Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:56:29 GMT

کدام جاسوسان آمریکایی قرار است مبادله شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۵۶۷

کدام جاسوسان آمریکایی قرار است مبادله شوند؟

به گزارش مهر، روز گذشته بود که شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد آمریکا قصد دارد «چهار ایرانی» بازداشتی در خاک آن کشور و همچنین «۷ میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کرده و در ازای آن نیز ایران، چهار جاسوس آمریکایی که بخشی از دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند، آزاد کند.

پس از اعلام این خبر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های پخش شده از شبکه لبنانی المیادین در مورد مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن را تکذیب کرد و از دیگر سو نیز مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم خبر مذکور را رد کرد و گفت: «توافق برای آزادی زندانیان آمریکایی تایید نمی‌شود اما جمهوری اسلامی همواره بر تبادل جامع زندانیان دو کشور تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با وجود رد خبر تبادل زندانیان میان ایران آمریکا، اما گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با اسامی جاسوسان آمریکایی که احتمالاً قرار است از سوی جمهوری اسلامی آزاد شوند، صور گرفته است. در دیگر سو از آزادی «نازنین زاغری» جاسوس انگلیسی در ازای پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند نیز خبرهایی منتشر شده است.

اما روزنامه «تهران تایمز» در شماره صبح امروز خود و در خبری اختصاصی نام چهار جاسوس آمریکایی که قرار است در ازای آزادی ۴ زندانی ایرانی در ایالات متحده و پرداخت ۷ میلیارد دلار آزاد شوند را منتشر کرد.

در خبر تهران تایمز آمده است: «سیامک نمازی، باقر نمازی، عماد ادوارد شرقی و مراد طاهباز» چهار جاسوسی هستند که طبق برخی گمانه‌زنی‌ها میان دولت ایران و آمریکا تبادل خواهند شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کنایه عجیب خیابانی به چهار تیم مدعی!
  • ذهن آمریکااندیش
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • جاسوسان صنعتی - جوخه انتحاری