Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر غیبت خداوند جامعه مؤمنان را با امتحانات سخت و گوناگون پاک می‌کنند که آنها را به سوی عصر ظهور ببرند.

به‌ گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه یکشنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: همه ما را با خوف های در دنیا امتحان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ریشه خوف اعتماد بیهوده به دنیا است، آرامشی که با اسباب دنیا به دست می‌آید پایدار نیست.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه تعلقات و تکیه‌گاه‌های دنیا در انسان خوف ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: ایمان درجاتی دارد که باید لایه‌هایی از اخلاص در آن پیدا شود به این منظور باید تعلقات و برخی دلبستگی‌ها در او حذف شود که به این اخلاص برسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مؤمنان با انواع ابتلائات مثل گرسنگی در ماه رمضان این تعلقات از بین می‌رود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر چیزی که افول می‌کند ارزش دل‌بستگی ندارد، اظهار کرد: بنابراین انسان از روز اول نباید به آن دل‌بسته شود وقتی دل‌بسته شد خداوند شخص را مورد ابتلاء قرار می‌دهد که با نقص در اموال، انفس و ثمرات امتحان شوند.


آیت الله میرباقری افزود: کسانی که در مقابل تدبیر الهی صبوری می‌کنند برای آنها بشارت است کسانی که با اعتماد به خدا در صحنه‌های سخت صبوری می‌کنند خداوند آنها را به وادی اطمینان می‌رساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پایداری در بلا و مصائب صبوری می‌خواهد، ابراز کرد: این بدون‌ تکیه کردن بر خداوند ممکن نیست.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر ما درم توحیدی داشته‌ باشیم و بدانیم که همه‌کاره دنیا خداوند است برای چیزی که از ما می‌گیرد ناراحت نمی‌شویم چون می‌دانیم ما صرفاً امانت‌دار او هستیم.

آیت‌الله میرباقری گفت: تدبیر خداوند است که مومنان را با بلا و مصایب از صحنه‌ها و تعلقات دنیوی و طرح شیطان عبور دهد و به مقصد برساند، این در حیاط زندگی شخصی روشن است همین مسئله در اجتماع هم وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند برای جدا کردن جامعه مؤمنان از مسیر حرکت در شیطان و قرار گرفتن آنها در مسیر حرکت به سوی امام‌زمان(عج) ابتلاعاتی پیش می‌آورد که شیعیان نورانی شده و در کنار امام زمان(عج) راه بروند.



وی ادامه داد: با تسلیم و تصدیق نور امام است که انسان می تواند به جایگاه تنویر برسد، خداوند می خواهد کنار ابتلائات عظیم و خوف اجتماعی جامعه مؤمنان را تطهیر کند که از عصر غیبت به عصر ظهور برده شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پس‌از ظهور دین پیامبر(ص) کاملاً متجلی می‌شود، اظهار کرد: در این دوران تمام رشته‌های دنیاپرستی از بین می‌رود، نور امیرمؤمنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) کاملاً آشکار می‌شود، درگیری بین حق و باطل تمام می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظهور حضرت ولیعصر (عج) قیامتی است که نیاز به ابتلایاتی دارد که شیعیان بتواند وارد این دوران شوند، گفت: بار ولایت فقط با امتحانات فراوان برداشته می شود که تنها سه دسته از مردم عبد امتحان شده، ملائکه‌ی مقرب و انبیاء مرسل آن را تحمل می کنند.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: در عصر غیبت خداوند جامعه مؤمنان را پاک می‌کنند که آنها را به سوی عصر ظهور ببرند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: رمضان ۱۴۰۰ آیت الله میرباقری عصر غیبت نماینده مجلس خبرگان رهبری آیت الله میرباقری استاد حوزه علمیه جامعه مؤمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور

میثم مطیعی در جدیدترین توییت خود به مردم هشدار داد و نوشت: اگر شیعیان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت باشند، کربلا رخ خواهد داد نه ظهور!

توییتر میثم مطیعی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور