Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم منتخب دوومیدانی کشورمان که با حضور 16 ورزشکار در مسابقات بین المللی ترکیه شرکت کرد، در حالی به کار خود با 7 طلا، 5 نقره و 2 برنز پایان داد که رکوردهای ثبت شده در حد قهرمانی کشور و حتی در برخی مواد هم پایین تر از آن بود.

فدراسیون دوومیدانی در ماه‌های گذشته به قول مسئولانش بهترین شرایط را برای ورزشکاران به وجود آورده و حتی مربی خارجی هم استخدام کرده تا آنها بتوانند برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند ، اما نتیجه این اقدامات چه بوده است؟ گفته شد جام امام رضا (ع) نخستین رقابت دوومیدانی کاران بوده و آنها با توجه به اینکه از فضای بدنسازی خارج شده بودند، شرایط شان مناسب مسابقه نبود، اما رقابت‌های ترکیه هم همان رکوردهای ضعیف و حتی پایین تر هم ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رسولی که فدراسیون سرمایه گذاری زیادی را روی او کرده و مربی اختصاصی خارجی برایش آورده، رکورهایش هر روز ضعیف تر از قبل است. این پرتابگر دیسک در جام امام رضا رکورد 58.76 متر را ثبت کرد اما در ترکیه نزول داشت و دیسک را 57.63 متر پرتاب کرد. همین اتفاق برای مهدی پیرجهان هم افتاد. او در 400 متر مانع در مشهد رکورد 50.11 ثانیه را  به ثبت رساند و در ترکیه رکودش 50.25 بود. البته در بخش بانوان هم رکوردها افت دارد . ریحانه مبینی که در جام امام رضا در پرش طول رکورد 6.26 را ثبت کرده بود در ترکیه 8 سانتی متر از رکورد خودش پایین پرید.

سوال اینجاست اگر قرار است رکوردها هر روز پایین تر از قبل بیاید و دوومیدانی کاران پسرفت داشته باشند، پس صرف این همه هزینه و حضور در رقابت‌های بین المللی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد، غیر از هدر رفتن و هدر دادن بیت‌المال.

جدا از رکوردهای پایین ورزشکاران کشورمان رقابت‌های ترکیه هم در سطح بسیار پایینی برگزار شده تا جایی که در یک ماده فقط نماینده ایران حضور داشته و به تنهایی دویده است. حضور در چنین رقابت‌هایی چه کمکی به دوومیدانی ایران می‌کند؟ پُزِ 7 مدال طلا در این رقابت‌ها هیچ سودی برای این رشته ندارد،‌غیر از اینکه هندوانه زیر بغل ورزشکاران و مسئولان دوومیدانی بگذارد.

به گزارش فارس، دوومیدانی ورزشی رکوردی است و اگر کسی می‌خواهد خودش را ثابت کند باید با رکورد این کار را انجام دهد. نتایج  فعلی هم در حد قهرمانی کشور است و دلیلی ندارد فدراسیون بخواهد در حد سهمیه المپیک برای ورزشکاری هزینه کند که پیشرفتی ندارد و رکوردهای پایینی را ثبت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه دوومیدانی بیت المال رکورد سهمیه المپیک تیم منتخب دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت