Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه طبق روال هر هفته برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های ویژه هفته جاری گفت: روز‌های معلم و کارگر را مجدد گرامی می‌داریم و روز آزادی مطبوعات را به‌عنوان حقوق اجتماعی که نقش مؤثری در رشد جوامع داشته است نیز گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شب قدر را نیز پیش رو داریم که این روز و شهادت حضرت علی علیه السلام را تسلیت عرض می‌کنم. در کنار این غم، توجه به سیره و روش حکومت‌داری و زندگی مولا ضروری است. اندیشه امام بی‌نظیر است و نامه ایشان به مالک اشتر دستاورد‌های مهمی را در زمینه حقوق بشر داشته است.

بیشتر بخوانید

کاندیدا‌های رد صلاحیت‌شده شورای شهر مشهد به قانون پایبند باشند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ادامه داد: جریان صهیونیستی با تثبیت روز قدس متوقف شد. امت اسلامی این روز را گرامی می‌دارد، اگرچه این یکی‌دو سال به‌دلیل کرونا نتوانستیم این روز را به‌خوبی گرامی بداریم.

در بحث قضاوت باید از شاخصه‌ها پیروی کنیم

حیدری بیان کرد: در بحث قضاوت باید از شاخصه‌ها پیروی کنیم و به‌شدت درباره آبروی انسان‌ها احتیاط کنیم و به‌دنبال کشف حقیقت باشیم. این روز‌ها در تقویم انتخابات با موضوع تأیید صلاحیت مواجه هستیم. درباره این موضوع نکته‌ای درخور توجه است؛ ما باید ببینیم چه افرادی در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کنند، چون این موضوع در مشارکت مردم اثرگذار است.

او تصریح کرد: از عملکرد خود هیچ نگرانی نداریم و درحال حاضر با ردصلاحیت تعدادی از نیرو‌های هم‌حزب و اعضای شورای کنونی روبه‌رو هستیم. ۶ عضو شورا در انتخابات پیش رو حضور یافته‌اند و ۳ نفر از چهره‌های مؤثر این شورا که مورد تأیید من هستند، رد شده‌اند. من شهادت می‌دهم بانوان این شورا از آقایان تأثیرگذارتر بوده‌اند و متعلق به خانواده‌های ریشه‌دارند و بیشترین وقت را گذاشته‌اند. متعلق به خانواده ایثارگران و برادر عزیزی که پایش را در این عرصه گذاشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: این نظر‌ها پذیرفتنی نیست و این مواجهه براساس کدام موازین انجام می‌شود. شما گناه بزرگی مرتکب شدید. آبروی مؤمن حق‌الناس است، اگر کسی تخلف مالی و اقتصادی دارد، محرومش کنید. من از هیئت نظارت استان تقاضا می‌کنم شجاعانه و با نگاه عادلانه این موضوع را بررسی کند. این‌ها در تاریخ و در پیشگاه خداوند نیز ثبت خواهد شد و باید پاسخگو باشند.

حیدری اظهار کرد: براساس آمار‌هایی که من گرفتم، بسیاری از همکاران ما در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که بسیار عجیب است. حذف‌کردن چهره‌های خدوم، مردم را از انتخابات دور خواهد کرد.

او با بیان اینکه به‌ عنوان نماینده مردم شاهد تلاش فداکارانه دوستان بودم، افزود: بیایید و بررسی کیفی کنید و مصوبات ایثارگران را بررسی کنید. همچنین منابع پروژه‌های معطل مانده را که تصویب کردیم نیز بررسی کنید. با چه منطقی این دوستان را رد کرده‌اید؟

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: جامعه را به‌سمت واکنش نبرید، زیرا جامعه هوشمند است. باید در کنار هم قرار بگیریم. اعتقاد ما این بود که شورا محل خدمت است. نماینده‌ای را که ۴ سال در این شهر خدمت کرده است، نمی‌شود به این شکل رد کنیم و اگر موردی وجود داشته است، باید پیش از این مطرح می‌شده است. خودتان را تباه نکنید، این ایام می‌گذرد، چنان‌که تا به حال بر ما گذشته است.

در آغاز دوره خدمت، شهر را با بدهی تحویل گرفتیم

بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور به برخی خدمات این شورا اشاره و گفت: در این شب‌های قدر آرزوی گشاده‌دستی در حق‌الناس کنیم. همچنین شهادت حضرت امیر (ع) را که مظهر عدل و داد است، تسلیت می‌گویم.

او افزود: ما در اردیبهشت ۹۶ از مردم رأی گرفتیم، بعد از ۱۴ سال سختی‌های فراوان، فهرستی را به‌عنوان لیست امید به مردم ارائه کردیم و مردم با لطف خود ما را شایسته این مأموریت دانستند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد ادامه داد: مردم بدانند کسی که متفاوت از بدنه فکر می‌کند، برایش رپورتاژ نمی‌سازند، بلکه او را در پستو‌ها می‌برند.هر دو شهردار شهرمان در این دوره تمام تلاش خود را کردند.

گندمی بیان کرد: در آغاز دوره خدمت، شهر را با بدهی تحویل گرفتیم و قصد نداشتیم چیزی را گردن قبلی‌ها بیندازیم، اما با سکوت هم نمی‌شد نگفت که با منابع چه شده است. نکته درخور توجه اینکه کل بودجه شهرداری از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده که این بودجه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ به حدود ۶۳ میلیارد تومان رسیده است. ما کار کرده‌ایم و آنچه را که قول دادیم تحقق یافته است.

او در پایان نطق خود تصریح کرد: ما هر آنچه را که در توان داشتیم وسط گذاشتیم و در دوران سختی زحمت‌ها کشیده شد و اگر بخواهم حرف‌هایم را خلاصه کنم باید بگویم

خنک آن قماربازی که بباخت هرچه بودش

بنماند هیچش الا، هوس قمار دیگر

منبع:شهرآرا نیوز

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مشهد انتخابات1400 هیئت نظارت بر انتخابات آزادی مطبوعات رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد