Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمال حیدری روز دوشنبه در گفت و گوی زنده که از طریق فضای مجازی انجام شد، افزود: اگر بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسن کرونا را دریافت کنند میتوان گفت که در برابر این ویروس مصونیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به سند ملی واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار داشت: بر اساس این سند واکسیناسیون علیه کرونا در چهار مرحله اصلی تعریف شده که مرحله نخست شامل کارکنان خط مقدم مقابله با کرونا مانند کارکنان بیمارستان، اورژانس، سالمندان و جانبازان مستقر در آسایشگاه ها، کارکنان غسالخانه، داروخانه، آزمایشگاه و مراکز منتخب بهداشت، پزشکان، بهورزان، جانبازان، پاکبانان و بیماران خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری بدون اشاره به تعداد کل واکسن کرونا که تاکنون در استان تزریق شده است، اضافه کرد: واکسیناسیون مخاطبان گروه یک در استان اصفهان تا ۹۰ درصد انجام و واکسیناسیون بیماران خاص نیز از هفته گذشته آغاز شد.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه تعداد واکسن‌های وارد شده به کشور به‌دلیل شرایط تحریم محدود است، خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل برای تزریق میزان زیاد واکسن بر اساس سند ملی را داریم و آموزش‌های لازم در این زمینه داده شده است اما سرعت این کار بستگی به تعداد واکسنی که در اختیار ما قرار می‌گیرد دارد.

حیدری با اشاره به اینکه مرحله دوم واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی آغاز شده است، تصریح کرد: در این مرحله گروه های مختلف بیماران خاص و سالمندان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند که کار واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال آغاز شده و تعداد آنها در استان اصفهان حدود ۷۷ هزار نفر است و پس از آن واکسیناسیون گروه ۷۵ تا ۸۰ سال از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای واکسیناسیون سالمندان آنها را به نوبت و بر اساس پرونده ای که دارند دعوت می‌کنیم، اظهار داشت: قرار است سامانه و شماره تلفن جدیدی برای ثبت نام افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشت ندارند، معرفی شود اما در این فرصت اگر افراد به مراکز بهداشت مراجعه کنند می‌توانند نسبت به ثبت مشخصات خود و تشکیل پرونده اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد که اگر افرادی در مراحل چهارگانه واکسیناسیون کرونا جا ماندند به مرور زمان شناسایی و برای واکسن زدن دعوت می‌شوند و به عبارتی کار " لکه گیری " بطور مداوم انجام می‌شود.

حیدری درباره نظارت بر روند واکسیناسیون کرونا و پیشگیری از تخلف، توضیح داد: بر اساس ساز و کار تعریف شده ابتدا هویت افراد بر اساس گروه‌های تعریف شده در سند ملی واکسیناسیون، شناسایی و مسجل می‌شود و سپس کار تزریق واکسن در محل‌های مورد نظر با مسوولیت مدیریت سازمان یا انجمن مربوطه و با نظارت حراست آن نهاد انجام، ویال های واکسن باقیمانده به حراست مجموعه تحویل و گزارش های آن روزانه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر موارد مشکوک یا تخطی از چارچوب اعلام شده برای واکسیناسیون مشاهده شود حراست مرکز بهداشت آن را در قالب گزارش محرمانه به سازمان بازرسی استان اعلام می‌کند تا آنها پیگیری و برخورد لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای مرحله آزمایش بالینی واکسن‌های تولید داخل شامل "کوو برکت "و "کرونا پاستور" در اصفهان، توضیح داد: برای واکسن مشترک ایران و کوبا تا کنون حدود پنج هزار داوطلب در استان اصفهان ثبت نام کردند که از بین آنها حدود سه هزار نفر واجد شرایط انتخاب می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون واکسن مشترک ایران و کوبا به ۸۰۰ نفر از داوطلبان در اصفهان تزریق شده است، افزود: مرحله آزمایشی واکسن کوو برکت نیز از این هفته در چهار مرکز در کلانشهر اصفهان آغاز شد و شرکت سازنده افراد داوطلب را برای این مرحله دعوت می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه ساز و کار ورود واکسن کرونا توسط بخش خصوصی و صنایع بزرگ هنوز بطور کامل تسهیل نشده زیرا برخی کشورها فقط به دولت ها واکسن کرونا تحویل می دهند، گفت: ۱۰ تا ۱۵ شرکت بزرگ در کشور تا کنون برای این کار مجوز دریافت کردند.

شدت بیماری کووید ۱۹ در اصفهان کاهش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون حدود ۲۲۵ هزار بیمار مبتلا قطعی با نتیجه مثبت تست کرونا شناسایی شده است، افزود: از بین آنها چهار هزار و ۵۵۸ نفر جان باختند.

وی با بیان اینکه در موج چهارم کرونا سه تا چهار هفته سختی را در اصفهان پشت سر گذاشتیم و شدت این موج بدتر از موج های قبلی بود، افزود: هفته گذشته یعنی از دوم تا هشتم اردیبهشت بر اساس آمار موجود شدت بیماری کووید ۱۹ کاهشی شد و ۱۴ تا ۱۶ درصد از بیماران در اصفهان کاهش یافت که امید است این روند ادامه یابد.

حیدری با اشاره به اینکه روند نزولی آمار کرونا با وجود محدودیت‌های کرونایی آنطور که باید، صورت نگرفت، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها در اوج چهارم در استان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تخت نیز رفت و اگر زیرساخت‌های قبلی را نداشتیم با بحران جدی مواجه می شدیم.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در این طرح برنامه ریزی لازم برای رهگیری وشناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در حال انجام است و در صدد برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بسیج در واکسیناسیون کرونا هستیم.

در زمان حاضر ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قرار دارد؛ استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد که امور درمانی وبهداشتی ۲۲ شهرستان (به غیر از کاشان و آران و بیدگل) با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار نفر در کشورمان به آن مبتلا شدند و بیش از ۷۲ هزار نفر بر اثر آن جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن اصفهان ویروس کرونا واکسن اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور واکسیناسیون کرونا بیماری کووید ۱۹ استان اصفهان واکسن کرونا هزار نفر بر اساس سند ملی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال