲ دانشگاه اصفهانی در لیست مؤسسات برتر رتبه‌بندی «رار»

ایسنا/اصفهان دانشگاه های صنعتی اصفهان و کاشان در گزارش «آژانس رتبه‌بندی رار» (RUR) در سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان دومین و نهمین دانشگاه برتر ایران در این نظام رتبه بندی جای گرفتند.

بر پایه گزارش «آژانس رتبه‌بندی رار» (RUR) در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۲ مؤسسه ایرانی در لیست مؤسسه‌های برتر جای گرفته‌اند که دانشگاه صنعتی اصفهان پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه جهانی ۲۱۶ در جایگاه دوم و دانشگاه کاشان نیز با رتبه ۵۷۸ جهان در رتبه نهم کشور قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی، سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایه چهار حوزه کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) است. افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز مؤسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بر پایه گزارش سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه‌بندی «راوند»، دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه ۱۹۵ جهانی در حوزه آموزش، ۱۸۲ در بخش پژوهش، ۵۹۲ در حوزه تنوع جهانی و ۴۰۹ را در پایداری مالی کسب کرده است. دانشگاه کاشان نیز به ترتیب رتبه های ۵۴۵، ۵۰۶، ۸۱۸ و ۶۲۱ در بخش های آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتي اصفهان دانشگاه كاشان رتبه بندی دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه سقوط فرد در کانال آب در اصفهان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۱ و ۲۱ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امداد و نجات غواصی از ۲ ایستگاه ۵ و ۲۳ برای این حادثه ابراز کرد: اکیپ‌های غواصی فاصله ۲ کیلومتری بین ۲ دریچه آب بند را بررسی و در نهایت جوان حدوداً ۲۰ ساله را به صورت کاملاً بیهوش از آب خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس اعلام نیروهای اورژانس متأسفانه این جوان جان باخته است، تصریح کرد: از آنجایی که این فرد با لباس در آب بوده به احتمال زیاد سقوط کرده و علت سقوط از سوی نیروی انتظامی در حال بررسی است.

کد خبر 6092012

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب