Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، اعلام کرد: “بیمه حوادث طبیعی برای ۳۰ میلیون منزل مسکونی ارائه خواهد شد. حق بیمه در قبض برق مصرفی هر خانه دریافت می‌گردد.”

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه دات کام، رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به قانون صندوق حوادث طبیعی، این خبر را داد:” مجلس شورای اسلامی لایحه قانون صندوق بیمه حوادث طبیعی را تصویب کرده و این قانون به دولت نیز ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قانون جدید صندوق بیمه اجباری حوادث طبیعی، همه املاک مشترک برق باید تحت پوشش بیمه این بیمه قرار گیرند. مقدمات اجرایی قانون یاد شده در حال رسیدگی است.

تامین سرمایه بیمه اجباری حوادث طبیعی چگونه خواهد بود؟

در این نشست از سرمایه اولیه این قانون سوال شد.  او در پاسخ گفت:” در ابتدای امر، به این صندوق بیمه حوادث طبیعی، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. البته بقیه بودجه مورد نیاز از طرف دولت و حق بیمه دریافتی از افراد تامین خواهد شد. ضمنا در مراحل اولیه، میزان پوشش بیمه‌ای هر ملک برای جبران خسارت‌ها، ۳۰ میلیون تومان و حق بیمه نیز ۱۲۰ هزار تومان لحاظ شده بود. در این طرح بیمه‌ای، دولت نصف حق بیمه را پرداخت می‌کرد. مالک هر منزل مسکونی نیز ملزم به پرداخت ماهانه نصف دیگر حق بیمه بود؛ ولی در حال حاضر میزان پوشش خسارت‌ها افزایش یافته است. این امر بالطبع افزایش سهم دولت و مالک را در پرداخت حق بیمه در پی دارد.“

دارایی و ضریب نفوذ صنعت بیمه در اوایل سال ۱۴۰۰

در ادامه، رئیس کل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی به بیان گزارشی از فعالیت‌های صنعت بیمه در کشور پرداخت:” دارایی صنعت بیمه در اوایل سال ۱۴۰۰ معادل ۴۲ هزار میلیارد تومان است. این دارایی رشد ۳۷ درصدی را در هفت ماه اخیر تجربه کرده است.سهم صنعت بیمه نیز از تولید ناخالص ملی که با عنوان ضریب بیمه یاد می‌شود، از ۲٫۴ به ۲٫۶۶ بسط یافته است.

به تازگی چین به بیمه بازرگانی وارد شده است و بیمه درمان نیز در دسته بیمه بازرگانی جای می‌گیرد. با ورود چین به این سبد، ضریب جهانی نفوذ بیمه افزایش می‌یابد.ضمنا در صورت در نظر گرفتن بیمه محصولات کشاورزی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ در این دسته بیمه، می‌توان گفت که ضریب نفوذ بیمه ایران به ۲٫۹ رسیده است.به این ترتیب با اصلاحاتی در قوانین و آیین‌نامه‌ها، پول‌های حساب‌های بانکی بیمه مرکزی روانه بازار سرمایه شده است.

سهم بیمه خودرو در بین انواع مختلف بیمه کشور

از آن‌جا که بیمه‌های اتومبیل:  بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، سهم بالایی را از سبد بیمه‌ای کشور به خود اختصاص داده‌اند، از غلامرضا سلیمانی، رئیس بیمه مرکزی، درباره این موضوع سوال شد. او به آمار ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شخص ثالث خودروها در کشوراشاره کرد . او افزود: “حدود ۱۴٫۸۹ % بیمه‌های ثالث به خودروهای گران‌قیمت تعلق دارد.”

وی به فرهنگ‌سازی برای خرید بیمه بدنه پرداخت و گفت: از آن‌جا که الزام افراد به بیمه بدنه، با منع قانونی مواجه است، لذا افراد نیز چندان تمایلی به آن نشان نمی‌دهند. به علاوه بیمه‌های اختیاری به سطح درآمد افراد نیز بستگی دارد و در سال اخیر میزان درآمد افراد کاهش یافته بود. با مسلم بودن این مطلب، عدم تمایل به بیمه بدنه نیز طبیعی به نظر می‌رسد.

بیمه مرکزی، حمایت از نمایندگی‌های بیمه را اجباری کرد

بنا به نظر غلامرضا سلیمانی، با ارتقای آموزش می‌توان به ارتقای فرهنگ بیمه‌ای امید داشت. در حال حاضر، ۲۳ موسسه خصوصی آموزش بیمه در سراسر کشور فعال هستند. ضمنا نمایندگی‌های بیمه که به نحوی بازاریاب شرکت‌های بیمه تلقی می‌شوند، به تعداد بالغ بر ۸۰ هزار نمایندگی رسیده‌اند. نمایندگی‌های بیمه با ارتقای سطح آموزش بیمه، درآمد بالایی را در بازار بیمه به خود اختصاص داده‌اند. بیمه مرکزی اجبار حمایت از این نمایندگی‌ها را برای شرکت‌های بیمه وضع کرده است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس بیمه مرکزی، به نظام پیشرفته تعیین میزان ریسک صنعت بیمه کشور پرداخت:” نرخ فنی بیمه برای خانواده‌ها و واحدهای صنعتی، قیمت متفاوتی دارد. مرکز ریسک بیمه مرکزی دارای نرم‌افزارهای پیشرفته و کارشناسان متخصص حوزه بیمه‌ای است. اگر شرکتی بخواهد بیمه‌ای جدید نظیر بیمه تکمیلی را به سبد محصولات خود بیفزاید، باید فرایند چگونگی محاسبه ریسک خود را به بیمه مرکزی اعلام نماید. بیمه مرکزی به مطالعه و تحقیق در حوزه نرخ بیمه ای مشغول است. در صورت تعدی از  نرخ بیمه اعلامی از سوی بیمه مرکزی، شرکت بیمه‌گر ضرر می‌کند و بیمه مرکزی نیز مساله را بررسی و پیگیری خواهد نمود. ضمنا مبنای وضع مالی شرکت‌های بیمه براساس سطح توانگری‌شان بررسی خواهد شد. توانگری مالی اکثر شرکت‌های بیمه یک است. در حال حاضر، تعداد شرکت‌های بیمه دارای توانگری مالی بیشتر از یک به عنوان مثال دو یا سه محدود است.

غلامرضا سلیمانی، رئیس بیمه مرکزی در نشست شبکه دو سیما

دیدگاه رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به کارگزاری‌های خرید آنلاین بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی در انتهای نشست خود نیز به محصولات بیمه‌ای و کارگزاری‌های برخط بیمه اشاره کرد: “مشکلی در بخش محصولات سبد بیمه‌ای نداریم ولی آگاهی عموم مردم از وجود محصولات بیمه‌ای مختلف در سطح پایین است. در سال ۹۹، ۲۲ محصول بیمه‌ای ایجاد و اطلاع‌رسانی عمومی شده است. ضمنا برای رسیدگی به شرکت‌های استارت‌آپی نیز، شورای عالی بیمه کارگزاری برخط بیمه را تعریف و تصویب کرده است. با توجه به این مساله، از مجموع ۱۱۵ شرکت آنلاین بیمه  نظیر  www.bimeh.com، ۶۵ شرکت رد شدند و ۵۰ شرکت دیگر در حال بررسی هستند. تاکنون به سه شرکت مجوز داده شده  که فرآیند اداری‌شان در سازمان ثبت در حال انجام است.

منبع خبر: سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه مركزي بیمه حوادث طبیعی بیمه دات کام رئیس کل بیمه مرکزی بیمه حوادث طبیعی غلامرضا سلیمانی شرکت های بیمه نمایندگی ها بیمه بدنه صنعت بیمه بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی