Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وقتی کرونا ویروس بد قدم وارد ایران شد، بسیاری از کسب و کار‌ها هم مختل شدند، تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲ تا ۴، محدودیت فعالیت‌ها و... همگی به دنبال شیوع این بیماری اتفاق افتاد، بسیاری هم ورشکست شدند.

می‌گفتند تردد در سطح شهر و بازار‌ها کمتر شود، تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی در بسیاری از شهر‌ها از جمله اهواز به عنوان شاهراهی برای فرار از کرونا ویروس و جلوگیری از انتقال بیش از پیش این بیماری مصوب شد و تا شهریور ماه سال ۱۳۹۹ اتوبوس‌ها در پارکینگ‌ها خاک می‌خوردند، راننده‌ها بیکار شده بودند و فشار اقتصادی زیادی بر آن‌ها تحمیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سفر‌های تابستانی، سفر‌های نوروزی، خرید عید، عروسی‌ها و فاتحه خوانی ها، دورهمی‌های خانوادگی و... به قوت خود باقی بودند و گویی دیواری کوتاه‌تر از اتوبوسرانی نبود، تاکسی‌های درون شهری همچنان با سوار کردن ۴ مسافر، بی توجه به لزوم رعایت فاصله و استفاده از ماسک به فعالیت خود ادامه دادند، البته بهانه‌ای خوبی هم برای افزایش خودسرانه تاکسی‌ها شد.

تاکسی‌های اینترنتی هم که روز به روز کرایه‌ها را افزایش دادند و جیب مردم خالی‌تر از قبل می‌شد، از شهریور ماه اتوبوسرانی فعالیت خود را در اهواز آغاز کرد، ازدحام جمعیت در آن‌ها دیده نمی‌شد، بطوریکه در برخی مواقع نهایت ۵ مسافر سوار بر آن بودند و با هزینه‌ای متعادل به مقصد می‌رسیدند.

مریم مرادی شاغل در یکی از اداره‌های اهواز به خبرنگار ما گفت: استفاده از اتوبوس‌ها برای تردد بسیار مقرون به صرفه است، ضمن اینکه امنیت بسیار بالایی دارد و بدون هیچگونه استرس و نگرانی و به راحتی می‌توان به مقصد رسید، اما از زمانیکه اتوبوسرانی تعطیل شده است، برای تردد با مشکل مواجه شده ایم.

او که از افزایش خودسرانه تاکسی‌ها گلایه داشت، افزود: هر راننده با توجه به ذائقه و نیاز خود از مسافران کرایه دریافت می‌کند، بسیاری از آن‌ها ماسک ندارند و ۴ مسافر سوار می‌کنند، اگر هم در این زمینه اعتراض کنیم و بخواهیم تعداد کمتری مسافر سوار کنند، می‌گویند کرایه همان افراد را باید کنید.

مرادی بیان داشت: در همه کلانشهر‌ها و شهرستان‌ها اتوبوسرانی و مترو فعالیت می‌کنند و تنها در اهواز فعالیت اتوبوس‌ها ممنوع است، این در حالی است که تجمع در آن‌ها کمتر و فاصله‌ها بیشتر رعایت می‌شود، ضمن اینکه مردم به هر طریقی خود را به بازار می‌رسانند و به هشدار‌ها توجهی ندارند.

این شهروند اهوازی تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا باید تصمیم بهتری در این زمینه اتخاذ کند، نه اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی را تعطیل کند، همه افرادی که از این طریق رفت و آمد می‌کنند به لحاظ مالی در مضیقه هستند و کرایه‌های بالا فشار اقتصادی زیادی بر آن‌ها تحمیل می‌شود، حداقل روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان باید برای رفت و آمد پرداخت کنیم، این در حالی است که رفت و آمد با اتوبوس بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان هزینه دارد.

با توجه به اعتراض‌های شهروندان در این زمینه با کوروش سبزعلی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز گفتگو کردم.

او به خبرنگار ما گفت: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی لطمه بسیاری به رانندگان و عموم مردم وارد کرده است، چرا که تاکسی‌ها نه تنها هزینه‌های زیادی از مسافران دریافت می‌کنند، بلکه فاصله‌ها رعایت نمی‌شود، ضمن اینکه افراد از رفت و آمد با اتوبوس‌ها رضایت دارند و استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود.

سبزعلی اظهار داشت: مکاتبه‌هایی با فرهاد ابول نژادیان رئیس داشنگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد مقابله با کرونا در خوزستان انجام شده است و در جوابیه مکاتبه ما را از فعالیت منع کرده اند و همین امر مشکلات زیادی را برای ناوگان حمل و نقل عمومی و شهروندان به وجود آورده است.

ظاهرا تنها ناقل بیماری کرونا ویروس اتوبوس‌های اهواز هستند، چون مردم در بازار به بهانه خرید‌های ضروری حضور دارند، دورهمی‌ها و مراسم عروسی و عزا برقرار بوده تاکسی‌ها خطی و آزاد هم با ظرفیت تکمیل فعالیت دارند، ضمن اینکه در سایر کلانشهر‌ها و شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی از فعالیت اتوبوسرانی و مترو ممانعت نمی‌شود.

تماس‌های مکرر با فرماندار اهواز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد مقابله با کرونا برای رفع این مشکل بی نتیجه ماند و ترجیح دادند صدای بوق‌های بی پاسخ برای به جای جواب‌های منطقی و گره گشا در این زمینه بشنویم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس تعطیلی اتوبوسرانی اتوبوس ها رفت و آمد تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد

آفتاب‌‌نیوز :

لایحه افزایش نرخ‌های کرایه تاکسی، در اسفندماه سال گذشته تقدیم شورای شهر اهواز شد که با گذشت بیش از ۲ ماه، میزان نرخ کرایه تاکسی‌ها مشخص و به تصویب شورا رسید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی باید هر چه سریعتر در تابلو‌های سطح شهر نصب شود تا رانندگان و شهروندان مطلع شوند.

امیر صفی خانی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در سال جاری نظارت بر نرخ کرایه‌ها بوده و از اعضای شورا و تمام شهروندان انتظار داریم که در این زمینه ما را همراهی کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در امر خدمت رسانی به شهروندان، اتفاقات جدید و بهتری رقم بخورد همچنین تاکسی‌های با کیفیت‌تری وارد ناوگان شود.

وی افزود: اگر راننده تاکسی اقدام به دریافت کرایه بیش از نرخنامه کند قطعا مرتکب تخلف شده و در صورت شکایت مسافران به آن رسیدگی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی