Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:28:28 GMT

موج چهارم در اصفهان درحال شکسته شدن است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۷۵۲

موج چهارم در اصفهان درحال شکسته شدن است

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وضعیت اصفهان همچنان قرمز است، گفت: وضعیت بیماری در استان تا حدی کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد موج چهارم درحال شکسته شدن است، اما نه با سرعتی که پس از سه هفته اعمال محدودیت انتظار می رفت.

کمال حیدری در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه_۱۳ اردیبهشت) برگزار شد، با بیان اینکه چند هفته سخت در استان پشت سر گذاشتیم و موج چهارم نیز با قدرت بیشتری نسبت به موج های قبلی بروز کرد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲۵ هزار بیمار مثبت کووید در استان شناسایی کردیم و متاسفانه چهار هزار و ۵۵۸ نفر را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش شدت بیماری در استان خبر داد و گفت: از دوم تا هشتم اردیبهشت تعداد بیماران کووید در استان ۱۴ درصد نسبت به هفته قبل کاهش پیدا کرد و امیدواریم این شرایط ادامه پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در آخرین رنگ بندی، ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: این درحالی است که در هفته های پیش از این وضعیت همه شهرستان های استان قرمز بود، اما هم اکنون شهرستان های استان، به خصوص آنها که در روزهای اول وضعیت سخت تری داشتند مانند خوانسار و گلپایگان به مرور درحال تغییر وضعیت هستند.

حیدری با اشاره به اینکه وضعیت اصفهان همچنان قرمز است، گفت: اگرچه وضعیت بیماری در استان مقداری کاهش پیدا کرده و همانگونه که وزیر بهداشت اعلام کرد به نظر می رسد موج چهارم درحال شکسته شدن و شرایط درحال نزولی است، اما نه با سرعتی که پس از سه هفته اعمال محدودیت در استان انتظار می رفت.

وی با بیان اینکه در موج چهارم کرونا دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان اشغال شد، افزود: موج چهارم موج عجیبی بود که اگر تجربه های قبلی را نداشتیم با بحران جدی روبرو می شدیم، اما همچنان میزان مراجعه سرپایی و بستری بیماران زیاد است اگرچه شدت آن کمتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان نیز گفت: برای واکسیناسیون سند ملی ارائه شده که در آن چهار فاز و در هر فاز گروه های هدف تعریف شده است. فاز اول کارکنان خط اول درمان کرونا در بیمارستان ها و پرسنل آی سی یو و سایر کادر درمان قرار داشتند و پس از آن کارکنان اورژانس، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولان، کارکنان غسالخانه ها، آزمایشگاه ها، کادر بهداشت و مراقبان و بهورزان، پزشکان در مطب ها، کارکنان داروخانه ها، جانبازان شیمیایی و پاکبانان قرار داشتند که واکسیناسیون همه این گروه ها تا ۹۰ درصد انجام شده و مقداری باقی مانده که در حال تکمیل است.

حیدری از واکسیناسیون بیماران خاص از هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: به خاطر محدودیت ورود واکسن به کشور، مسئولان تمام تلاش خود را برای ورود واکسن به کشور به کار بسته اند، در عین حال که اقدام ارزشمندی برای تولید واکسن ایرانی شکل گرفته و واکسن کوبرکت، رازی و پاستور در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی هستند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایلوت کارآزمایی فاز سوم واکسن پاستو و کوبرکت است، گفت: آمادگی لازم و تدابیر کافی برای واکسیناسیون در استان پیش بینی شده، اما باید واکسن در اختیار داشته باشیم و براساس آن برنامه واکسیناسیون را پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کارآزمایی واکسن کوبرکت از هفته جاری در پنج مرکز در شهر اصفهان بر روی ۴۰۰ نمونه خبر داد و گفت: شرکت کووبرکت داوطلبان را دعوت می کند تا در مراکز منتخب حاضر شوند و در عرض ۱۰ روز واکسن به آنها تزریق می شود و بعد از آن وارد مرحله تولید واکسن می شود.

حیدری همچنین به داوطلب شدن پنج هزار نفر برای شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا اشاره و اظهار کرد: از بین این داوطلبان برخی انتخاب شده و برای تزریق واکسن دعوت می شوند. تاکنون ۸۰۰ نفر از سه هزار داوطلب اصفهانی واکسن خود را دریافت کرده و سه هفته بعد دوز دوم واکسن را دریافت می کنند و نتایج واکسیناسیون آنها رصد می شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر تعدادی مراکز منتخب برای واکسیناسیون درنظر گرفته ایم، تصریح کرد: براساس سند ملی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در استان باید تا مهر و آبان واکسینه کنیم و درحال حاضر که جمعیت گروه هدف کمتر است برای مدیریت بهتر، مراکزی مشخص شده است، ضمن اینکه هر فردی که از واکسیناسیون گروه هدف جا بماند دوباره برای انجام واکسن دعوت می شود و زمان و مراکز مشخصی برای لکه گیری گروه ها درنظر گرفته ایم.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با یادآوری اینکه در هر موج کسانی بیشتر درگیر می شوند که از نظر جسمی ضعیف و در معرض خطر هستند، گفت: افراد آسیب پذیر در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته اند تا اگر موج های بعدی اتفاق افتاد نگرانی کمتری برای آنها داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه اگر بالای ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند می توانیم بگویم حلقه انتقال بیماری با واکسیناسیون شکسته می شود، تصریح کرد: صنایع، بخش خصوصی و خیریه ها تمایل به کمک در زمینه واکسیناسیون دارند و از سازمان غذا و دارو مجوز نیز برای آنها صادر شده ولی هنوز ساز و کار لازم فراهم نشده تا بتوان از ظرفیت آنها نیز برای ورود واکسن بهره برد و هنوز عملا این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به حساسیت زیادی که وجود دارد، واکسیناسیون در هر گروه با مسئولیت مدیریت مرکز و نظارت حراست مرکز انجام می شود، از ویال هایی که باقی می ماند و اسامی افراد صورتجلسه آماده و تحویل حراست می شود و گزارش های روزانه اعلام و رصد می شود. به بازرسان مرکز بهداشت اعلام کرده ایم با اینکه فقط مسئول تزریق واکسن هستند اما اگر تخطی صورت می گیرد به عنوان ضابط به ما اعلام کنند، مرکز بهداشت استان نیز گزارش های لازم را به سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و بازرسی وزارت بهداشت می دهد تا برخوردهای لازم انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در خاتمه پیرامون طرح شهید سلیمانی نیز گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و در هر مرحله براساس وضعیت موجود برنامه ریزی می شود. درحال حاضر ادامه رهگیری و بیماریابی درحال انجام است و در کنار آن تشدید نظارت ها را داریم. همچنین زمانی که به واکسیناسیون عمومی برسیم از ظرفیت بسیج برای واکسیناسیون با شدت و سرعت بیشتر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا موج چهارم کرونا محدودیت های کرونایی مرکز بهداشت استان برای واکسیناسیون استان اصفهان موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901276

دیگر خبرها

  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اعلام شد
  • برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی