Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@18:40:45 GMT

حضور پررنگ زنان املشی در تولید و فروش گل گاوزبان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۶۸۸

حضور پررنگ زنان املشی در تولید و فروش گل گاوزبان

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: زنان شهرستان املش نقش مهمی در تولید و فروش گل گاوزبان این شهرستان دارند.

محمدمهدی صفری با اشاره به اینکه برداشت گل گاوزبان در شهرستان املش در حال انجام است، گفت: تولید و برداشت گل گاوزبان یکی از مشاغل جانبی کشاورزان و روستاییان املش است که پرداختن به آن موجب ارتقای درآمد روستاییان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۵۰ نفر در مناطق ییلاقی این شهرستان در حال برداشت گل گاوزبان هستند و محصول‌شان از بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی املش ادامه داد: گل گاوزبان‌های برداشت شده در املش علاوه بر بازارهای این شهرستان به بازارهای دیگر شهرستانهای استان نیز برای فروش فرستاده می‌شود و زنان در فروش این محصول همانند برداشت آن نقش پررنگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گل گاوزبان به صورت دستی انجام می‌شود و کار سختی است. میزان دقیق محصول برداشت شده گل گاوزبان پس از برداشت نهایی اعلام می‌شود. 

وی  با اشاره به اینکه مطلاکوه از روستاهای مهم تولید کننده گل گاوزبان در املش است، گفت: برداشت گل گاوزبان هرساله از اوایل اردیبهشت در مناطق کوهستانی شهرستان املش آغاز می‌شود و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

 گل گاوزبان گیاهی دارویی است که به صورت دم کرده مصرف می‌شود و برای تصفیه خون، تسکین اعصاب، سرماخوردگی، برونشیت، التهاب کلیه، روماتیسم و بیماری‌های قلبی مفید است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برداشت گل گاوزبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا