Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کمالی‌سروستانی با اشاره به ادامه گرانی جوجه یکروزه، اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت جوجه یکروزه به شکل سرسام‌آوری گران شده است به نحوی که حدود 2 برابر قیمت مصوب به دست مرغدار می‌رسد.

وی یادآور شد: قیمت مصوب جوجه یکروزه 4 هزار 200 تومان است در حالی که امروز مرغداران بیش از 8 هزار تومان این‌ نهاده مهم تولید را خریداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کمالی‌سروستانی؛ واسطه‌های سودجود برای پنهان کردن خلاف خود به فاکتورسازی و واریز دو حسابه روی آورده‌اند.

وی در توضیح بیشتر گفت: واسطه‌ها جوجه را به مرغداران با قیمت گزاف می‌فروشند، اما در فاکتور فروش خود قیمت مصوب را درج می‌کنند، برخی دیگر از آن‌ها از مرغداران می‌خواهند که مبلغ قیمت مصوب را به یک حساب و مازاد بر آن را به حساب دیگر واریز کنند.

کمالی‌ سروستانی تصریح کرد: با وجود گران فروشی جوجه واسطه‌ها برای بازگرمی بیشتر، مرغداران را در نوبت تحویل قرار می‌دهند و جوجه‌ها را با تاخیر تحویل می‌دهند.

مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور؛ از تصمیم وزارت جهادکشاورزی برای واردات جوجه یکروزه از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای مقابله با شرایط کنونی خبر داد.

کمالی‌سروستانی افزود: بر اساس این تصمیم واردات جوجه یکروزه تا تنظیم بازار و رسیدن به قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از پیشنهاد برای واگذاری وظیفه توزیع جوجه یکروزه به اتحادیه مرغ گوشتی خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد توزیع جوجه‌های تولید داخل و وارداتی بر عهده وزارت و اتحادیه به عنوان نماینده تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا با قیمت مصوب به دست آن‌ها برسد.

کمالی‌سروستانی در پاسخ به این پرسش که آیا باید منتظر کاهش تولید با توجه به گرانی جوجه بود، گفت: آمار نشان می‌دهد در فروردین ماه 115 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی کشور انجام شده است، در صورت عدم تلفات و تامین به موقع نهاده‌های خوراک دام مشکلی در تامین نیاز بازار به مرغ نخواهیم داشت.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کمالی سروستانی جوجه یکروزه قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏