Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:07:25 GMT

اهمیت روز جهانی قدس در سایه مرحله جدید مبارزه ملت فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۰۶۵

اهمیت روز جهانی قدس در سایه مرحله جدید مبارزه ملت فلسطین

به گزارش ایرنا، مردم فلسطین این روزها درحالی خود را برای برگزاری روز جهانی قدس همگام با سایر ملت های مسلمان و همه آزادگان جهان آماده می کنند که بر اقدامات تجاوزگرانه، حملات و اعمال محدودیت های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و بویژه در شهر اشغالی قدس افزوده شده است.

دور جدید تجاوزگری و حملات شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش آغاز شد و آنها به نمازگزاران فلسطینی در منطقه باب العامود، الساهره، سلطان سلیمان در قدس اشغالی حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات جدید درپی فراخوان شهرک نشینان صهیونیست مبنی برخورد با فلسطینیان در قدس اشغالی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

برخی دیگر از شهرهای فلسطین نیز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان بود.

برخی رسانه های فلسطینی اعلام کردند که با آغاز خیزش مردمی فلسطینیان در شهر اشغالی قدس از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از ۷۵۰ فلسطینی در درگیری با اشغالگران صهیونیست زخمی و بیش از ۱۰۰ نفر هم بازداشت شده اند.

در مقابل این تجاوزگری، مقاومت فلسطین نیز قدرت بازدارندگی خود و پاسداری و حفاظت از ملت فلسطین و مقدسات اسلامی در برابر صهیونیست ها را نشان داد و با هشدار در خصوص ادامه این تجاوزگری، مناطق اشغالی را زیر آماج راکت ها و موشک های خود قرار داد.

درپی این حملات صهیونیست ها به شهروندان فلسطینی در شهر اشغالی قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری رود اردن، گروههای مختلف فلسطینی از جمله جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، کتائب المجاهدین و گروه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه های جداگانه از نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه خواستند که دست به ماشه باشند.

در همین راستا، گروههای مقاومت فلسطین چندین فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تأیید حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین به مراکز نظامی صهیونیست‌ها اعلام کرد که ۳۶ راکت به سمت شهرک‌های یهودی نشین اطراف غزه شلیک شد.

گردان‌های شهید ابوعلی شاخه نظامی گروه مقاومت جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه ای مسئولیت حملات راکتی به جنوب فلسطین اشغالی و شهرک‌های مجاور غزه را پذیرفت و به دنبال آن گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند که قدس و مسجد الاقصی خط قرمز هستند و حرف آخر را مقاومت خواهد زد.

"فوزی برهم" سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت با همه توان خود از قدس و مسجد الاقصی و حقوق و آزادی ملت فلسطین دفاع خواهد کرد؛ حال هزینه آن هر چه می‌خواهد باشد.

حماس همچنین بر لزوم تسریع در تشکیل فرماندهی میدانی یکپارچه و تجمع فلسطینی‌ها در محله قدیمی شهر قدس و دروازه‌های مسجد الاقصی و اقامه نماز در آن تأکید کرد.

این جنبش از مردم فلسطین در شهرهای کرانه باختری و داخل فلسطین خواست تا عزم خود را برای رفتن به مسجد الاقصی جزم کنند.

همزمان شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی بر لزوم آمادگی شهروندان فلسطینی برای هرگونه تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

صبری به درگیری های شهر قدس نیز اشاره کرده و گفت: تنش‌ها در منطقه باب العامود و پیرامون مسجد الاقصی، اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر است که از نخستین روز ماه مبارک رمضان با هدف دور کردن فلسطینیان از مسجد الاقصی به کار گرفته شده است.

در سایه پاسخ موشکی مقاومت، اهالی کرانه باختری رود اردن نیز دور تازه ای از مقاومت مردمی و مسلحانه را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

آخرین مورد آن، عملیات فدایی روز گذشته در مرکز ایست و بازرسی «زعتره» در جنوب شهر نابلس بود که در جریان آن، سه نظامی رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله فلسطینی ها زخمی شدند که به گفته منابع پزشکی این رژیم، یک نفر از آنها دچار مرگ بالینی شد.

گروههای مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین با استقبال از عملیات دلاورانه زعتره تاکید کردند که این عملیات حاوی این پیام روشن به ارتش و سران رژیم اشغالگر است که سلاح ملت دلاور فلسطین آماده دفاع از قدس و مسجد الاقصی است.

جنبش حماس از ملت فلسطین در کرانه باختری، داخل اراضی اشغالی و قدس خواسته تا مقاومت خود در برابر گروههای تندرو موسوم به "گروههای هیکل" ادعایی را که قصد یورش به مسجدالاقصی در ۲۸ ماه مبارک رمضان را دارند، افزایش دهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود عملیات زعتره را پیام ملت فلسطین دانست و تاکید کرد که قدس خط قرمز است و خدشه به مقدسات باعث انفجار خشم تمام عیار در برابر اشغالگران خواهد شد.

این جنبش عملیات زعیتره را گواه قاطع توانمندی مقاومت برای بازیابی پویایی خود در کرانه باختری توصیف کرد.

کرانه باختری روز گذشته همچنین شاهد انفجار بمب در چهار راهی نزدیک شهرک صهیونیست نشین «بنیامین» بود.

برخی خبرها نیز از درگیری شب گذشته نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی در جریان یورش به شهرک جالود در جنوب نابلس حکایت داشت.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی قصد دارد تا خانه شماری از فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شهر اشغالی قدس را به نفع صهیونیست ها مصادره و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره کند. در مخالفت با این امر نیز شهروندان قدس شب گذشته تظاهرات کرده و سیاست های اشغالگران را محکوم و خواهان افزایش مقاومت مردمی در این محله شدند که شاهد زشت ترین سیاست پاکسازی نژادی است.

موج جدید تجاوزگری و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست علیه قدس، مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و مقاومت همه جانبه آنها در مقابل این اقدامات و تجاوزگریها، روز جهانی قدس امسال را بیش از پیش از اهمیت برخوردار کرده است، چرا که مسلمانان و همه آزادگان در سراسر جهان با برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم بار دیگر تاکید می کنند که ملت فلسطین در مقاومت همه جانبه خود در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی بویژه در کرانه باختری رود اردن تنها نیستند و ملت های مسلمان همواره پشتیبان همیشگی آنها برای احقاق حقوق خود و آزادی قدس شریف و همه سرزمین های اشغالی هستند و در مجامع بین المللی از آنها حمایت می کنند.

برچسب‌ها مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین قدس رژیم صهیونیستی روز قدس فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین قدس مسجدالاقصی جنبش جهاد اسلامی فلسطین قدس رژیم صهیونیستی روز قدس فلسطین اخبار کنکور کرانه باختری رود اردن جهاد اسلامی فلسطین مقاومت فلسطین شهر اشغالی قدس شهروندان فلسطینی کرانه باختری ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی صهیونیست ها ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرک‌نشینان صهیونیست امشب نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را برای فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کرده‌اند.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به اظهارات نتانیاهو در خصوص حمله به رفح دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری