Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه روز شنبه مبادله رمزارزها را به فهرست تجارت هایی که شامل مقررات وضع شده برای مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی می شوند اضافه کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، دستور اجرایی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این مورد تنها یک روز پس از آن منتشر شد که ممنوعیت استفاده از رمزارز برای پرداخت ها در ترکیه به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه از روز جمعه پرداخت ها با رمزارز را به دلیل «پرخطر» بودن چنین تراکنش هایی ممنوع کرد.

در دستور اجرایی منتشرشده در روزنامه رسمی ترکیه آمده است که ارائه دهندگان خدمات مرتبط با دارایی های رمزی (دیجیتالی) موظف هستند تا اطمینان حاصل کنند که از این سرمایه ها برای فعالیت های غیرقانونی استفاده نمی شود. این دستور اجرایی از روز شنبه اجرا خواهد شد.

مقامات ترکیه ماه گذشته تحقیق درباره «کلاهبرداری» از طریق مبادله دو رمزارز به نام «تودکس» و «بیتکوین» را آغاز کردند. شش متهم پرونده «کلاهبرداری» در پرونده رمزارز «تودکس» از روز جمعه تا زمان برگزاری محاکمه شان زندانی شدند.

تحقیق در پرونده مبادلات رمزارز «تودکس» (Thodex) که ارزش روزانه آنها به صدها میلیون دلار می رسید در ابتدا منجر به بازداشت ۸۳ نفر شد. شماری از مشتریان این ارز دیجیتال شکایت کرده بودند که امکان دسترسی به دارایی هایشان را ندارند.

پلیس بین الملل (اینترپل) به درخواست ترکیه برای مدیرعامل «تودکس» قرار بازداشت صادر کرده است.

اقبال به رمزارزها در ترکیه طی ماههای گذشته به دنبال کاهش ارزش لیر در برابر ارزهای خارجی و تورم بالا در این کشور افزایش یافته بود.

برچسب هاپلیس بین الملل اینترپل (Interpol) ترکیه تودکس (Thodex)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پلیس بین الملل اینترپل Interpol ترکیه تودکس Thodex آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس