Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@21:27:15 GMT

دستگیری باند کلاهبرداران حرفه ای در گالیکش

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۸۷۱

دستگیری باند کلاهبرداران حرفه ای در گالیکش

کلاهبرداران حرفه ای فروش اشیاء عتیقه در گالیکش دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط افرادی ناشناس درگالیکش ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

انهدام باند کلاهبرداران حرفه ای در گالیکش
سرهنگ فرزاد تاجره افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شاکی اهل استان تهران بوده که متهمان با شگردهایی خاص اعتماد وی را جلب و با ارائه پیشنهاد فروش اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب وی را وسوسه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه شاکی پس از ورود به گالیکش با متهمان قرار ملاقات گذاشت، تصریح کرد: 4 متهم به محض حضور در محل قرار، وی را ربوده و به منزلی که از قبل اجاره کرده بودند، منتقل کردند.
وی افزود: متهمان پس از تهدید شاکی، کارت های عابر بانک وی را گرفته و پس از خروج از منزل برای اینکه ردی از خود به جای نگذراند، اقدام به خرید طلاجات کردند.
این مقام انتظامی افزود: در همین زمان مال باخته از فرصت استفاده کرده و در غیاب متهمان از منزل خارج شد و خود را به مقر پلیس رسانده که اقدامات تخصصی و میدانی ماموران برای شناسایی هر 4 متهم آغاز شد و سرنخ هایی در این پرونده به دست آمد.
وی با اشاره به اینکه ماموران به صاحب منزلی که شاکی در آن حبس شده بود، مشکوک شدند، افزود: صاحبخانه که در ابتدا منکر هرگونه اطلاعاتی از ماجرای کلاهبرداری بود اما در مواجهه بامستندات پلیس به همدستی با متهمان اعتراف کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، مخفیگاه 2 نفر از متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ تاجره افزود: تلاش ها برای دستگیری عاملان اصلی این پرونده ادامه داشت تا اینکه گزارش یک فقره سرقت خودرو توسط 2 نفر در  گالیکش به پلیس اعلام و با پیگیری و اقدامات فنی ماموران مشخص شد سارقان همان متهمان متواری پرونده کلاهبرداری بوده اند و سرانجام ماموران موفق شدند با استفاده از شگردهای خاص پلیسی ،مخفیگاه متهمان را در یکی از روستاهای  مینودشت  شناسایی و آنان را دستگیر کنند.
جانشین فرمانده انتظامی گلستان افزود: متهمان در مقر انتظامی اعتراف کردند، منازلی را در  گنبدکاووس  و  گالیکش  به صورت موقت اجاره و با دادن وعده های دروغین مالی در زمینه فروش اشیاء عتیقه، طعمه های خود را از نقاط مختلف به آنجا کشانده و سپس به مال باختگان اشیاء تقلبی داده و یا با تهدید، مبالغ هنگفتی از آنان می گرفتند که از این طریق مبلغ 30 میلیارد ریال به دست آورده اند.
سرهنگ تاجره با اشاره به اینکه تاکنون 11 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند،افزود: افرادی که به این شیوه و شگرد به دام افتاده اند، می توانند با سامانه 110 تماس بگیرند و یا به مقر پلیس آگاهی مراجعه کنند./صداو سیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جانشین فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین

فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری ۲ نفر سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد روهنا با اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان اسفراین موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با استفاده از یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی سارقان سابقه‌دار در سطح حوزه استحفاظی شدند، عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی در دو عملیات جداگانه متهمان سابقه‌دار را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین، افزود: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به 4 فقره سرقت مشاعات ساختمانی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان اسفراین اعتراف کردند.

روهنا با بیان اینکه متهمان در نهایت بعد از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی در نگهداری از اموال خود، در صورت اطلاع از هر گونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین